רס"ן חן בוכריס מאשדוד, סגן מפקד יחידת מגלן, נפל בקרב עם מחבלים


להאזנה לתוכן:

צה"ל התיר לפרסום את שמו של רס"ן חן בוכריס מאשדוד, מחטיבת הקומנדו, סגן מפקד מגלן, שנפל בקרב עם מחבלים. הודעה נמסרה למשפחתו

רס"ן חן בוכריס הי"ד

הותר לפרסום שמו של רס"ן חן בוכריס מאשדוד, מחטיבת הקומנדו, סגן מפקד יחידת מגלן, שנפל במהלך קרב עם מחבלים ארורים מרצועת עזה. 

רס"ן בוכריס היה בן 26 בנופלו.

דובר צה״ל מוסר כי הלוויתו של רס"ן חן בוכריס ז״ל נערכה ביום ב׳, כ״ד בתשרי התשפ״ד, 9 באוקטובר 2023, בשעה 22:00 בבית העלמין הצבאי אשדוד.

מתוך אתר יזכור - סיפור חייו של חן בוכריס הי"ד

בן הזקונים של אסנת ונסים. נולד ביום ז' באדר ב' תשנ"ז (16.3.1997) באשדוד. אח לליאל, חיים, שלום ומצדה.

חן – חֵני או חֵנצ'וּק בפי אוהביו, נולד בכרמל, גדל והתבגר כל חייו בעיר השוכנת לים – אשדוד. למד בבית הספר "גאולים" ולאחר מכן בתיכון המקיף ג' וסיים את לימודיו בהצטיינות יתרה במתמטיקה ובמגמות פיזיקה וכימיה.

הוא אהב את הים ועסק בספורט וכושר במהלך כל חייו ובעיקר בענפי הריצה והכדורגל, ואף לקח חלק בנבחרות השונות במהלך לימודיו. אהבתו לספורט הייתה רבה והוא התאמן שעות רבות מדי יום. "אדם טהור שהחיוך לא ירד לו מהפנים," סיפרו חברי הילדות, "אפילו במשחקי כדורגל בשכונה לא היה מוכן שהחברים יריבו."

בחודשים שקדמו לגיוסו התנדב כמורה בבית הספר היסודי "אילנות" שבעיר ועבד עם תלמידים המתקשים בלימודים. בדרכו הייחודית, הנחושה והרגישה סייע להם בלימודי קריאה ומתמטיקה תוך שילוב אלמנטים מעולם הספורט, והצעיד אותם לעבר הישגים, במקומות שמורים רבים לפניו כשלו. "הוא פשוט היה איתי," הסביר אחד מחניכיו הבוגרים את סוד קסמו והצלחתו.

חן התמיין טרם הגיוס לשייטת 13 והתגייס לחטיבת הצנחנים באוגוסט 2016, שם שירת בשנותיו הראשונות בגדוד 202 והצטיין בכל שלב לאורך שירותו.

נוכח יכולותיו והצלחותיו, משכה אותו יחידת העילית "מגלן" שבעוצבת הקומנדו לשורותיה. בטקס הפרידה מחטיבת הצנחנים, בחר לצטט את מילותיו של הנשיא האמריקני תיאודור רוזוולט: ״השבח מגיע לאנשים הנאבקים בזירה, שפניהם מכוסים באבק, יזע ודם; ששואפים כל הזמן, שטועים שוב ושוב. מפני שאין מאמץ בלי טעויות; לאלה שמנסים, שמתלהבים, שמקדישים עצמם למען מטרה ראויה..."

בשבעה באוקטובר שהה חן בבית הוריו שבאשדוד ולאחר הישמע האזעקות הראשונות הקפיץ את כלל כוחות יחידת מגלן לבסיסה בדרום הארץ, שם עסק אישית בתדרוך ושילוח הכוחות יחד עם קצין האג"ם היחידתי ועם מפל"ג המ"מ. לאחר מכן יצא חן עם חוליית הפיקוד ככוח חלוץ לכיוון נחל עוז תוך שהם מתפעלים מספר אירועים עם כוחות אויב וכוחות צה"ל בדרכם לקיבוץ ומקביל לעיסוקו של חן בניהול הפעלת היחידה.

בשעה 12:05 לערך התמקם החפ"ק בנקודת היערכות בסמוך לקיבוץ ולאחר שחן הפעיל כוחות נוספים של יחידת מגלן. בשעה 12:15 בקירוב נתקל החפ"ק של חן עם כיתת מחבלי נוח'בה ובמגע עימם חן וכוחות החפ"ק הצליחו לחסל חלק מהמחבלים אך במהלך חילופי האש נהרגו חן בוכריס, קצין האג"ם יפתח יעבץ והחובש בחפ"ק אפיק רוזנטל.

לנקודת ההיתקלות הגיעו תוך כדי חילופי האש כוחות נוספים אשר נחלצו לעזרת הכוח, ואחרי לחימה עזה הביאו לסיום ההיתקלות.

רב-סרן חן בוכריס נפל בקרב בקיבוץ נחל עוז ביום כ"ב בתשרי תשפ"ד (7.10.2023). בן עשרים ושש בנופלו. הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי באשדוד. הניח הורים, שתי אחיות ושני אחים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה