להישאר עם עודף בכיס: 5 דגמי רכב זולים לרכישה בישראל
11.05.22 / 13:52
עם מחירי הדלק שרק לאחרונה הגיעו לשיא חדש ומס קניה של 90% – לא מעט ישראלים תרים אחר רכב עם תג מחיר אטרקטיבי וזול יותר. ריכזנו עבורכם 5 דגמים שישאירו לכם עודף בכיס, מבלי להתפשר על ביצועים, בטיחות ונראות
מי לא אוהב מכוניות ספורט ומירוץ? כמעט כל אחד ואחת מאיתנו חלמו לנהוג על פרארי או למבורגיני במהירות האור. אבל האמת היא שבמבחן המציאות, לרובנו הגורף אין תקציב למכונית שכזו, ודאי שלא חדשה. אז אם נפשיכם חפצה ברכב חדש, תוכלו למצוא כיום לא מעט רכבים במחירים נוחים וריאליים יותר לכל כיס, שגם נותנים תמורה מעולה. בתקופה שבה מחירי הרכב והביקושים עולים משמעותית ועלויות הדלק הן נושא מרכזי וכואב בשיח הציבורי, זה אך מתבקש שתהיה חלופה מעניינת והולמת לרכבים יקרים במגוון קטגוריות. הנה חמישה מומלצים במיוחד שכדאי להכיר, וכנראה גם לרכוש.
בתפקיד היורשת: יונדאי i20
המחיר הממוצע של רכב חדש בישראל עומד על כ-190,000₪. בערך בחצי ממנו תוכלו לרכוש יונדאי i20 חדשה מהניילונים, רכב שהוא הרבה מעל הממוצע. היורשת המוצלחת משמעותית של יונדאי גטס, כבשה את קטגוריית הסופר מיני בשנים האחרונות עם נתונים טובים, מרחב פנימי גדול יחסית לקטגוריה, חוויית נהיגה קלילה ומהנה ואבזור נוח. נפח המנוע של ה-i20 הוא 1.4 ליטר, והיא מציעה גם 6 כריות אוויר ו-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, המעידים על רמת בטיחות גבוהה. הצלחתו של הדגם באה לידי ביטוי גם בביקוש הרב שהיה אליו בקרב ציי הרכב. המשמעות לכך היא שיש גם דגמים רבים כאלו בשוק היד השנייה ובמחירי הזדמנות של ממש, רק חשוב לוודא כי אם אתם רוכשים כזה שהיה בבעלות חברה – תקבלו דגם שלא חסכו באבזורו.
ההאצ'בקית התורנית: קיה נירו
קטגוריית הג'יפונים היא זו השלטת בשוק הרכב הישראלי בשנתיים האחרונות. הקיה נירו, בדגמיה האחרונים, היא ג'יפון בעל מנוע היברידי בנפח 1.6 המייצר 136 כוחות סוס בשילוב האלמנט החשמלי בו. ביחס למתחרים באותו סדר גודל ומחיר – הנירו מרווחת ולרוב גם מאובזרת יותר, ויחסית לרכבי קרוסאובר אחרים, נמוכה אך עדיין מספקת חווית שטח ונהיגה מצויינות.
ראשונה לסטודנטים ושניה למשפחות: סוזוקי סוויפט
סוזוקי הוא מותג מוביל ואהוב בישראל כבר מזה שנים רבות ולדגם הסוויפט שלו, שמורה פינה חמה בליבם של אלפי נהגים. מה שהתחיל כרכב ייעודי לזוגות צעירים וסטודנטים בפרט, והפך בדגמים שהגיעו לאחר מכן ל"רכב שני" למשפחות, הוא היום רכב מיני מבוקש המשמש גם כמוביל. תאי המטען והנוסעים בו אינם גדולים במיוחד אך חוויית הנהיגה בו, יכולת התמרון וצריכת הדלק היעילה שלו – הופכים אותו לכלי רכב מבוקש ואהוב לא פחות גם היום. הסוויפט מגיע בנפח מנוע של 1.5 ליטר ואם אתם זוכרים איך לנהוג על הילוכים – תוכלו למצוא גם גרסה ידנית שלו, וליהנות מהנהיגה.
העולה מספרד: סיאט איביזה
הספרדייה הזו מתאפיינת במנוע 1.2 טורבו המספק תאוצה מרשימה וביצועים נהדרים לנהגים צעירים, וצעירים בנפשם. מי שלא מחפש זינוקים מהירים עדיין יהנה מחוויית הנהיגה בה וגם יחסוך לא מעט דלק. עיצוב הפנים והחוץ של האיביזה פשוטים למראית עין (ויש שיאמרו כי גם פשוטים לשימוש), אבל ככל שמדובר בתמרון, נסיעה, אחיזה בכביש ושליטה – סיאט מבטיחה תועלת נהדרת מול העלות, גם אם אתם כבר אנשי משפחה.
הישר מיפן: טויוטה יאריס
מחיריהם של רכבי טויוטה בדרך כלל גבוהים מעט מאלו של חבריהם לקטגוריות השונות, אך הביקוש לאהבה אליהם לא מסתיים לעולם ושמירת הערך שלהם נשמרת היטב – פרמטר הראוי לציון בפני עצמו. זה לא מה שימנע מכם למצוא דגם מצוין של טויוטה יאריס אשר לצד המחיר, מביאה גם יתרונות מעשיים ביחס למתחרים. היא בעלת מנוע 1.5 ליטר החסכוני מאוד בדלק, המרחב הפנימי בה גדול ונעים, קיימת אופציה (יקרה יותר) לשדרג למנוע היברידי ובדגמים האחרונים, תמצאו גם אבזור יעיל במיוחד הכולל מערכות בטיחות אקטיביות .
לסיכום, על אף עליות המחירים הנצפות כמעט בכל תחום בחיינו – ובין היתר גם בענף הרכב לאור המחסור בשבבים והעלייה החדשה במחירי הנפט בעולם, עדיין תוכלו למצוא רכב בטיחותי דיו, עם ביצועים מרשימים ולא פחות – במחיר מציאה הנוח לכל כיס. כל שתידרשו לעשות הוא לפתוח את מודעות המכירה השונות ולמצוא את האחד שיתאים לתקציב שהגדרתם מראש.