אנשים שלא מכירים את עולם ההייטק מקרוב לעיתים מרגישים אבודים וחושבים שהכניסה לעולם הזה עלולה להיות בלתי אפשרית. כך נולדה מכללת פאי, עם מטרה אחת ברורה: להנגיש לכל אשדודי/ת את האפשרות לעשות שינוי קריירה, לא משנה באיזה גיל, סטטוס, רקע או ניסיון.

deposiitphoto

ראיינו את אלכס פנוב, מומחה לכניסה להייטק, כדי להבין יותר על היוזמה:

אלכס, איך נולד הרעיון לפתוח קורס מגן סייבר דווקא באשדוד?

"אני תושב אשדוד ובן לאמא מתכנתת. במהלך השנים ראיתי את הצורך הגובר של תושבי אשדוד להיכנס לעולם ההייטק, אבל רבים מהם מוותרים על החלום - ואחת מהסיבות העיקריות היא המרחק הגיאוגרפי. חשוב לי מאוד לפתח את העיר שגרתי בה כל חיי, ליצור לתושבים כאן הזדמנויות של לימודים וקריירה - מבלי שהם יצטרכו לנסוע למרכז ולעמוד בפקקים באופן יומיומי או להגר מהעיר. יש לנו עיר מדהימה עם אנשים טובים, וחשוב למנף את זה."

 

מה מייחד את הקורס במכללת פאי?

"הקורס נמשך שישה חודשים ומשלב בין חומר תיאורטי לפרקטיקה, מה שמקנה לסטודנטים את היכולת להשתלב ולעבוד בתחום הסייבר, אבטחת מידע וניהול רשתות. המטרה של הקורס היא להנגיש את הנושא לכל מי שרוצה לשנות את מסלול הקריירה שלו, לכן התאמנו את התוכנית גם לאנשים שכבר נמצאים בשוק העבודה - הקורס היברידי ומתקיים אחרה"צ - כך שיוכלו להמשיך את השגרה שלהם. תוך כדי הקורס, הסטודנטים לוקחים חלק בתוכנית אינטנסיבית לחיפוש עבודה. יש להם מנטור צמוד שמלווה אותם באופן יומיומי, מנחה אותם, תומך בהם ועוזר להם לשחרר את האמונות המגבילות שלהם בכל מה שקשור לחיפוש עבודה."

 

למה חשוב לך להעניק יחס אישי וסיוע במציאת עבודה?

"אני מאמין שלמידה והכשרה מקצועית זה רק חלק מהתהליך. לימודים ומציאת עבודה בתחום ההייטק יכולים להיות מאתגרים ומלאים בהתלבטויות. הרבה פעמים אנשים לא מצליחים למצוא עבודה כי הם לא מאמינים בעצמם, כי הם לא מבינים את השפה של התעשייה. אנחנו מבינים את הקשיים ומציעים את התוכנית וגם הרבה מעבר - מנטורינג אישי, ביקור בחברות הייטק, פגישות עם מנהלות HR, שכתוב קורות חיים ופרופיל לינקדאין. חשוב לנו להעביר לסטודנטים שלנו שהתהליך של מציאת עבודה לא חייב להיות מתסכל, אלא מלמד. אנחנו מאמינים שכל אדם יכול, עם עבודה קשה והכוונה נכונה."

 

איך הקורס משתלב עם קהילת ההייטק באשדוד?

"אם תשאל אנשים איך הם נכנסים לעבוד בעולם ההייטק, כנראה שהרבה מהם יענו לך דרך חבר מביא חבר. נטוורקינג הוא חלק מכריע במציאת עבודה. אני אחד ממקימי קהילת ההייטק באשדוד, והקהילה הזו מחברת בין אנשים העוסקים בתחום. אנחנו מזמינים את הסטודנטים לאירועים, כנסים ומפגשים כדי ליצור קשרים מקצועיים, להכיר אנשים תותחים וליצור מעגל תמיכה עבורם. זה לא רק קורס, זו קהילה שמציעה תמיכה ונטוורקינג לאורך כל הדרך."

  לפרטים נוספים השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם

אלכס פנוב

אילו אפשרויות תעסוקה יש בתחום?

הקורס במכללת פאי פותח דלתות רבות לתחומי תעסוקה מגוונים כגון IT, HD, Network Admin:  SOC, IT Technician, System Admin, NOC  עוד.

אלכס מסביר: "במציאות שבה האיומים הדיגיטליים מתפתחים בלי הפסקה, הצורך במומחי בדיקת חדירות (Penetration Testers) הופך להיות קריטי יותר מאי פעם. ארגונים בכל הגדלים מחפשים את המומחים שיוכלו להגן על ביטחון המידע שלהם ולזהות נקודות תורפה לפני שההאקרים יעשו את זה."

מה המסר שלך לתושבי אשדוד שחושקים במשרה בעולם ההייטק?

"תחום הסייבר הוא תחום מעשי, ולכן הוא דורש יכולות פרקטיות, הבנה של מערכות ויכולת ביצוע בהתאם לתפקיד ספציפי. אם אתם מעוניינים לשנות את המצב הקיים, להיכנס לעולם ההייטק ולבנות קריירה יציבה ורווחית, התוכנית במכללת פאי היא הזדמנות מצוינת לעשות זאת קרוב לבית, בצורה נוחה ונגישה, עם יחס אישי, ליווי מקצועי ותמיכה של קהילה מדהימה. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר לפרטים נוספים, אנחנו נשמח לעזור לכם להתחיל מסלול חדש בחיים"

 

 עמוד האינסטגרם שלנו 

עמוד הפייסבוק שלנו 

אתר מכללת פאי 

 לפרטים נוספים השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם: 

שם מלא
דואל אלקטרוני
טלפון
הערות