הפעוט שתה חומר דליק בגן – ואושפז בקפלן עם דלקת ריאות


להאזנה לתוכן:

פעוט בן 3 הובהל השבוע לבית החולים 'קפלן' לאחר שלגם מבקבוק חומר דליק להדלקת פחמים במהלך שהותו בגן ילדים באשדוד. הפעוט אושפז לטיפול במחלקת הילדים ולאחר מספר ימים שוחרר לביתו

 

אמו של הפעוט סיפרה כי הגננת התקשרה אליה מייד לאחר שראתה את הפעוט לוגם מהבקבוק. "לפי דבריה של הגננת נזרק לחצר הגן בקבוק חומר דליק שנועד להדלקת פחמים. הגן אכן ממוקם ליד פארק גדול והיה זה היום האחרון לחופשת הסוכות. הוא השתעל מאוד והרגיש רע. לאחר מכן פיתח חום גבוה". האם אמרה כי הגננת לקחה מייד אחריות וביצעה את כל המוטל עליה לאחר מכן. "היא פעלה בזריזות ונחישות, הזמינה אמבולנס וליוותה אותנו כדי לקבל בבית החולים 'קפלן' טיפול מיידי ולא חסכה באינפורמציה על האירוע".
 
ד"ר מיכל קורי, רופאה מומחית לגסטרואנטרולוגיה ילדים בבית החולים 'קפלן', אמרה כי המטופל, פעוט בן 3, הובהל לחדר מיון ילדים לאחר שלגם חומר דליק העלול לסכן חיים. "החומר הנוזלי פולט אדים שגרמו במקרה זה לדלקת ריאות כימית. מכיוון שהפעוט הקיא טרם הגעתו לבית החולים עלה החומר שוב לחלל הפה ולדרכי הנשימה ונשלף לריאות, ולכן גם עלה חום גופו". מייד עם הגיעו לחדר מיון ילדים נערכו בדיקה גופנית וצילומי הדמייה לבחינת ההשפעה של החומר, ולאחר מכן הוא נשאר להמשך השגחה של הצוות הרפואי וקבלת אנטיביוטיקה.
 
 
"לשמחתנו, החומר לא חדר לקנה הנשימה בשל העובדה שנחשף למעט חומר", מסבירה ד"ר קורי. "חומרים שהם נוזלים דליקים כמו דלק, סולר ובנזין עלולים לחדור לקנה הנשימה ולהביא לסיבוכים שונים לאחר מכן". ד"ר קורי ביקשה להבהיר כי במקרים של בליעת חומרים דליקים לא לנסות לגרום להקאות ולהגיע באופן מיידי לחדר המיון הקרוב. 
 
 
אמו של הפעוט הודתה לצוות הרפואי בבית החולים 'קפלן' על הטיפול המהיר והיעיל בבנה. "אין ספק שהיה כאן נס גדול. הטיפול והרצינות הן של הגננת והן של הצוות הרפואי ב'קפלן' מאפשר לבני להשתחרר מבית החולים במצב טוב ויציב להמשך טיפול בבית".
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה