מהי סחירות רכב ואיך ניתן לשפר אותה?
30.01.23 / 13:44
המכונית שבה אנחנו חושקים היום צריכה להישאר נחשקת גם ביום שנרצה למכור אותה. הנה כמה דברים שיעזרו לכם להתכונן ליום הזה בצורה חכמה יותר
יש כמה דברים שעולים בראשנו כאשר אנחנו מדמיינים את המכונית הבאה שלנו. ברוב המקרים נדע בדיוק איזה דגם של איזה יצרנית אנחנו רוצים, מהי רמת האבזור שאנחנו מעוניינים למצוא בתא הנוסעים, ואפילו באיזה גוון אנחנו מעדיפים את הצביעה החיצונית. עוד לפני שנסענו איתה אפילו מטר אחד, אנחנו כבר רואים בעיני רוחנו איך ניראה מאחורי גלגל ההגה, ואפילו איך כל החוויה הזאת תגרום לנו להרגיש. אבל על דבר אחד אנחנו כמעט ולא מתעכבים: מה יקרה כמה שנים אחרי שנרכוש את המכונית הבאה שלנו. כלומר, כשנרצה למכור את המכונית הבאה שלנו, ולקנות את המכונית הבאה שלנו. אמנם קצת קשה לחזות מה יהיה בעוד שנתיים-שלוש או יותר, אבל לפעמים אפשר לפחות להעריך את העתיד המוטורי של המכונית שלנו, ויש לזה אפילו שם: סחירות. כן, מלשון "סחר" – כלומר עד כמה קל או קשה יהיה לנו למכור את המכונית שלנו כשנרצה בכך.
טפלו ברכב שלכם היטב
אם אנחנו נוהגים לשקלל את מחירי הדלק ועלות הביטוח השנתית לתוך העלות הכוללת של רכישת רכב משומש, הרי שגם הנתון של רמת הסחירות של הרכב חייב להיכנס למשוואה. החדשות הטובות בהקשר הזה הן שרמת הסחירות של מכונית היא לא עובדה מוגמרת ומוחלטת, ויש כמה דברים שניתן לעשות כדי לשפר אותה. כך תעלו את רמת הסחירות של הרכב שלכם:
חושבים על זה מראש
זה הולך לשמוע אולי קצת טריוויאלי, אבל הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות כדי להיות הבעלים של רכב בעל סחירות טובה, זה מראש לקנות אחד כזה. במילים אחרות, אם תהפכו להיות הבעלים של רכב עם שם טוב בשוק המשומשות – כגון קיה פיקנטו יד 2 * או דגמים מסוימים של טויוטה למשל – הרי שכבר עשיתם צעד גדול לקראת המטרה. תופתעו לגלות עד כמה אנשים יהיו מוכנים להתעלם מחסרונות בולטים של הרכב המשומש שהם שוקלים לקנות, אם הוא רק מגיע ממשפחה מוטורית עם "הייחוס" הנכון. אז עם כל הכבוד לדגם הסופר מיוחד ונדיר של היצרנית האיטלקית שרק המחשבה עליו עושה לכם עור ברווז – ברגע האמת אתם עלולים לגלות שרמת הסחירות שלה נמוכה נורא.
תמחרו הגיוני
כולנו שמענו את הסיפורים על מי שהצליח למכור את המשומשת שלו ב-5,000 שקלים מעל מחיר המחירון, אבל רוב הסיכויים שמדובר באגדה אורבנית. בפועל, רוב המכוניות המשומשות נמכרות מתחת למחיר המחירון שלהן, על סקאלה של בין כמה מאות שקלים, לכמה עשרות אלפי שקלים. לכן, בבואכם להציע את המכונית שלכם למכירה, בררו מראש מהו מחיר המחירון הנוכחי , כנסו ללוחות של רכבים משומשים כדי "להרגיש את השטח" ולקלוט את טווח המחירים, וקבעו לעצמכם את המחיר המינימלי שאתם רוצים לקבל. תמחור גבוה מדי עלול להיתפס כלא רציני, ולהרחיק מכם רוכשים פוטנציאליים.
טפלו היטב ברכב
כמובן שתחזוקה שוטפת לרכב היא רעיון טוב גם אם אתם בכלל לא מתכוונים למכור אותו בקרוב, אבל הדברים בהחלט משתלמים כאשר אתם מכניסים את המכונית לשוק המשומשות. ספר טיפולים מסודר, מפורט וקוהרנטי, יעיד עליכם כבעלי הרכב יותר מכל סיפור שתספרו לקונה המתעניין, ויעלה את רמת הסחירות של הרכב.
שדרוגים
אתם יכולים להתייחס לסעיף הזה כאל עצה בלתי מחייבת. כן, אבזור נוסף, מערכות משודרגות וכל תוספת לרכב שלכם יכולה להעלות את רמת הסחירות שלו, אבל צריך לקחת בחשבון שנהגים רבים לא בהכרח יתרגשו מכל השדרוג הזה, ומבחינתם לא מדובר במשהו שיש לשקלל לתוך המחיר.
גם העברת מטלית עוזרת לתהליך
תעבירו מטלית
כלומר, ודאו שהרכב נראה טוב, מבחוץ ומבפנים. בסופו של דבר, לרושם הראשוני יש השפעה גדולה גם במפגשים בין אישיים, וגם כשאתם בוחנים מכונית. זה אומר שתצטרכו להציג רכב נקי ושמור גם בתמונות שתפרסמו ברשת כשתרצו למכור, וגם כשמישהו כבר יבוא כדי לבחון את הרכב מקרוב.
לסיכום, רמת הסחירות של הרכב שלנו היא אולי פרמטר שקל להתעלם ממנו בבואנו לרכוש מכונית חדשה או משומשת, אבל מתישהו היא תתבטא בכסף. התחשבות בה מבעוד מועד, עשויה לסדר לנו עסקה טובה בהרבה במורד הדרך. כך באמת יהיה לנו ראש שקט כדי לדמיין את עצמנו במכונית הבאה. סעו בזהירות.
* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.
מספר רישיון 54414.