ראש עיריית אשדוד מוביל בג"צ לבדיקת ה'נאוטילוס'


להאזנה לתוכן:

מיכאל אזולאי, פעיל שמתריע כבר זמן רב על אוזלת יד בתחום ההגנה מפני רקטות, נפגש בשבוע שעבר עם ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד. הפגישה הביאה להפצת מכתב בו מציע ראש העיר להגיש עתירה משותפת של ראשי רשויות מהסביבה לבג"צ, כדי שהאחרון יורה למערכת הביטחון לבצע ניסויים במערכת יירוט הטילים מסוג 'נאוטילוס' (תותח לייזר)

"אני פונה אליכם גם בשמו של ראש העיר אשדוד ומבקש מיכם ,להצטרף ליוזמת העתירה לבג"ץ, בכדי להורות לממשלת ישראל, להזמין לאלתר את ביצוע הבדיקה,של תותח הלייזר . אתם למעשה התקווה האחרונה למניעת מחדל נורא. לכל מי שפנינו עד עתה, לא עשה מאומה בנדון ומדובר בשרים וחברי כנסת בכירים,עימם ישבנו בעשרות פגישות", כותב אזולאי במכתבו לראשי הרשויות של אשקלון, שדרות ובאר-שבע.

במכתבו מציע אזולאי שאם הניסוי יצליח,יהיה על מערכת הביטחון להוסיף לאלתר את תותח הלייזר ליתר שכבות ההגנה על מדינת ישראל מירי תלול מסלול. "לנו אין כל ספק שהוספת תותח הלייזר לשכבות ההגנה הנוספות,תוכיח עצמה כיעילה ביותר, לנוכח התגברות הסכנות מלוחמת טילים מרוכזת,הן מדרום(חמאס) הן מצפון (חיזבללה) והן מאירן ואולי גם מסוריה", מציין אזולאי.

מכתבו זה של אזולאי יצא בעקבות פגישה שקיים בשבוע שעבר עם ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי. במהלך הפגישה,ביקש אזולאי מד"ר לסרי להצטרף ולהוביל יוזמה המתרקמת להגיש עתירה לבג"ץ, אשר יורה על בדיקת ניסויי יירוט טילים ע"י תותח הלייזר ה'נאוטילוס'.  "ד'ר יחיאל לסרי,שהיה מצוי בפרטים רבים של הפרשה,הביע הסכמתו להצטרף ולהוביל את מגישי העתירה והציע לצרף למגישי העתירה בשלב הראשון את ראשי הערים :  אשקלון, באר שבע ושדרות", אומר לנו אזולאי.

אזולאי מציין כי מכל פנייותנו הקודמות לראשי ערים,חברי כנסת ושרי ממשלה,הוא שבע תסכול רב, מפחי נפש ואכזבות רבות. "לכן הסכמתו החד משמעית של ד'ר לסרי לרדת לעובי הקורה ולהוביל דרישה  חד משמעית לבדוק סוף סוף את תותח הלייזר, בדיקה אמיתית ובלתי תלויה אשר אמורה לספק תשובה חד משמעית על יכולות תותח הלייזר, כל כך מעודדת ומעוררת תקוות רבות" מסכם אזולאי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה