באשדוד נרשמה הירידה הגדולה ביותר במכירות לחודש יולי
30.07.14 / 17:07
בתי-הקפה באשדוד ספגו את הפגיעה הקשה ביותר מבין העסקים השונים - צניחה של 47% במהלך כל החודש וכ 65% במהלך ימי הלחימה.
מניתוח שערכה חברת אשראי עולה כי בזמן שכלל פדיונות בתי-הקפה בארץ בחודש יולי עלה בשיעור של 5%, בתי-הקפה בעיר אשדוד במהלך חודש יולי רשמו צניחה של 47% . אם נקח בחשבון את רק את שלושת שבועות הלחימה הרי שבתקופה זו הצניחה עומדת על כ65%
נתוני חודש יולי כוללים גם את השבוע שלפני מבצע "צוק איתן" ועד לתאריך 28 ליולי, כאשר נעשתה הערכה לשלושת הימים האחרונים של יולי בהתאם לקצב המכירות שנרשם ברוב החודש.
ההשוואה היא לעומת חודש יולי אשתקד.
בשונה מבתי-הקפה, פדיונות עסקי המזון המהיר בעיר אשדוד דווקא עלו בתקופה זו בשיעור חד של 42%, וזאת לעומת עלייה ארצית של 16%.
לשם השוואה, בעיר תל-אביב עלו מכירות המזון המהיר ב-17%.
תחום נוסף שבו העסקים בדרום ספגו פגיעה קשה הוא תחום ההלבשה וההנעלה. בעיר אשדוד (22%-) בזמן שבממוצע הארצי ירדו הפדיונות בשיעור של 6% בלבד.
לדברי פיני פרטוק, מנכ"ל ומבעלי רשת האופנה ZEBRA, "במהלך ציר הזמן של 'צוק איתן' היו שינויים. האוכלוסייה מגיבה בהתאם לכמות השיגורים ולמספר הנפגעים לכוחות צה"ל. אתה מרגיש היטב שבימים שיש קצת רגיעה, אנשים מרשים לעצמם קצת לצאת, ואתה רואה את זה בקופות. אצלנו, מי שהכי נפגע זה החנות באשקלון, שספגה במהלך המבצע ירידה של 40%-50% במכירות. אחריה אשדוד עם ירידה של 30%-40% בשני סניפים בעיר, ולאחר מכן באר-שבע עם ירידה של 25%".
תחום כלי הבית באשדוד נחתך גם הוא ב-49% ואילו בממוצע הארצי יש עלייה של 19% שמוסברת בנקודות מכירה חדשות.
בסך-הכול, ברמה ארצית הפדיונות בחודש יולי נמוכים ב-5% מיולי אשתקד.
באשדוד נרשמה הירידה הגדולה ביותר (35%-); אזור השפלה הדרומית (לוד, גדרה, גן יבנה, נתב"ג וכו') עם ירידה של 16%; תל-אביב עם ירידה כוללת של 15%; ואשקלון עם ירידה של 14%. בירושלים נרשמה עלייה של 2%; בראשון-לציון עלייה של 5%; וברעננה עלייה של 16%.