החיים בקליל: היתרונות והחסרונות של מהפכת הדיגיטל בעולם הפיננסי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b8ea7e5f-2014-4afa-b058-48f793c11e63','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b8ea7e5f-2014-4afa-b058-48f793c11e63','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b8ea7e5f-2014-4afa-b058-48f793c11e63','/dyncontent/2024/12/12/cc29f6c5-8b6f-44ae-83f2-5b270e1cf99c.jpg',18806,'תדהר אייטם כתבה משרדים',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b8ea7e5f-2014-4afa-b058-48f793c11e63','/dyncontent/2024/12/12/77206715-7454-4100-b394-b156eb00b9a7.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b8ea7e5f-2014-4afa-b058-48f793c11e63','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אחרי שגילינו כמה קל ופשוט לעשות קניות ברשת, גם הבנקים וחברות הפיננסים הצטרפו למהפכה, והם מאפשרים לנו לבצע פעולות שונות דרך האינטרנט. למי זה טוב, ולמי פחות?

באיחור של כמה שנים ולאחר ענפים אחרים במשק, נכנעו גם הבנקים בישראל למהפכה הדיגיטלית – והחלו להציע אפשרויות חדשות ומגוונות בביצוע פעולות בנקאיות. החל מהעברת כספים בין חשבונות והפקת דוחות, ועד בקשת הלוואות אונליין.

מהפכה זו, שסחפה עמה גם חברות אחרות העוסקות בפיננסים, כגון חברות ביטוח ואשראי, איחרה מעט להגיע לתחום זה מסיבה פשוטה: החשש לביטחון הלקוחות והכספים.
רק לאחר שהוסרו החששות, באמצעות פרוטוקולי אבטחה קפדניים, ולאחר שהרגולציה איפשרה ביצוע פעולות פיננסיות באינטרנט – נפתחה הדרך לשינוי גדול בדרך בה אנו צורכים שירותים פיננסיים.
גם הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל יצא לדרך – וזו הפעם הראשונה מזה עשורים, שמוקם בישראל בנק חדש.
shutterstock

מהפכת הדיגיטל – היתרונות בולטים
היתרון הברור ביותר במהפכת הדיגיטל הפיננסית עבור הצרכנים הוא בשורת הנוחות.
אם בעבר, על מנת לברר את מצב החשבון בבנק, לבצע העברה בנקאית או כדי לבקש הלוואה, היה נדרש לקבוע פגישה, להתלבש יפה, להיכנס לאוטו או לאוטובוס, לחפש חניה ולהזיע כל הדרך לסניף, שם צריך עוד להמתין בתור ארוך לבנקאי שיתפנה.

הרי שכיום – התהליך התקצר, בין אם מדובר בהתעדכנות במצב החשבון,  בזמן הפסקה ביום העבודה, העברת כספים מחשבון לחשבון כשאנחנו בכלל בחופשה בהוואי, או בקשת הלוואה בקליק* תוך שאנו יושבים על הכורסה האהובה בבית, מול הטלוויזיה.
עם זאת כדאי להדגיש, אמנם הליך נטילת ההלוואה התקצר משמעותית, אך חשוב לערוך השוואות בין הצעות שונות, ולבחון את תנאי שירות הגוף המלווה זאת במטרה לבחור את ההלוואה שתתאים בצורה הטובה ביותר.

בנוסף, במקום שאנחנו נתאים את עצמנו לשעות העבודה של הבנקים ושאר הגופים הפיננסיים, ניתן לבצע מגוון פעולות מתי שנוח לנו.
כבר לא צריך לפנות יום שלם כדי לעשות סידורים בבנק או להתקשר לחברות האשראי, אפשר לעשות זאת גם בסוף השבוע, בחג, מוקדם בבוקר וגם בלילה.
פעולות שפעם נדרשו כמה שבועות כדי להשלים אותן, למשל הלוואה שדרשה פגישה בבנק ולאחריה תהליך אישור ארוך של שלל בעלי תפקידים – יכולות להתבצע היום בתוך דקות ספורות או כמה שעות, למשל באישור הלוואה מיידית.
 כלומר, בדיוק כפי שהתרגלנו לצרוך שירותים ומוצרים דרך האינטרנט, באופן נגיש, מהיר ופשוט, בלי לבזבז זמן ולצאת מהבית – כך גם השירותים הבנקאיים והפיננסיים, מגיעים אלינו בלי שנצטרך לטרוח.
התפתחויות טכנולוגיות אף מאפשרות לבנקים וחברות אחרות להפעיל צ'טבוטים, היכולים לסייע ללקוחות עם שאלות ובקשות, וכך חוסכות לבנקים עלויות של העסקת כוח אדם, וללקוחות – את ההמתנה לנציג שירות אנושי. שימו לב כי אצל חלק מהחברות, השירות הנ"ל קיים בביצוע עסקאות בחו"ל בלבד.

shutterstock

אבל יש גם חסרונות

אותם צ'טבוטים, שמאפשרים לבנקים לצמצם את מצבת כוח האדם שלהם – יכולים גם להקשות על הלקוחות.
עם כל הכבוד להתקדמות הטכנולוגית ולבינה המלאכותית, במקרים רבים, במקרה ולקוח מגיע למצב בו הוא נדרש לדבר עם נציג בשר ודם –  הקושי הוא רב, זאת לאור מיעוט נציגי השירות במוקדים.
כמו כן, גם קביעת פגישה בסניף הבנק היא עניין לא פשוט, לאור הקיצוץ בכוח האדם בסניפים.

מגמה זו פוגעת בעיקר במי שלא נולדו עם הסמארטפון ביד – אנשים מבוגרים יחסית, שלא שולטים ברזי האינטרנט במלואם, ומתקשים לבצע פעולות פיננסיות דרך הטלפון או המחשב.
זאת, גם בשל קושי טכני, וגם בשל חששות שונים – למשל, שביצוע פעולות באינטרנט עלולות לחשוף את פרטי חשבון הבנק, או מכך שיבצעו פעולה לא נכונה ויאבדו כסף.
בשורה התחתונה, את המהפכה הזו – שהתעכבה לא מעט זמן – כבר אי אפשר לעצור, והיא מביאה לרוב הצרכנים תועלת משמעותית. עם זאת, ראוי שהבנקים, וחברות אחרות בתחום הפיננסים, יקדישו מאמצים ותשומת לב לאלו המתקשים לזנק על רכבת השינוי – ולאפשר להם צורת התנהלות מול בנקאים אמיתיים, פנים אל פנים או לפחות בטלפון.


*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

$(function(){setImageBanner('55dcd7a2-aa32-406b-ae08-7c4bf33c272b','/dyncontent/2024/12/16/23348308-a338-4763-a45a-8b7b83b66035.jpg',14997,'עיריה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה