האוטובוסים החדשים בתחבורה הציבורית באשדוד: "חיי הקשישים והנכים הפכו לגיהנום"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('77ac426d-4d15-40ce-99e1-56d195fa32fd','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77ac426d-4d15-40ce-99e1-56d195fa32fd','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77ac426d-4d15-40ce-99e1-56d195fa32fd','/dyncontent/2024/10/28/0332465c-494d-442b-9555-69f107e59b26.gif',18596,'לב ישראלי אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77ac426d-4d15-40ce-99e1-56d195fa32fd','/dyncontent/2024/11/7/0b4764eb-7a24-435a-8054-7351e5744d6a.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77ac426d-4d15-40ce-99e1-56d195fa32fd','/dyncontent/2024/11/4/f019ab0d-85f9-4099-85ce-a0c4f16ee830.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77ac426d-4d15-40ce-99e1-56d195fa32fd','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77ac426d-4d15-40ce-99e1-56d195fa32fd','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77ac426d-4d15-40ce-99e1-56d195fa32fd','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77ac426d-4d15-40ce-99e1-56d195fa32fd','/dyncontent/2024/11/7/0b45f410-d0e5-4041-a7ef-03acb2481d1c.gif',18677,'פסטיבל גז אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אחרי הפרסום הראשון באשדוד נט, תלונות רבות זורמות אלנו על האוטובוסים החדשים מסין שהגיעו לשרת את תושבי אשדוד. נכה למערכת אשדוד נט: "עזרו לנו - נגזר עליי להיתקע בבית". מסתבר שלא רק קשישים ונכים מתלוננים, גם בני נוער וצעירים בריאים מרגישים לא בטוחים.
אם גם לכם יש תלונות על האוטובוסים החדשים, שתפו אותנו כדי שנוכל להעביר את עוצמת המסר לאחראים

זמן קצר לאחר שחברת התחבורה אפיקים החלה להפעיל את התחבורה הציבורית באשדוד, פירסם אתר אשדוד נט על  - האוטובוסים החדישים שהגיעו לעיר, שנרכשו מסין בהכוונת משרד התחבורה, לא מתאימים בעליל לקשישים ונכים.

כתבת אשדוד נט, עדן רוברט התלוותה לקשישה לנסיעה ברחבי העיר, ובדקה את הטענות על כך שהכיסאות באוטובוס מוגבהים ואינם מתאימים לקשישים ונכים. רק שש כיסאות באוטובוס נמצאים על משטח ישר, שאר הכיסאות מצריכים עליה על מדרגות של 24 ו-34 ס"מ. 

האשם העיקרי שלנו מופנה כמובן למשרד התחבורה שאישר את התקן , העמיד את האוטובוסים הסינים האלו לחברה הפרטית אפיקים, שמצידה הסתמכה על משרד התחבורה.

במשרד התחבורה הגיבו וטענו כי האוטובוסים החדשים עומדים בתקינה האירופאית, וכי בעקבות התלונות הם יבצעו בדיקה חוזרת של הנושא. 

התלונות זורמות לאשדוד נט:

בינתיים ממשיכות להגיע תלונות התושבים, רובם קשישים ונכים, אך לא רק. אחת הפונות למערכת אשדוד נט, לבנה א., נכה בפלג גופה התחתון, סיפרה על "חווית" הנסיעה שלה בתחבורה הציבורית באשדוד.

"מאז חברת האוטובוסים אפיקים זכתה במכרז חיי הקשישים/ נכים הפכו לגהנום", כך אמרה השבוע לבנה שפנתה למערכת אשדוד. לבנה מציינת כי באוטובוס יש רק 6 מקומות ישיבה מתאימים והשאר על רמפה גבוהה שלא ניתן לעלות עליה.

"הנהגים לא מחכים שנתיישב, הם מתחילים נסיעה וזהו. אני כבר פעמים כמעט נפלתי כי לא הספקתי לשבת או שלא היה מקום. אישה קשישה קמה ונתנה לי מקום לשבת. הזוי, גם לה קשה לעמוד ואני בת 47, והיא נאלצה לקום ולתת לי לשבת כי שאר המושבים לא מתאימים".

לבנה, כמו רבים אחרים כמוה, חוששת כעת בכל פעם שהיא צריכה לצאת מהבית ולהשתמש בתחבורה הציבורית. "אני מתניידת לפעמים עם כיסא גלגלים, אין מה לדבר על זה בכלל באוטובוסים החדשים. עכשיו אני צריכה לחשוב טוב טוב לפני שאני יוצאת מהבית. אם לא יהיה לי כסף למונית, אני פשוט אוותר על הנסיעה באוטובוס, אני לא אסכן את עצמי שוב".

אך התלונות, מתברר אינן באות רק מהקשישים והנכים. אל אתר אשדוד נט, נשלחו תגובות רבות מבני נוער שטענו כי נפלו במהלך הנסיעה.

תגובות:

נערה בת 14 מספרת כי היא וחברותיה מעדיפות לעמוד בנסיעה גם כשהכיסאות המוגבהים פנויים." זה ממש מפחיד, חברות שלי נפלו כשהנהג בלם בזמן הנסיעה. אין היכן להחזיק כדי לא ליפול"

תלמידה נוספת:
"אני נוסעת באוטובוס הזה וכל פניה ועצירה כמעט נופלת, ואני מדברת בתור תלמידה צעירה ולא אישה קשישה, שלא לדבר על זה שגם אין איפה להחזיק כי במקום העמידה העיקרי (ליד הדלת האחורית) אין מעקה כי הדלת נפתחת פנימה (מה שגם כן מהווה סכנה לנוסעים) והמתלים האלה שאנחנו אמורים להחזיק בהם בזמן הנסיעה פשוט גבוהים מדי".

נוסע קבוע:
"גועל נפש מה שקורה פה. קשישים מפחדים לעלות לאוטובוסים האלה. אין מעקות. מקומות ישיבה שצריך להיות מאמן כושר כדי לעלות לשם. איך בא אדם מבוגר בן 75, יכול לעלות לפודיום הזה?"

אם לתינוק:
"התחבורה הצבורית החדשה באשדוד לא מתאימה לאף אוכלוסייה זה פשוט גועל נפש מה שאשדוד קיבלה... אתמול עליתי לאוטובוס אחר הצהריים עם עגלת תינוק ודודה שלי...אין כיסאות לשבת במקום של העגלות דודה שלי עפה וקיבלה מכה מאוד כואבת בגב ואם חשבתם שזה הסתיים אז לא...בערב שוב עליתי לאוטובוס לצערי שוב עם עגלת תינוק וביתי בת השנה  וקצת קשורה בה הפעם עליתי לבד...התחלנו בנסיעה והנהג פשוט התחיל לצעוק לעברי שאני יבוא לשלם וישחרר את העגלה בזמן נסיעה ויסכן את הבת שלי עם הנסיעה המטורפת שלו עם העובדה שזה לא בעיה שלו שעליתי עם עגלה......נכון, בעבר  היינו מחכים הרבה זמן אבל עדיף לחכות מאשר למות באוטובוס".

אם לילד:
"השבוע עליתי להביא את הילד מהגן כול יום שעליתי בהלוך נפלה מבוגרת בזמן נסיעה ובכלל ביום חמישי בתחנת האוטובוס ברובע ה במרכזון מול קניון לב אשדוד נהג בקו 11 עיכב שני קווים של מספר 5 צמוד לתחנה בגלל העלאת נוסעים רבע שעה אנשים עומדים בתחנה והנהג לא זז...".

נוסע מזדמן:
"אוטובוסים לא נוחים לציבור הקשישים והנכים !!! המושבים הקדמיים אמורים לשמש את הציבור הזה ולא יכולים לשבת עליהם ! זה כל כך חסר הגיון... ואני לא מתפלא !!".

נוסעת כועסת:
"צריך להיות פעלולן קרקס כדי לעלות על הכיסאות האלה... ועוד תוך כדי נסיעה".

אשדודי ציני:
"ככה זה חוסכים קונים אוטובוס סיני זול זאת התוצאה".

תגובת חברת אפיקים:

"חברת אפיקים מפעילה את קווי האוטובוס העירוניים באשדוד ושמחה להעניק שירות לציבור הנוסעים על כל מאפייניו.

"כל האוטובוסים העירוניים של החברה עומדים בתקני הנגישות של משרד התחבורה ובתקן האירופי המחמיר ובכך נותנים שירות לאוכלוסיות מבוגרות וכן לבעלי מוגבלויות הזקוקים להתאמות נוספות.

"כחלק ממבנה דגם האוטובוס, המשרת מיליוני אנשים ברחבי העולם וגם בישראל, בנקודות ספציפיות ברכב יש מדרגות הגבהה הנמצאות באזורי גלגלי האוטובוס כמתחייב. חשוב להדגיש כי האוטובוס מונגש לכל סוגי הנוסעים לרבות אלה אשר בעלי מוגבלויות ובפרט, חלקו הקדמי אשר מותאם לנוחיות האוכלוסייה הבוגרת.

"בכל הנוגע לטענות המועלות על התחלת הנסיעה לפני ישיבת נוסע נכה נבהיר כי הנחיות החברה ברורות וקובעות כי על הנהג להמתין עד ישיבת הנוסעים במושבים בטרם ימשיך בנסיעה. בעקבות הפנייה, אנו נרענן את ההנחיות בקרב הנהגים".

$(function(){setImageBanner('a499a0ea-7ba5-4185-8b97-f573bb3b74ed','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20610,'Image','');})
 
$(function(){setImageBanner('7999afb3-6657-4b01-9f21-b6e92d60de6d','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה