זקוקים לשירות פרונטלי במשרד הרישוי? התאזרו בהרבה מאוד סבלנות
21.04.21 / 09:32
תושבים מדווחים על קושי בקביעת תורים למשרד הרישוי, הבטחה שיחזרו טלפונית שלא מתממשת והרבה מאוד טירטור שהמסתיים בכך שאין תורים פנויים. בזמן שמשק חוזר לפעילות - שירותי משרד הרישוי בקריסה
זקוקים לשירותי משרד הרישוי אך אין תורים פנויים - למערכת אשדוד נט הגיעו פניות רבות של תושבי העיר, שמנסים כבר תקופה ארוכה לקבוע תור למשרד הרישוי בעיר, אך ללא הצלחה.
יהודה, אחד הפונים לאשדוד נט, מספר: "אנחנו מנסים להשיג זמן רב את משרד הרישוי לצורך זימון תור. במשך מספר חודשים השיחה מועברת מיידית למוקד הודעות שאומר שיחזרu לטלפון ממנו התקשרתי במהלך יום עסקים הקרוב/ בפועל אין שום שיחה חוזרת ממשרד הרישוי".
לדבריו, כך הוא מנסה כבר זמן רב להשיג תור פנוי למשרד הרישוי באשדוד, אך כאמור ללא הצלחה. "זה שירות בסיסי, ועכשיו שהמשק חוזר לפעילות, אין סיבה ששירותי משרד הרישוי לא יהיו זמינים".
השבוע, אחרי מספר חודשים שניסיונות נואשים, סוף סוף הצליח יהודה להגיע למענה קולי, אך גם משם לא הגיעה הישועה. "ביקשנו לתאם תור למשרד הרישוי לצורך הורדת רכב מהכביש, הנציגה אומרת שאין תורים למשרד הרישוי. שאלנו אותה האם ניתן לבצע את התהליך טלפונית? והיא אומרת שלא, רק להגיע פיזית. שאלנו אותה ניתן להגיע פיזית בלי תור? תשובתה הייתה לא ,לא יקבלו אותכם. שאלנו אז מה כן ניתן לעשות?ותשובתה הייתה פשוט כלום".
יהודה, כמו רבים אחרים, חש חוסר אונים מוחלט. כמו שענו לו במשרד הרישוי - פשוט לא ניתן לעשות כלום.
חשוב לציין כי הבעיה בקביעת תורים למשרד הרישוי היא בכל הארץ, לא רק באשדוד. בעקבות משבר הקורונה עברו שירותים רבים במשרד לביצוע אונליין, אך יש שירותים שעדיין יש צורך לבצע באופן פרונטלי. במשרד הרישוי קובעים תורים על פי יכולות כל משרד ומשרד, ולא עומדים בלחץ הפונים.
בתגובה שהעביר משרד התחבורה לכלי התקשורת, בעקבות התלונות, נכתב: "מדובר בטענות שאין להן כל בסיס שכן ניתן לקבוע תורים בכל יום לקבלת שירות במשרדי הרישוי באפליקציה או באמצעות האינטרנט וכל פונה המשאיר הודעה במענה הטלפוני מקבל מענה מהיר... למרות שמשרדי הרישוי היו סגורים כתוצאה מהנחיות משרד הבריאות הצליח המשרד להעניק שירות לכ-300 אלף פניות מדי חודש, באמצעות המענה הקולי והשירותים הדיגיטליים. עם החזרה לשגרה, משרדי הרישוי בכל רחבי הארץ חוזרים לקבלת קהל פרונטלית ובהנחיית השרה רגב תוגבר כוח האדם של נותני השירות במשרדי הרישוי, במטרה לאפשר טיפול במספר גדול יותר של פונים".