כך מעודדים באשדוד נסיעה באוטובוס? השוואה בין האוטובוסים הציבוריים החדשים לשאר, מעלה שאלות רבות(וידאו)

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('61e66ff7-15e7-4d24-b9f7-5a413ac34a19','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('61e66ff7-15e7-4d24-b9f7-5a413ac34a19','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('61e66ff7-15e7-4d24-b9f7-5a413ac34a19','/dyncontent/2024/12/12/77206715-7454-4100-b394-b156eb00b9a7.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('61e66ff7-15e7-4d24-b9f7-5a413ac34a19','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('61e66ff7-15e7-4d24-b9f7-5a413ac34a19','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('61e66ff7-15e7-4d24-b9f7-5a413ac34a19','/dyncontent/2024/12/12/cc29f6c5-8b6f-44ae-83f2-5b270e1cf99c.jpg',18806,'תדהר אייטם כתבה משרדים',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('61e66ff7-15e7-4d24-b9f7-5a413ac34a19','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מצד אחד אונסים את נהגי המכוניות באשדוד לרדת מההגה ולעבור לנסיעה באוטובוס, מצד שני מביאים אוטובוסים חדשים זולים מסין, פחות נוחים ופחות ידידותיים מהישנים - התלונות של התושבים רק הולכות וגוברות (מבוגרים כבר מפחדים לנסוע בהם). יצאנו לערוך השוואה בין האוטובוסים של שלושת חברות התחבורה ציבורית' הממצאים חד משמעיים נגד האוטובוסים החדשים שהגיעו מסין לאשדוד. האצבע המאשימה צריכה להיות מופנות למשרד התחבורה, שקבע אלו אוטובוסים ייסעו ברחובות אשדוד

סעו באוטובוס מבקשים מאיתנו בעירייה ובמשרד התחבורה ולמעשה הופכים את חיי הנהגים לגיהנום. עתה נותר להפוך את הנסיעה באוטובוס לגן עדן ואז אוליי...

אז זהו שלא, להפך, האוטובוסים החדשים שהגיעו לאשדוד, הרבה פחות ידידותיים לנוסעים עד כדי כך שהמבוגרים מתלוננים שוב ושוב שהם מפחדים לעלות לאוטובוס, והאמיצים שבהם - מעדיפים לעמוד בנסיעה.

אחרי שתי כתבות והרבה מאוד תלונות על האוטובוסים הציבוריים החדשים בעיר, אתר אשדוד נט יצא לעות השוואה ברורה - האם אכן האוטובוסים שהיו כאן בעבר, נוחים ונגישים יותר לציבור.

כזכור, בשתי הכתבות הקודמות הביא אתר אשדוד נט את התלונות הרבות של תושבי העיר מצד מבוגרים, נכים, שמתקשים להשתמש בתחבורה הציבורית ואפילו בני נוער שחוששים מנפילות באוטובוס (שעלפי העדויות כבר היו לא מעט כאלו).

התלונות מתרכזות סביב מבנה האוטובוס, על מיעוט בכיסאות נמוכים וכיסאות גבוהים שגורמים לנפילות.

הקשישים הם אוכלוסיה שמרבה להשתמש בתחבורה הציבורית, אז מה הטעם להביא אוטובוסים חדישים אם אוכלוסיה זו נפגעת מהמהלך?

ההשוואה בין שלוש חברות תחבורה ציבורית - אפיקים, אגד תעבורה ודן בתל אביב

אוטובוס דן בתל אביב - כפי שניתן להתרשם בוידאו, 13 כיסאות נמצאים על משטח שטוח ונמוך, ללא צורך לעלות על מדרגה. שני הכיסאות הראשונים הם עם מדרגה קטנה, אך ניתן בקלות לעלות עליהם. אין מדרגה בין החלק הקדמי לאחורי של האוטובוס. הכיסאות בחלק האחורי מצריכים עליית מדרגה קטנה. מבדיקת אשדוד נט עולה כי הצי של חברת דן בגוש דן מכיל רק אוטובוסים כאלה, נגישים במיוחד לנכים וקשישים.

אגד תעבורה - כפי שניתן להתרשם בוידאו, 11 כיסאות בחלק הקדמי של האוטובוס נמצאים על משטח שטוח ונמוך ללא מדרגה. שני הכיסאות הראשונים באוטובוס הם עם מדרגה קטנה, אך ניתן לעלות עליה. בין החלק הקדמי לאחורי יש שתי מדרגות ומדרגה נוספת קיימת לפני הספסל האחורי.

אפיקים - כפי שניתן להתרשם בוידאו, רק 6 כיסאות בחלק הקדמי של האוטובוס נמצאים על משטח שטוח ונמוך,  ללא צורך לעלות על מדרגה. בתחילת האוטובוס, ישנם 4 כיסאות שכדי לעלות עליהם צריך לעלות על מדרגה בגובה 24 סנטימטר, פלוס 4 כיסאות נוספים ששיעור המדרגה שלהן הינו 34 סנטימטר. המעבר לחלק השני של האוטובוס מצריך עליה על מדרגה בשיעור 25 סנטימטר, ובהמשך ישנה מדרגה נוספת של 19 סנטימטר.


בתגובה לכתבה האחרונה סיפרו גולשים למערכת אשדוד נט:

דבורה אטדגי: "ממש חוצפה אמא שלי כמעט בת 80 והיא נפלה באוטובוס בעקבות התנאים המשפילים והמסוכנים הללו. כעת היא הפכה לתלות ואני נאלצת להסיע אותה לכל מקום. עצמאותה והביטחון שלה ירדו לטמיון. ומה שנותר זה רק החרדות".

Luiza Rubanik : "התחבורה החדשה פשוט על הפנים!!! לא מתאים בשום צורה לאנשים מבוגרים! המדרגה בכניסה לאוטובוס גבוה מהרגיל שלא נדבר על הכיסאות, אנשים מבוגרים מתקשים לעלות על האוטובוס ולשבת? במידה ואין איזה מישהו צעיר שיכול לפנות מקום לא על המדרגה אותו קשיש צריך לעמוד כל הנסיעה כי קשה לעלות לכיסאות שעל המדרגה!


למה אני צריכה להגיע למצב שסבתא שלי אישה מבוגרת צריכה לבכות לי בטלפון כי היא נפלה בכניסה לאוטובוס כי לא יכלה לעלות על המדרגה הגבוה!!!
ויותר מיזה לא היה לה מקום לשבת, מזל שהייתה מישהי צעירה שנתנה לה לשבת ועזרה לה לחבוש את הרגל.
לא מספיק שהרגל ניפגע גם ניקרע לה גיד!!! בכתף בגלל הנפילה וכל זה בגלל ראש העיר שחושב שהוא עושה טוב לעיר אבל בתכלס רק רע הוא עושה!!!!
סבתא שלי עכשיו לא יכולה לתפקד כמו שצריך בגלל האוטובוס החדש "והטוב".

יפה באייר : "
השבוע ישבתי באוטובוס לכוון הרכבת עדין מצאתי מקום בכסא שלא צריך לטפס אליו רני אשה דיי מבוגרת ולא בריאה אחרי עלתה בחורה צעירה דיי מלאה וישבה מולי בספסל המוגבה בסיבוב הראשון הבחורה נפלה עלי בכל כובד משקלה בנס לא נפגעה אבל אני חטפתי מכה רצינית בברך ימין שעד היום מסיבה לי כאבים חזקים והכי גרוע שאף אחד מהממונים והאחריים לא משנה ולא עוזר לציבור הנזקק לתחבורה ציבורית עד מתי תמשיך חוסר ההתיחסות הזאת עד שיקרה אסון?"

Doron Zana: "האוטובוס הסיני אינו עומד על הדרישות והתקנים !שהיו מאז ומתמיד!!! מרגע שנפתח היבוא אוטובוסים סינים שינו חוקים ואת התקנים את הטענות צריך לעלות לשר התחבורה ולא לאפיקים שהם בסך הכל רכשו אוטובוס זול ! מאז המתמיד אגד ודן רכשו אוטובוסים מחברות בארץ (הארגז,מרכבים) באיכות גבוה ובדרישות גבוהות ביותר וגימור מצויין שר התחבורה צריך להתבייש !!! שפתח את היבוא הסיני להוזיל אוטובסים על חשבון התושבים ועובדי חברות בניית האוטבוסים בארץ שיש המון עובדים מאזור אשדוד והסביבה בקבוצת הארגז שממוקם באיזור קרית מלאכי חבל "ארץ אוכלת יושביה".

תגובות

חברת אפיקים הגיבה לכתבות הקודמות בנושא מבנה האוטובוס, וכך הייתה תגובתם: "חברת אפיקים מפעילה את קווי האוטובוס העירוניים  באשדוד ושמחה להעניק שירות לכל סוגי הנוסעים בעיר.

"כל האוטובוסים העירוניים של החברה עומדים בתקני הנגישות של משרד התחבורה ובתקן האירופי המחמיר ובכך נותנים שירות לאוכלוסיות מבוגרות וכן לבעלי מוגבלויות הזקוקים להתאמות נוספות.

"כחלק ממבנה דגם האוטובוס, המשרת מליוני אנשים ברחבי העולם וגם בישראל, בנקודות ספציפיות ברכב יש מדרגות הגבהה הנמצאות באזורי גלגלי האוטובוס המחייבים את ההגבהה. רובו המוחלט של האוטובוס מונגש לכל סוגי הנוסעים ובפרט, חלקו הקדמי, לנוחיות האוכלוסייה הבוגרת".

משרד התחבורה הגיב לטענות על בעיות הנגישות: "על פי התקינה האירופאית והישראלית, באוטובוס "נמוך כניסה" מותרת הגבהת מושבים לאורך האוטובוס ומדרגות מהדלת האחורית והלאה. דגם האוטובוס המדובר מאושר על ידי אגף הרכב ועומד בתקינה. למרות כל זאת בכוונת משרד התחבורה לבצע בדיקה חוזרת של הנושא".


 

$(function(){setImageBanner('d0cdb472-28b6-4b4e-a594-b8ba986cb212','/dyncontent/2024/12/16/23348308-a338-4763-a45a-8b7b83b66035.jpg',14997,'עיריה אייטם כתבה ',525,78,false,20610,'Image','');})
 
$(function(){setImageBanner('bd6c1874-1bd3-4ec1-abf3-1affaf638e4d','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה