הורים טוענים: אנטנות סלולריות ליד גני הילדים פוגעים בבריאות ילדינו


להאזנה לתוכן:

הורים לילדים באשכול גני ילדים ברובע ט"ו טוענים: "ילדנו חולים בגלל האנטנה הסלולארית שמוצבת ליד גן הילדים". על פי מחקרים, ילדים רגישים יותר לקרינה סלולרית ולהשפעות שלה על גוף האדם. באיגוד ערים לאיכות הסביבה ביצעו מדידת קרינה בגנים, זאת בעקבות פניית המגזין, והתוצאות: "נמוכות משמעותית". את ההורים המודאגים זה לא מרגיע: "אסור שזה יהיה ליד גני הילדים", הם זועמים ומבטיחים שלא אמרו את המילה האחרונה


אנטנה סלולרית של חברת סלקום, כך על פי אתר המשרד להגנת הסביבה, מוצבת בגאון מעל מרכז טופז שברובע ט"ו. כ-15 מטרים מהאנטנות נמצאים ארבעה גני ילדים, כאשר הקרובים ביותר לאנטנה הם גן ברקת וגן הפנינה.


פניות הורים מודאגים מגנים אלה, שמספרים על תחלואה מרובה של ילדיהם וכן של הגננות, מעלה תמונה מדאיגה למדי. "הילדים עם סחרחורות וכאבי ראש", מספרת אחת האימהות. "זה פשוט זוועה, איך שמו פה אנטנה כל- כך קרוב לגני הילדים? מי מאשר את זה?" היא שואלת בכעס.


לטענתה, ילדים רבים מהגן נעדרים עקב כאבי ראש וסחרחורות. לדבריה, גם הגננות והסייעות בגנים אלה נעדרות בגלל סיבה זו. לטענתה היא פנתה לעירייה אך שם ציינו בפניה שמדובר באנטנות מאושרות והמדידות שבוצעו עומדות בתקנים. "זה לא תקין! מדובר באנטנות שיושבות מעל הראש של הילדים שלנו, לא מעניין אותנו התקנים שלהם, מעניין אותנו הבריאות של ילדנו", היא מציינת.


ילדים סופגים יותר קרינה!


מאמר שפורסם על ידי קבוצת מחקר ופיתוח של פרנץ טלקום (France Telecom R&D )מבסס את הסברה כי ילדים רגישים יותר ממבוגרים לקרינת  RF ממכשירים סלולארים. במאמר שכותרתו היא "אנליזה של חשיפת קרינה RF בראשים של ילדים ומבוגרים".


החוקרים מבססים את הסברה כי ראשם של ילדים רגיש יותר מראשם של מבוגרים לקרינה סלולארית. לפי המאמר הסיבות לכך הן גודל הראש ועובי הגולגולת. מחישוב הנתונים עולה כי הספיגה של קרינה סלולארית גבוהה בראשם של ילדים בגיל 5 עד 8  פי שתיים ממבוגרים. צוות החוקרים מציין כי ברקמות מסוימות כגון "מוח העצם" הספיגה בילדים אף יותר חמורה.


מאיגוד ערים לאיכות הסביבה נמסר בתגובה: "האנטנה על גג קניון טופז נבדקה על ידינו מספר פעמים בשנים האחרונות ולא נמצאו כל חריגות מהתקן. בעקבות פנייתך, החלטנו לערוך מדידת קרינה נוספת ועדכנית בשטח גני הילדים. תוצאות רמת הקרינה הסביבתית שנמדדה נמוכה באופן משמעותי מהתקן.


מעיריית אשדוד נמסר: "האנטנות באשדוד מוצבות כחוק. כן קיים היתר קבוע לסלקום על בנין טופז".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה