סיקור מיוחד: הכניסה הדרומית עד בני ברית - לפני ואחרי "הגל הירוק"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('348b7697-6597-498f-b74b-bbf0174e9eaa','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('348b7697-6597-498f-b74b-bbf0174e9eaa','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('348b7697-6597-498f-b74b-bbf0174e9eaa','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('348b7697-6597-498f-b74b-bbf0174e9eaa','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('348b7697-6597-498f-b74b-bbf0174e9eaa','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('348b7697-6597-498f-b74b-bbf0174e9eaa','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('348b7697-6597-498f-b74b-bbf0174e9eaa','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

העבודות העיקריות על פרויקט הגל הירוק (Reway) כמעט והסתיימו בשדרות מנחם בגין מהכניסה הדרומית ועד שדרות בני ברית. אשדוד נט יצא לבדוק מה נעשה, האם השד באמת נורא כפי שרבים חוששים, וגם כמה ליקויים שעוד מצריכים תיקון

כמעט שנה חלפה מאז התחילו העבודות על פרויקט הגל הירוק באשדוד בשדרות הרצל ובשדרות מנחם בגין. שעות רבות בילו נהגי אשדוד בפקקים ברחבי העיר אחרי סגירת נתיבים בשדרות מנחם בגין וחסימת קטע משמעותי משדרות הרצל. 

לקראת סיום העבודות העיקריות בקטע שבין הכניסה הדרומית ועד שדרות בני ברית, יצאנו לשטח להשוות מה היה לפני ומה אחרי. האמת? הופתענו, ואולי השד לא נורא כפי שהסתמן תחילה. שינויים רבים הוכנסו בתוכניות המקוריות בעיקר נוכח הפקקים שנוצרו וההבנה כי יש צורך אמיתי לדאוג גם לנהגים הרבים בכביש. בתוך כך נעשו המאמצים הדרושים, צומצמו איי תנועה במרכז הכביש, צמתים תוכננו מחדש והכל על מנת להביא לכך שאפשר יהיה להכניס נתיב תחבורה ולצמצם את הפגיעה בנהגים לכמה שפחות.

יוצאים לסיור בשדרות מנחם בגין

הכניסה הדרומית לאשדוד: לפני העבודות על הגל הירוק היו שלושה נתיבי נסיעה עיקריים (ממשיכים ישר), נתיב אחד לכיוון הביג ונתיב אחד ליציאה לכיוון רחוב המשנה ברובע ט'.

הכניסה הדרומית לפני

אחרי העבודות על הגל הירוק יש שלושה נתיבי נסיעה עקריים (ממשיכים ישר), נתיב לכביש השרות לכיוון הביג, נתיב ימני לתחבורה ציבורית בלבד ומשולבת בו הפניה לרחוב המשנה ברובע ט'.

אחרי העבודות על הגל הירוק

שדרות מנחם בגין מרחוב המשנה: לפני העבודות שלושה נתיבים בכביש, אחד מהם בסופו של דבר פונה ימינה לשדרות אלטלנה. לקראת צומת אלטלנה הכביש מתרחב עם עוד שתי פניות שמאלה לשדרות אלטלנה לכיוון הרובעים הדרומיים.

כך זה נראה לפני

אחרי העבודות על הגל הירוק, שלושה נתיבי נסיעה עיקריים ובנוסף נתיב ימני לתחבורה ציבורית ייעודית. בהמשך הכביש משתלבת פניה ימינה לאלטלנה ושתי פניות שמאלה לרובעים הדרומיים.

כך זה נראה אחרי העבודות על הגל הירוק

מנחם בגין אלטלנה - כלניות: לפני העבודות על הגל הירוק, שלושה נתיבי נסיעה, כאשר לקראת הצומת עם שדרות הפרחים, הנתיב הימני משמש לפניה ימינה. 

לפני פרויקט הגל הירוק אחרי העבודות על פרויקט הגל הירק, שני נתיבי נסיעה לכל הרכבים, נתיב ימני מיועד לתחבורה ציבורית בלבד. הפניה ימינה לשדרות הפרחים תשולב, ככול הנראה עם נתיב התחבורה הציבורית, כפי שנעשה בכניסה לרחוב המשנה.

העבודות עדיין בעיצומן

מנחם בגין שדרות הפרחים לכיוון בני ברית:  שלושה נתיבי נסיעה, אי תנועה רחב באמצע הכביש. הנתיב הימני משמש להשתלבות לבאים משדרות הפרחים ובצומת עם בני ברית משמש כפניה ימינה.

לפני פרויקט הגל הירוקאחרי העבודות על הגל הירוק, בדומה לכביש המקביל למרכז כלניות, שני נתיבי נסיעה לכל הרכבים ונתיב ימני לתחבורה ציבורית.

מנחם בגין בני ברית לכיוון היציאה הדרומית: לפני העבודות על הגל הירוק היו שלושה נתיבי נסיעה ואי תנועה רחב בין שני כיווני הנסיעה. 

לפני פרויקט הגל הירוק

בסיום העבודות, שעדיין נמצאות בעיצומן, שני נתיבי נסיעה לכל הרכבים ונתיב ימני לתחבורה ציבורית. במסגרת העבודות חלק מאי התנועה צומצם על מנת לאפשר הרחבת המדרכה להולכי הרגל והוספת שביל רכיבה עבור אופניים.

בעיצומן של העבודות

אי התנועה צומצם

מנחם בגין הפרחים - הכלניות: לפני העבודות על פרויקט הגל הירוק היו שלושה נתיבי נסיעה, אי תנועה רחב ושביל הולכי רגל.

לפני פרויקט הגל הירוק

אחרי העבודות על פרויקט הגל הירוק צפויים להיות שני נתיבי נסיעה לכל הרכבים ונתיב ימנים לתחבורה ציבורית בלבד. בנוסף, שביל הולכי הרגל יורחב ויתווסף לו שביל לרוכבי אופניים.

בעיצומן של העבודות על הגל הירוק

שביל להולכי רגל ושביל לרוכבי אופניים

שדרות מנחם בגין - אלטלנה לכיוון היציאה מהעיר: לפני העבודות על פרויקט הגל הירוק היו בכביש שלושה נתיבי נסיעה, אי תנועה רחב במרכז הכביש ושביל אופניים מימין לדרך.

לפני פרויקט הגל הירוק

היציאה מתחנת הדלק וכביש השרות

אחרי העבודות על פרויקט הגל הירוק, שלושה נתיבי נסיעה לכל כלי הרכב, נתיב ימני לתחבורה ציבורית. בנוסף שביל להולכי רגל ושביל לרוכבי אופניים מימין לדרך. הכניסה לתחנת הדלק מתבצעת תוך השתלבות בנתיב התחבורה הציבורית. היציאה מתחנת הדלק הוא לכביש שרות עד הרמזור של הביג, פניה ימינה לכיוון כיכר ביג.

העבודות על הגל הירוק

שביל להולכי רגל ושביל לרוכבי אופניים

היציאה מתחנת הדלק

היציאה הדרומית דומה מבחינת הנתיבים לכניסה לעיר, ומבחינת נתיבי הנסיעה היא דומה למה שהיה טרם תחילת העבודות על הגל הירוק. 

עוד במסגרת הגל הירוק; כביש הגישה לרכבת, לאורך שדרות משה סנה, עבר מהפכה של ממש עם שבילי הליכה ושביל אופניים, נתיב תחבורה ציבורית ונתיב לרכבים. 

ליקויים בעבודות

במהלך הסיור נתקלנו בליקויים, שנקוה שיסודרו בהקדם. בעיקר מדובר בליקויים במדרכות ובאבני השפה, כפי שניתן לראות בתמונות. בנוסף צריכים עוד להגיע תחנות האוטובוסים המודרניות, מצלמות האכיפה ועוד. העבודה עדיין רחוקה מסיום ולעיתים נדמה שהיא מתנהלת בעצלתיים.

מה יהיה עם הרווחים

שוב רווחים

המרצפות יוצאות

בור בכביש

שורה תחתונה 

מתיחת פנים משמעותית לשדרות מנחם בגין עד כה. אחרי סיום סלילת הכביש בכניסה והיציאה, ירידה משמעותית בפקקים באזור, אך לא לזמן רב מידי. עם גידול האוכלוסיה הצפוי במסגרת הסכם הגג, חובה כניסות ויציאות נוספות מהעיר!

בנוסף, שהמבחן האמיתי יהיה באיזור כיכר אילן רמון. התעקשות של העירייה ומשרד התחבורה על המתווה של ביטול החניות, יביא לקריסת עסקים, הפגנות ומאבקים משפטיים. היינו משאירים את Reway על מנחם בגין ולא עולים איתו לעצמאות ולכיכר אילן רמון.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9d736fe4-b241-4251-8a14-dee40bcd7318','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9d736fe4-b241-4251-8a14-dee40bcd7318','/dyncontent/2024/11/5/1a11d1f3-11d6-4bca-aa9a-709aa900e036.gif',18651,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){setImageBanner('871f1919-3e21-40eb-9078-a482ee7ca730','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה