הלן גלבר מציעה תוכנית חילופית לתוכנית התחבורה שיצאה לדרך באשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('718e7bdd-1a5d-4be0-b59c-7676a575f5f2','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('718e7bdd-1a5d-4be0-b59c-7676a575f5f2','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('718e7bdd-1a5d-4be0-b59c-7676a575f5f2','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('718e7bdd-1a5d-4be0-b59c-7676a575f5f2','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('718e7bdd-1a5d-4be0-b59c-7676a575f5f2','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('718e7bdd-1a5d-4be0-b59c-7676a575f5f2','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('718e7bdd-1a5d-4be0-b59c-7676a575f5f2','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

חברת מועצת העיר הלן גלבר, מתכוונת להציע במועצת העיר הקרובה, חלופה לתוכנית התחבורה הירוקה שיצאה לדרך באשדוד. על פי תוכניתה של גלבר: "נסיעות חינם ואם יידרש נתיב שלישי לתחבורה ציבורית בשעות קבועות"

הלן גלבר, תגיש בישיבת מועצת העיר הקרובה, חלופות לתכנית של ראש העיריה "פרויקט הגל הירוק", שיצא כבר לדרך. זאת בהמשך לצעדים שנקטה, הכוללים בין השאר קריאה לגילוי מסמכי העירייה כדי ללמוד את פרטי התכנית ומי הנהנים מהתקציב העצום, פניה למבקר המדינה שיחקור את דרך התנהלות העיריה, והשתתפות ותמיכה ללא סייג במחאה הציבורית הנרחבת. 

חברת המועצה גלבר טוענת כי "גם אם קיים חשש שבעוד עשור ויותר תקלע אשדוד למצוקה תעבורתית, הרי שאין טעם להשית כבר היום פקקים על תושבי אשדוד, אחת הערים המתוכננות ביותר בישראל". לדברי גלבר, לאחר בהתייעצות עם מומחי תחבורה, הרעיון המרכזי של תכנית לסרי, ובו צמצום מספר הנתיבים לתחבורה הפרטית הוא משגה חמור ביותר.

עוד אומרת גלבר כי התושבים משלמים פעמיים: "פעם בפגיעה חמורה ביותר במרקם החיים כיום, ופעם שנייה, כשמאות מיליוני שקלים יושקעו בתכנית שלא תניב את הפירות הנדרשים בקביעת סדר עדיפות  שגוי מיסודו". גלבר תבעה את הכינוס הדחוף של מועצת העיר, ומתכוונת לבקש לעצור את מה שהיא מכנה "התכנית ההזויה של לסרי". כמו כן היא תובעת לבחון את החלופות שתניח על השולחן.

תוכניתה החלופית של הלן גלבר - לדבריה לאחר התייעצות עם מומחים

התוכנית אשר תונח על שולחן מועצת העיר ב-7 בדצמבר, מתבססת על נתון לאומי מדאיג, שמקורו במשרד התחבורה: "עד 2030 כל נוסע ברכב, צפוי לבזבז מעל שעה נוספת ביום על הכביש בדרכו לעבודה בגלל העומס הגדל. סך שעות האדם המבוזבזות בכבישים יעמוד על לא פחות מ-850 מיליון שעות בשנה. ההפסד הכספי שייגרם כתוצאה מכך - 25 מיליארד שקל בשנה. גלבר מאמינה שהמשמעות היא בעיה שתיווצר בעוד 13 שנים, אך אינה רלוונטית כיום. מכאן המתינות הנדרשת. 

על פי תוכנית גלבר, יסללו שתי כניסות נוספות לעיר מדרום וצפון, בחינה של האפשרויות להזרמת משאבים ממשלתיים ועירוניים לסבסוד או לטובת נסיעה חינם בתחבורה הציבורית בתוך העיר, תדירות וזמינות גבוהה יותר של התחבורה הציבורית מתחנת הרכבת ומאגד לרובעי המגורים ולהפך, הגדרת נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית ודו-גלגלית בשעות הלחץ אם וכאשר נדרש לכך. כן יש בתכנית של גלבר הצעה לסלילת שבילי אופניים, סלילת מדרכות, הרחבת התחנה המרכזית, הוספת תחנות תחבורה ציבורית, שדרוג מרכז בקרת הרמזורים, הקמת שילוט אלקטרוני לתחבורה הציבורית ולדיווח על מצב התעבורה באשדוד.

החלופות שמציעה הלן גלבר ימומנו מחשבון תקציב 300 מיליון השקלים, שהוקצו מכיס אזרחי ישראל לתכנית התחבורה הירוקה באשדוד. בישיבת המועצה הקרובה תתבע הלן גלבר לנקוט מהלך ראשון מעשי, לסלילת כביש כניסה דרומי נוסף. מדובר בכביש שאושר כבר סטאטורית. גלבר אומרת שפעולה זו תשפר ב-50 אחוזים את מצב הכניסות לעיר ותביא בתוך זמן קצר להקלה משמעותית בכניסה הצפונית ובעד הלום. זאת לעומת המצב הנוכחי, בו משתרכים כיום שם פקקי ענק של עד 45 דקות בכל כיוון לדבריה.

כמו כן אומרת גלבר כי בתכנית החלופית ניצול כביש כניסה רביעי מתוכנן, מאזור מחלף יבנה בצפון, לכיוון הנמל ואזור התעשייה הצפוני. מחלף זה כבר תוכנן ועל העיריה לתבוע את הקמתו, כפי שהתחייבה ממשלת ישראל.

חברת המועצה הלן גלבר: "פניתי למבקר המדינה שיבדוק את התכנית המגלומנית וההזויה של ראש העיריה, אשר גורם נזקים קשים לתושבי העיר. השבוע ביקשתי ממנו, באמצעות יועציי המשפטיים – גילוי מסמכים נאות, של התכניות הביצועיות, של מי הנהנים מכספי הציבור שיושקעו בתכנית חסרת הפשר הזאת. עתה אני מציגה לציבור הרחב, לקראת ההפגנה הגדולה שעתידה להיערך מול העיריה, את החלופות האפשריות. אנו מסוגלים להביא חלופה שפויה שתעצור את תכנית הפקקים של לסרי".  

$(function(){setImageBanner('b4422a56-cb23-4949-9769-032d7270c0f6','/dyncontent/2024/11/5/1a11d1f3-11d6-4bca-aa9a-709aa900e036.gif',18651,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,20076,'Image','');})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7f2287d4-25fc-4503-b396-df9d6a1297bc','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7f2287d4-25fc-4503-b396-df9d6a1297bc','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה