רומיאו יהודי,יוליה ערביה
24.12.10 / 04:03
להקת תיאטרון בלט פאנוב,מובילה קונספט חדש שבו יודגש המימד הישראלי והיהודי ביצירתם.כך, גיבורי מחזהו של שייקספיר "רומיאו ויוליה" הופכים לרומן בין יהודי וערביה וזירת ההתרחשות עוברת מורונה באטליה של ימי הביניים לירושלים בת זמננו.
22 רקדני להקת תיאטרון הבלט פאנוב, התאספו השבוע לשלושה ימי עבודה מאומצים על גבי במת אולם המופעים של המרכז הקהילתי "דיונה"(רובע י'-י"ג).היומיים הראשונים הוקדשו לצילום וידאו אינטנסיבי של תקצירים משמונת מופעי הלהקה.מטרת הצילומים עם הצלם גיורא יחזקאל ,ועם הבמאי והמפיק,דודו בן זינו, הפקת תקליטור הכולל תפריט מקצועי ובו צילומים ומידע על כל רפרטואר הלהקה. חומרי הגלם ייערכו במרכז התקשורת של החברה העירונית לתרבות הפנאי. הלהקה הקדישה יום אחד לחזרת לקראת מופע חדש המציג את היצירה "סינדרלה" בגרסה המתאימה לילדים ולנוער בגילאי 6-16 שנים.כזכור,ללהקה מופע דומה למבוגרים,הפקת במה מלאה בת שעתיים וחצי(עם 2 הפסקות)למחזה הקלאסי.גרסת הילדים והנוער הותאמה לקריטריונים של "סל תרבות" והמופע יכלול מנחה שיקרב את הצעירים לאמנות הבלט הקלאסי.חברי הלהקה יצאו במשותף לבית העלמין לציין באזכרה פרטית את יום השנה למותה הטרגי של אילנה ילין-פנוב,שהשפעתה וחסרונה ניכרים עד היום:כל מופעי הלהקה שצולמו נוצרו בהשראתה ובכוח אישיותה .
"במהלך השנה החולפת ולמרות הטרגדיה הקשה שבה הלהקה לפעילות סדירה במהירות מפליאה.הלהקה הופיעה עם מופע "סינדרלה" המלא כמו גם,במופעים רבים לילדים ונוער ברחבי הארץ" כך לדברי ,ליאוניד אליעזרוב,מנהל הלהקה שמבקש להודות לראש העיר העיר ,ד"ר יחיאל לסרי,ולממלא מקומו בוריס גיטרמן על תמיכתם וחלקם בשיקומה המהיר של הלהקה .אליעזרוב מוסיף הסבר על מגמה חדשה ביצירתה של הלהקה בעלת המוניטין המקצועי "הלהקה מבקשת להתקרב ביצירתה למימד הישראלי והיהודי העכשווי".הלהקה תחל בקרוב בחזרות לקראת מופע חדש ובו האינטרפרטציה האישית של ואלרי פאנוב לסיפורו הטרגי של שייקספיר אודות זוג האוהבים". שמו הצפוי של המופע" רומיאו ויוליה -הסיפור הירושלמי" מסביר חלק :זירת ההתרחשות עוברת מהעיר ורונה של ימי הביניים שבאיטליה לירושלים בת זמננו וגם הגיבורים עוברים מהפך :רומיאו הופך ליהודי ויוליה לערביה וכך הסכסוך הישראלי-פלשתיני מקבל מימד אנושי אחר.מופע נוסף שאף הוא מחזק את המגמה החדשה בלהקה ושהחזרות אליו צפויות בשנה הבאה הוא "דוד המלך", אף הוא לכוריאוגרפיה של ואלרי פאנוב.