להאזנה לתוכן:

תוצאות הבדיקות שביצע המשרד להגנת הסביבה מדאיגות ביותר. ריכוז גבוה ביותר ואף שערורייתי של החומר המסרטן "בנזן" נמצא בכל אזורי הבדיקות. מדובר בחריגה של מעל ל- 1500 אחוזים!!! בעקבות פרסום התוצאותקורא הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד להתערבות העירייה והשבתה זמנית של המפעלים המזהמים: "יש לעצור את ההפקרות שנוצרה"

אמש פרסמנו על תוצאות מדאיגות שהתקבלו בבדיקות שביצע המשרד להגנת הסביבה באזורי התעשייה של אשדוד. לאחר עיון מעמיק בדוח שהפיץ המשרד להגנת הסביבה, מתברר שמדובר באיום חמור ביותר על בריאות כולנו.

התוצאות החמורות ביותר התקבלו לגבי בנזן-חומר אורגני נדיף שהוכח כמסרטן ודאי בבני אדם. בכל נקודות המדידה-כולל זו שבניר גלים-התגלה בנזן בריכוזים גבוהים מערכי הייחוס המותרים. מדובר בחריגות לא של יחידות מדידה בודדות, אלא בכ-1500% מעל המותר!

56

 

תגובת הפורום הציבורי לאיכות הסביבה: "לידנו הגיעו תוצאות סקר לאפיון איכות האוויר סביב איזור התעשייה באשדוד, אשר נערך ע"י המשרד להגנת הסביבה, על מזהמים, בספטמבר 2008. מן הסקר אנו למדים שרוב הגורמים לחריגות גבוהות מעל התקן הם ממקורות תעשייתיים. הפורום לאיכות הסביבה לא בדק עדיין את הנתונים ומשמעותם, אך על פניו הממצאים חמורים!!!  כנראה שהממסד לא עשה את מה שצריך לעשות בכדי שהמפעלים לא יפלטו את החומרים המזיקים. מערכות האכיפה והרישוי מצויות בידי עיריית אשדוד, איגוד הערים לאיכה"ס ובפיקוח המשרד להגנת הסביבה. חריגה מהתקנים הנה עבירה על החוק ועל העירייה מוטלת האחריות לפקח על המפעלים באמצעות כל הכלים שברשותה. יש לעצור את ההפקרות שנוצרה, ולחייב את המפעלים לפעול ללא פשרות על פי התקנים המחייבים, גם באם הדבר יביא לסגירה זמנית של אותם המפעלים המזהמים". 

ערך ייחוס יממתי לבנזן הוא 3.9 מיקרוגרם/מ"ק. בכל נקודות המדידה (ששה במספר) ובכל הדגימות התגלו ריכוזים גבוהים של החומר שנעו בין 4.5 ל-  63.6 מיקרוגרם למ"ק. הריכוז הגבוה ביותר התקבל ליד שער הכניסה לפי גלילות: 63.6 מיקרוגרם/מ"ק. במושב ניר גלים, על גג בית העדות הריכוזים נעו בין 15.2 – 42.6 מיקרוגרם למ"ק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה