עוקף בג"צ: החרדים קוראים להחרים בית מאפה באשדוד


להאזנה לתוכן:

"האם יהודי המבין את חומרת הסכנה של פעילות מיסיונרית ירכוש מוצר כלשהו במקום המצוי בבעלות מיסיונרית?" כך נכתב בכרוזים שמחולקים בעיר כנגד "פנינה פאי", בית מאפה שבג"צ כפה על הרבנות באשדוד לתת לו תעודת כשרות. מתלהטות הרוחות סביב פסיקת בג"צ


אשדוד החרדית סוערת נוכח הפסיקה של בית המשפט העליון על רבה הראשי של אשדוד, הרב שיינין, לתת תעודת כשרות לבית מאפה ששייך ליהודיה ממורת. לפני פסיקה זו הסיר הרב שיינין את תעודת הכשרות של הרבנות ממאפיית 'פנינה פאי', זאת בעקבות חשיפת ארגון הפעילים יד לאחים, כי המקום הוא בבעלות פנינה קומפורטי, שלטענתם הינה מסיונרית מוצהרת וחברה בקבוצה המיסיונרית של 'היהודים המשיחיים'.

השבוע הפיצו אנשי יד לאחים כרוזים בכל רחבי אשדוד בהם נאמר כי "שומר נפשו ירחק מלרכוש מוצר כלשהו במקום המצוי בבעלות מיסיונרית ואשר תעודת הכשרות ניתנה לו כתוצאה מכפיית בית המשפט על הרבנות. הכשרות בחנות זו היא מכוח בג"ץ ולא בד"ץ", נאמר בכרוזים.

כמו כן נכתב בכרוזים: "האם יהודי, אשר מבין את חומרת הסכנה של פעילות מיסיונרית ירכוש מוצר כלשהו במקום המצוי בבעלות מיסיונרית ואשר תעודת הכשרות ניתנה לו כתוצאה מכפיית בית המשפט על הרבנות?!".

השבוע העביר יו"ר יד לאחים, רבי שלום דב ליפשיץ, פנייה דחופה אל הראשון לציון הרב עמאר בה נאמר כי "פסק דינו של הבג"ץ הכופה על הרבנות הראשית באשדוד להעניק תעודת כשרות למאפיה המצויה בבעלות פעילה מיסיונרית מובהקת התקבל בזעזוע עמוק".

"קיבלנו", מספר הרב ליפשיץ, "פניות רבות מרבנים ואישי ציבור מהארץ ומהתפוצות בנוגע להחלטת בג"ץ חמורה זו". באומרו זאת מונה יו"ר יד לאחים שורה של השלכות חמורות הנובעות מהחלטה זו, ובהן, "פגיעה חמורה במעמד הרבנות והרבנים כאשר נאלצים להעניק תעודת כשרות בכפייה, פגיעה חמורה במערכת הכשרות, כאשר מיסיונרים זכאים ליהנות מתעודת כשרות", ומעל לכול, "עידוד מסוכן והרה-אסון למיסיונרים, בארץ ובתפוצות, העושים במלאכת-שמד נוראה, שמעתה יתהדרו בגושפנקה חסרת תקדים שניתנה להם והתוצאות מי ישורנו".

הרב ליפשיץ מסיים את פנייתו בהצעה, כי "הרבנות הראשית לישראל תקרא לכנס רבנים ארצי למחאה ולהתייעצות על צעד פוגעני ומסוכן זה".

צילום: בחדרי חרדים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה