תרומה מיהודי גרמניה לגן ילדים באשדוד


להאזנה לתוכן:

ד"ר מרק גוטקין יו"ר קהילת יהודי מרחב רקלינגהאוזן שבגרמניה נפגש עם מ"מ ראש העיר בוריס גיטרמן והעביר לעיריית אשדוד תרומה מחברי קהילתו המונה כשש מאות איש. חלק מהתושבים מנהלים חיים חברתיים פעילים ולוקחים חלק ופועלים למען התרמת כספים לארגונים יהודיים, ומפתחים יחסים עם כל הארגונים הקהילתיים והדתיים באזורם

חברי הקהילה עוקבים אחרי כל המאורעות המתרחשים בישראל, ואף משתדלים במידת היכולת להשתתף בחיי המדינה. כך, בשנה שעברה הקהילה חגגה 60 שנים לקום מדינת ישראל. ד"ר גוטקין סיפר כי בעבר כל התרומות שנאספו הועברו לקרנות שונות, אולם לאחרונה התקבלה החלטה ע"י חברי הקהילה להעביר את הכספים ישירות לגופים הנזקקים. כך אחרי מלחמת לבנון השנייה הקהילה העבירה תרומה כספית למספר משפחות שנפגעו מירי הטילים בצפון. השנה לאחר סיום המלחמה בעזה הקהילה החליטה להעביר את תרומתם לנפגעים מאשדוד.

מדובר על סכומים סמליים "מכיוון שרבים מחברי הקהילה הם אנשים קשישים או מהגרים המקבלים סיוע סוציאלי" אמר ד"ר גוטקין "אבל למרות זאת זהו צעד מאד חשבו בשבילנו, ככה אנחנו מרגישים כחלק מהמתרחש".

בוריס גיטרמן הודה לאורח ואמר שתמיכת הגלות הינה מאד חשובה לישראל אבל " התרומה הכי טובה לדעתי, הינה העלייה לארץ ישראל". שני הצדדים הסכימו שאם יהודי גרמניה יחליטו לעלות בסופו של דבר אז בחירתם תהיה כמובן אשדוד.
לפי בקשת ד"ר גוטקין התרומה (כשלושת אלפים ₪) תועבר לגן הילדים ברובע סיטי שנפגע בינואר השנה מירי הטילים.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה