בעקבות ריבוי תאונות במעגלי תנועה בעיר - איך אמורים לנהוג במעגל תנועה ולצאת מזה בשלום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3dd29c9d-2eaf-4f29-b468-03b6d97d51cd','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3dd29c9d-2eaf-4f29-b468-03b6d97d51cd','/dyncontent/2024/12/15/b7787f94-a718-42d6-99e4-d4d29a82de2a.gif',18812,'סימול אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3dd29c9d-2eaf-4f29-b468-03b6d97d51cd','/dyncontent/2024/12/12/77206715-7454-4100-b394-b156eb00b9a7.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3dd29c9d-2eaf-4f29-b468-03b6d97d51cd','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3dd29c9d-2eaf-4f29-b468-03b6d97d51cd','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3dd29c9d-2eaf-4f29-b468-03b6d97d51cd','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3dd29c9d-2eaf-4f29-b468-03b6d97d51cd','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3dd29c9d-2eaf-4f29-b468-03b6d97d51cd','/dyncontent/2024/12/12/cc29f6c5-8b6f-44ae-83f2-5b270e1cf99c.jpg',18806,'תדהר אייטם כתבה משרדים',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

ברחבי העיר קיימים מעגלי תנועה רבים, שנועדו לאפשר זרימת תנועה טובה יותר. אי ידיעת כללי הנהיגה במעגלי התנועה מובילים לתאונות רבות שמתרחשות בתוך מעגלי התנועה. מתנדב התנועה, יעקבי שמעון, עושה סדר ומסביר איך נוהגים נכון במעגלי התנועה

מעגלי תנועה נבנו על מנת לאפשר זרימת תנועה ולמנוע עיכובים בתנועת כלי רכב בצמתים בהם אין בדרך כלל עומסי תנועה. מעגלי תנועה הם צמתים לכל דבר וענין ועל כן החניה בהם אסורה אלא אם נקבע אחרת ע"י רשות התכנון והתימרור.

למעגלי תנועה יש יתרונות וחסרונות. היתרונות מתבטאים בתנועה זורמת, פחות סיכון להתנגשויות, ואם יש תאונות במעגלים הן מסתיימות לרוב בנפגעים קל או בנזק בלבד בניגוד לצומת מרומזר או מתומרר. יתרון נוסף משמעותי – עלות האחזקה של מעגל היא מזערית ביחס לצומת מרומזר שתחזוקתו גבוהה מאוד, בנוסף לכך שהפסקת חשמל לא משפיעה על התנועה במעגל והיא ממשיכה לזרום. פחות סיכון להולכי רגל החוצים את הצומת. מנגד קיים סיכון לרוכבי אופניים ושאר רכבים דו-גלגליים וכן סיכון להולכי רגל כבדי ראיה, היות שאין רמזורים במעברי חציה הסמוכים למעגלי התנועה.

כל רכב החפץ להיכנס למעגל תנועה חייב לתת זכות קדימה לרכב הנמצא במעגל.

ידוע לכל כי חוק יסוד בתנועה קובע כי יש לתת זכות קדימה לרכב הבא מימין. במעגל תנועה יש מצב הפוך. זכות קדימה ניתנת לרכב הנע משמאל.

איך לנהוג במעגל תנועה?

המתקרב למעגל תנועה יבחין בתמרור אזהרה 121 המוצב במרחק 50-100 מטר לפני מעגל התנועה.

בכניסה למעגל התנועה או בתוך המעגל מצוי תמרור הוריה 303 המחייב לתת זכות קדימה לתנועה החוצה את דרכך במעגל תנועה ועליך לנהוג במעגל מצידו הימני.

צריך להבחין בין מעגלי תנועה עם נתיב נסיעה אחד ולבין מעגלי תנועה עם שני נתיבי נסיעה ויותר.

במעגלי תנועה עם נתיב אחד – נהג המתקרב יתן זכות קדימה לתנועה החוצה את דרכו (יאותת ימינה אם בכוונתו לפנות ימינה, יאותת שמאלה אם בכוונתו לפנות שמאלה, ולא יאותת אם בכוונתו להמשיך ישר). בפועל אין חובת איתות בכניסה למעגל תנועה.

בכל מקרה יש לאותת ימינה טרם היציאה ממעגל התנועה !
 

במעגל תנועה עם שני נתיבים יש לנהוג כך:

המבקש לפנות ימינה ייכנס לנתיב הימני ביותר. המבקש לנסוע ישר יכול להיכנס למעגל התנועה בכל אחד משני הנתיבים. המבקש לפנות שמאלה או לחזור על עקביו ייכנס בנתיב השמאלי ובהמשך ישתלב לנתיב הימני כדי לצאת מהמעגל.

למרות שאין משנה סדורה באשר לאופן היציאה ממעגל תנועה בעל שני נתיבים, בטוח יותר לצאת מהנתיב הימני. יציאה מהנתיב הפנימי טומנת בחובה סכנה עקב סטיה מנתיב ולחלופין עיכוב תנועה עקב מתן זכות קדימה לרכב הנע מימינך.

שימו לב! רכב א' נמצא בנתיב השמאלי ובכוונתו לפנות ימינה. רכב ב' נמצא בנתיב הימני ובכוונתו להמשיך ישר.  מחובתו של הנוהג ברכב א' לתת זכות קדימה לרכב ב'.

נהגים רבים אינם מודעים לכך ומכאן נובעות תאונות בתוך מעגלי התנועה.

 

לגבי איתות: נהג הנכנס למעגל תנועה עם נתיב אחד או יותר אינו חייב לאותת בכניסה למעגל, אך יאותת ימינה לפני יציאתו מהמעגל.

הכותב מתנדב במשטרת התנועה של אשדוד.

$(function(){setImageBanner('296a8a9b-b9a5-4f12-85e8-e2a6dc034e9e','/dyncontent/2024/12/16/23348308-a338-4763-a45a-8b7b83b66035.jpg',14997,'עיריה אייטם כתבה ',525,78,false,20076,'Image','');})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5b8e4513-64e2-4219-bde4-d88b7c119c1e','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('5b8e4513-64e2-4219-bde4-d88b7c119c1e','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה