ישיבת אמית ארגנה מסע מרגש בן שלושה ימים לתלמידי שכבת יב'

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('878c1e63-e18a-4a6b-abfc-197b80714eba','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('878c1e63-e18a-4a6b-abfc-197b80714eba','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('878c1e63-e18a-4a6b-abfc-197b80714eba','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('878c1e63-e18a-4a6b-abfc-197b80714eba','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('878c1e63-e18a-4a6b-abfc-197b80714eba','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('878c1e63-e18a-4a6b-abfc-197b80714eba','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('878c1e63-e18a-4a6b-abfc-197b80714eba','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

התלמידים יצאו למסע בן שלושה ימים של חווית למידה וערכים מהעבר, ההווה והעתיד של מדינת ישראל. למסע המרגש הצטרפו גם חמישה מתלמידי כיתה יב'2 השייכים לכיתת התקשורת בישיבת אמית יגל

ישיבת אמית החליטה לארגן מסע חלופי למסע המוכר לפולין שהוא מן הפעילויות המרכזיות במערכת החינוך בישראל סביב נושא השואה והתקומה. כידוע, מאז תחילת מגפת הקורונה, לפני כשלוש שנים הופסקו המסעות לפולין ולא חודשו בשל משבר ביחסים בין המדינות.

תלמידי שכבת יב' של הישיבה יצאו לטיול בן שלושה ימים בישראל, טיול שכולו חווית למידה וערכים בנושא השואה והתקומה.באדיבות ישיבת אמית

-

היום הראשון של המסע עסק בשואה והוא התחיל במוזיאון "שם עולם" בכפר הרא"ה ובאנדרטת הקרון בנתניה, מאוחר יותר נפגשו התלמידים עם סיפורו של הרב ישראל מאיר לאו.

היום השני הוקדש לתפר שבין השואה לתקומה. תלמידי השכבה ביקרו במוזיאון מורדי הגטאות, שם פגשו דגם של מחנה טרבלינקה ונחשפו לתהליך ההשמדה שהתרחש בקהילות ישראל בשואה.

לצד זאת הם שמעו הרצאה וקיימו דיון על משפט אייכמן ועל בניית התודעה הלאומית לזיכרון השואה. במחצית היום השני נערך טקס מעבר שנקרא "אותיות פורחות באוויר" בו דברנו על הרוח היהודית הגדולה שלא נשברה וקמה מן העפר.

התלמידים המשיכו למוזיאון אסירי המחתרות ולמדו על הקרבות והגבורה של המחתרות היהודיות. משם המשיכו למחנה העלייה בעתלית שם התעמקו בגלי העלייה לארץ.

היום השלישי התמקד בתקומה ובעצמאות דרך הקרבות ופעולות הגבורה. הם נסעו לבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב, למפגש עם נופלי קרבות השחרור והעצמאות, אנדרטת אנטלנה ולוחמים מהעת האחרונה.באדיבות ישיבת אמית

-

מפגש מרגש התקיים על קברו של חלל צה"ל שון מונדשטיין ז"ל עם אימו נינט שסיפרה להם בהתרגשות רבה על בנה ועל גבורתו. משם המשיכו התלמידים לחאן שער הגיא ושמעו סיפור מרתק על כיבושה של ירושלים ולבסוף הגיעו לטיילת ארמון הנציב ממנה השקיפו על העיר העתיקה ודנו בחזון היהודי לתקומת ירושלים  .

חמישה תלמידים מכיתת התקשורת בבית בספר הצטרפו לטיול החינוכי, השתתפו בעניין רב, גילו סקרנות שאלו שאלות ושיתפו בהתרגשותם הרבה על חוויותיהם המסע.באדיבות ישיבת אמית

-

"כל אחד מהמשתתפים לקח עימו משהו משמעותי לחיים מהמסע הזה" סיכם אש אלעד פורטל, רכז השכבה ומנהל החטיבה העליונה של הישיבה.

$(function(){setImageBanner('c5fc804d-ad97-4244-aa5d-f4f6dbf6d614','/dyncontent/2024/11/5/1a11d1f3-11d6-4bca-aa9a-709aa900e036.gif',18651,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53305,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה