להאזנה לתוכן:

בני זוג מאשדוד הובהלו מקישינב ל'קפלן' לאחר תאונת דרכים קשה. בתאונה נהרגה אחותה של בת הזוג בכביש שבו נהרג בנה בתאונת דרכים לפני 27 שנים

אשדוד

אתמול הועברו בני זוג מאשדוד באמבולנס אווירי מקישינב במולדובה ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים 'קפלן' ברחובות. האישה, בשנות החמישים לחייה, מאושפזת במצב קשה עם פגיעה מוחית, ובעלה, בשנות השבעים לחייו, פצוע קשה כשהוא מונשם ומורדם. רופאי היחידה לטיפול נמרץ עושים כל שניתן על מנת לייצב את מצבם.

בני הזוג טסו יחד עם אחותה של בת הזוג במוצ"ש לפני כשבועיים לקישינב. בני הזוג הגיעו ליום הולדתו של הנכד והאחות הגיעה לבקר בבית הקברות בו קבור בנה היחיד לאחר שנהרג בתאונת דרכים לפני 27 שנים. בסופו של דבר, מצאה האחות את מותה על אותו כביש שבו מצא את מותו בנה כשהוא בן 22.

במהלך נסיעתם במונית ליום ההולדת של נכדם של בני הזוג עלה עליהם ג'יפ מסוג מרצדס שבו היה נהג שיכור. האחות בשנות השבעים לחייה נהרגה במקום, ושני בני הזוג נפצעו באורח קשה מאוד עד קריטי. נהג הרכב הפוגע לא נפגע כלל ונהג המונית נפגע קל בידו. במהלך מספר ימים טופלו בני הזוג בבית החולים המקומי עד שהוחלט להעבירם לבית חולים בישראל להמשך טיפול.

בנם של בני הזוג, שנסע לקישינב כדי להיות נוכח במהלך הטיסה ארצה, אמר כי בני המשפחה הגיעו עד לשר הבריאות המולדובי כדי לקבל טיפול מיטבי והם באמת עשו הכל כדי לשפר את מצבם. "יחד עם זאת, הבנו שאין שם מכשור רפואי מתאים להמשך טיפול, ולכן עשינו הכל כדי להטיס אותם לבית החולים 'קפלן' ברחובות תוך הקפדה שהטיסה לא תזיק להם", הוא הוסיף.

האחיינית של הדודה שנהרגה והדודה שמאושפזת ב'קפלן' במצב קשה, אמרה כי דודתה שנהרגה בתאונה שימשה כאחות ראשית במשך הרבה שנים בבית החולים בקישינב שבו נקבע מותה ועלתה לישראל בשנת 1990 לאחר ששכלה שם את בנה יחידה. "לא ייאמן שבאותו הכביש בו נהרג בנה היחיד נהרגה אף היא. בנה נהרג לפני 27 שנים והיא נהרגה ב 27 ביוני. כל הסיפור הזה מאוד טרגי. אני רוצה לציין לטובה את הרופאים בבית חולים 'קפלן'. זה הדהים אותי המסירות והרגשת השליחות שלהם. הדודים שלי נמצאים בידיים בטוחות".

ד"ר יורם קליין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים 'קפלן' נרתם מייד עם היודע האירוע כדי לסייע לטיפול בבני הזוג. "משרד החוץ ובני המשפחה של בני הזוג יצרו איתי קשר לגבי העברת שני ישראלים פצועים קשה לישראל. הודעתי על כך ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים 'קפלן' והכוחות הרפואיים נערכו מייד לקליטת הפצועים ומתן שירות רפואי מורכב. בתוך כך, יצרתי קשר עם בית החולים בקישינב ושם הרופאים מסרו פרטים על מצבם. נשלח רופא בכיר לקישינב שיחד עם המשפחה העבירם באמבולנס אוירי ל'קפלן'". 

ד"ר עדי נמרוד, מנהל יחידת טיפול נמרץ כללי בבית החולים 'קפלן' אמר כי שני בני הזוג התקבלו במצב קשה. "הגבר, בשנות השבעים לחייו, התקבל במצב קשה כשהוא מונשם ומורדם, עם שברים באגן ובגפיים. לאחר מספר שעות התקבלה אשתו, בשנות החמישים לחייה, במצב קשה כשהיא מורדמת ומונשמת עם פגיעה מוחית, חבלת בטן ושברים בגפיים. ברגעים אלו הם עוברים בירור ראשוני הכולל בדיקות הדמיה, דם, ובחינה מערכתית של מומחים מתחום הכירורגיה והאורטופדיה לגבי מצבם. לאחר קבלת תמונה מדוייקת נקבע את המשך הטיפול, בתקוה שנצליח לשפר את מצבם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה