בעלי עסקים בסיטי: הלקוחות לא מגיעים בגלל הפקקים - ירידה חדה בפידיון היומי (וידאו)
20.01.17 / 00:50
מכה קשה לבעלי עסקים בסיטי בעקבות התרחבות העבודות השבוע, מה שהוביל לפקקים גדולים בסמוך למרכזי המסחר המרכזיים בסיטי. "אף אחד לא בא לעדכן אותנו על סגירת הצירים, לא יודעים כמה זמן נחזיק מעמד" אמר בעל עסק לאשדוד נט
השבוע התרחבו עבודות התשתית על פרויקט הגל הירוק לרובע הסיטי, לסגירת צד אחד של שדרות הרצל לתנועה ולפקקי ענק שמשתרכים במקום שמהווה עורק תנועה מרכזי בעיר, ובו גם התחנה המרכזית.
המראות באזור קניוני הסיטי, הסימול ואזור גן העיר, כמו גם אזור יוניטרייד, מזכירים את המראות מימי הלחימה בעזה. תנועה דלילה מאוד של אנשים, עסקים שנותרים ללא עבודה ובעלי עסקים שדואגים לפרנסתם.
מי שנפגעו קשות מהעבודות, מעבר לתושבי העיר שבפקקים, אלה בעלי העסקים הסמוכים לצירי העבודות על פרויקט הגל הירוק. בעלי עסקים בסיטי סיפרו למערכת אשדוד נט על ירידה חדה מאוד בתנועת לקוחות, ועל כך שאיש מעיריית אשדוד לא טרח לעדכן אותם על העבודות, סגירת הצירים ובכלל, על עזרה וסיוע לעסקים.
וידאו: המצב בקניון גרוע יותר ממה שהיה במלחמה
ארז, בעל דוכן אדם וחוה בקניון הסיטי, דווקא בעד פרויקט התחבורה הירוקה, אך כמו בעלי עסקים רבים בקניון, הוא נפגע ישיר של העבודות. "החניה סגורה, אף אחד לא רואה גישה ולא רוצה להיתקע בפקקים. התחרות היא גדולה, והלקוחות לא באים", הוא אומר לכתב אשדוד נט.
את הירידה בתנועת הקונים התחיל ארז להרגיש כבר לפני יותר מחודש: "מתחילת דצמבר התחלנו להרגיש ירידה בגלל העבודות בהרצל שהשפיעו עלינו, אבל זה עוד היה סביל. ברגע שהתחילו עבודות בצמוד לקניון, שבעצם חוסם את הכניסה היחידה שיש לקניון עם רכבים, זה מורגש מאוד".
ארז מציין כי הירידה בפידיון היומי מסתכמת בימים אלה בכ-60 אחוזים. "אני מעריך ירידה של 60 אחוז בפידיון היומי. גם היום שדיברנו עם הנהלת הקניון, הם דיברו על ירידה של 50% בכמות הנכנסים לקניון".
איך תחזיקו מעמד?
"נקוה שזו הסטירה הראשונה, ובאמת אנשים אחר כך יבואו".
מישהו פנה אליכם מהעירייה? הכין אתכם?
"אף אחד לא פנה אלינו מהעירייה, לא הכינו אותנו. למען הסר ספק, אין לי שום דבר נגד התוכנית שמתבצעת או האנשים שמפעילים אותה, אנחנו רק בעלי עסקים שכרגע חווים את זה בכיס שלנו. אנחנו נענשים על משהו שאנחנו לא צריכים לספוג".
אף אחד לא הציע לכם פיתרון?
"אין פיתרון, גם לא רואה הרבה פיתרונות. הדבר היחידי שאני יכול להעלות על דעתי, כשהייתה פה מלחמה המדינה ידעה לפצות. אני לא רואה את המצב כרגע שונה ממצב המלחמה שהייתה פה. המצב בקניון היום הוא אפילו פחות ממה שהיה בימי המלחמה".
בעל עסק נוסף בקניון, עידן בעל חנות "אפרסק", נפגע אף הוא בירידה של עשרות אחוזים בפידיון היומי. "אף אחד לא מסתובב בקומה. אנשים לא באים בכלל. תראה את הדואר, ריק לגמרי. בדרך כלל מלא מפוצץ. בשעות האלה (18:00 ע.א. ) יש לנו שלוש ארבע משפחות בחנות, עכשיו הכל ריק. יש ירידה חדה של יותר משישים אחוזים בפידיון היומי".
מישהו עדכן אתכם מהעירייה? הציעו פיתרונות?
"לא עדכנו אותנו בכלום, אף אחד לא פנה ולא דיבר. לא מכוונים את התנועה, סגרו וזהו. הקניון שלח מכתב לעירייה. יש לנו לשלם שכירות, ארנונה משכורות. לא יודע איך נחזיק מעמד".
בסניף הדואר המרכזי בקניון, שבימים כתיקונם הומה אדם בשעות אלה, נראו אנשים בודדים בתור. "לפני סגירת הכביש הצמוד לקניון היה פה עומס עבודה בלתי רגיל, עכשיו התנועה דלילה מאוד", אמרה למערכת אשדוד נט פקידה בסניף.
במתחם הקניות "גן העיר", שבימים כתיקונם שוקק חיים, נראו אנשים בודדים יושבים בבתי הקפה. החנויות היו ריקות והתמונה עצובה מאוד, תמונה שמזכירה את ימי הלחימה כאשר טילים נחתו באשדוד.
בעל עסק בקניון הסימול, מספר אף הוא על הירידה החדה בהכנסות: "אני כבר יכול להגיד לך שיש ירידה של חמישים אחוזים בפידיון היומי. אנשים הפסיקו להגיע. אחרי שהם מבלים בפקקים בכניסות והיציאות מהעיר, הם מעדיפים ללכת למקומות אחרים שלא מצריכים עמידה בפקקי תנועה או להישאר בבית. לא עדכנו אותנו מה הולך להיות, קראתי על הכוונה לסגור את הכביש, כמו רבים אחרים, בתקשורת".
דיווחים על ירידה חדה בתנועת הלקוחות התקבלו מעסקים נוספים באיזור. "אנחנו עסק יחסית חדש, לא הבנו מה קרה שפיתאום הפסיקו להגיע אנשים", סיפר בעל עסק לממכר מזון למערכת אשדוד נט.
בעלי העסקים אובדי עצות. פיתרון אין להם, והם גם לא ממש יודעים איך יתקדמו העבודות ואם הלקוחות יגיעו. "אנחנו מקוים לשינוי, שאנשים ירגעו ופשוט יגיעו" הם מקוים.
תגובת עיריית אשדוד טרם התקבלה. נשמח לפרסמה כשתתקבל.