אשדוד במקום הרביעי בישראל בכמות הצמתים האדומים בעיר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4af1a31b-4bb9-4bf9-a1ac-44b1bf5f7801','/dyncontent/2024/12/12/cc29f6c5-8b6f-44ae-83f2-5b270e1cf99c.jpg',18806,'תדהר אייטם כתבה משרדים',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4af1a31b-4bb9-4bf9-a1ac-44b1bf5f7801','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4af1a31b-4bb9-4bf9-a1ac-44b1bf5f7801','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4af1a31b-4bb9-4bf9-a1ac-44b1bf5f7801','/dyncontent/2024/12/12/77206715-7454-4100-b394-b156eb00b9a7.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4af1a31b-4bb9-4bf9-a1ac-44b1bf5f7801','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4af1a31b-4bb9-4bf9-a1ac-44b1bf5f7801','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4af1a31b-4bb9-4bf9-a1ac-44b1bf5f7801','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמפרסמת עמותת אור ירוק. עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בהקצאת משאבים נכונה ניתן לאתר את הבעיות המרכזיות ולפעול על מנת למנוע את התאונה הבאה"

צילום ארכיון. קרדיט: דוברות איחוד הצלה

אשדוד במקום הרביעי בישראל בכמות הצמתים האדומים, אחרי ירושלים וחיפה ותל אביב שנמצאת בראש הרשימה. בעיר בסה"כ 11 צמתים שמוגדרים כאדומים, כאלה שהתרחשו בהם מעל שלוש תאונות בשנת 2022.

בסה"כ 174 איש נפגעו באותם הצמתים, 158 מהם באורח קל, 15 באורח קשה ואדם אחד נהרג. הצומת המסוכן ביותר באשדוד הוא שדרות ירושלים פינת שדרות בני ברית, לאחר שנהרג במקום אדם אחד, אדם נוסף נפצע קשה ו-22 נוספים נפצעו קל.

הצומת הבא ברשימה הוא שדרות הרצל פינת שדרות בן גוריון, שם נפצעו בסה"כ 23 בני אדם, 3 מהם במצב קשה והיתר קל. עוד מככבים בראש רשימת הצמתים האדומים באשדוד, צומת שדרות הרצל פינת שדרות ירושלים, צומת שדרות בני ברית פינת דרך מנחם בגין, ושדרות בני ברית פינת שד' עובד בן עמי.

בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2022-2020) כאשר סף הכניסה לרשימה הוא שלוש תאונות ומעלה בשנת 2022.

לדברי עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק, "צומת הוא נקודת תורפה מרכזית אשר מהווה קונפליקט בין משתמשי דרך שונים. בשל הצטלבות תנועות כלי רכב  מכיוונים שונים קיים סיכוי גבוה להתרחשות של תאונות חזית-צד".

.

"לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל היעדר רמזור והסדרי תנועה בצומת" – אומר עו"ד יעקב. "באמצעות שיפור התשתית בצמתים - רמזורים, מעגלי תנועה, גשר להולכי רגל ובמיוחד מצלמות אור אדום נגד תאונות, ניתן לצמצם את הסיכון לתאונה".

לדברי עו"ד יעקב, רשימת הצמתים האדומים מרובי התאונות מפורסמת ונשלחת אל ראשי הערים כדי להוביל לטיפול ושיפור הבטיחות. "חשוב שגם הציבור יהיה מודע למקומות המסוכנים" – הוא אומר. "האחריות מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי הערים. בהקצאת משאבים נכונה חייבים לאתר את הבעיות המרכזיות ולפעול על מנת למנוע את התאונה הבאה".

אחד מכל ארבעה נפגעים בתאונות דרכים– בצמתים העירוניים

14,353 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2023 (נתונים מעודכנים עד לחודש נובמבר), כאשר 3,898 בני אדם מתוכם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים – 27% מכלל הנפגעים דרכים בשנת 2023.

בחינת נתוני ההרוגים בעשור האחרון לפי סוג דרך מלמדת כי בדומה לשנת 2023 גם בין השנים 2022-2013, 28% מכלל הנפגעים בתאונות דרכים היו בצמתים העירוניים.

בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים, שונים ומגוונים לצד כלי הרכב הכוללת גם רוכבי אופניים רגילים/חשמליים ובעיקר הולכי רגל. תאונות אלו לרוב קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.

קרדיט: דוברות איחוד הצלה

בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים ולהפחית את מספר ההרוגים בהם, יש כמה אפשרויות פשוטות לשיפור תשתית הצומת. אפשרות אחת היא להתקין בצומת מעגל תנועה המרסן את מהירות הנסיעה וגורם להולכי הרגל לחצות את הכביש, בשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך.

פתרון אחר הוא התקנת רמזור המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל. בנוסף, על המדינה לוודא כי הצמתים מוארים היטב בכדי לאפשר לנהגים ולשאר משתמשי הדרך ראות טובה יותר של הנהגים האחרים, רוכבי האופניים או הולכי הרגל. כמו כן, יש לוודא כי בקרבת הצומת ישנו שילוט בולט המתריע בפני הנהג על כך שהוא מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.

$(function(){setImageBanner('49b6718e-c80d-4737-a9ea-accc9cdd1b48','/dyncontent/2024/12/16/23348308-a338-4763-a45a-8b7b83b66035.jpg',14997,'עיריה אייטם כתבה ',525,78,false,20076,'Image','');})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2ef6538d-9e20-4035-86ea-2aa62f55f792','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2ef6538d-9e20-4035-86ea-2aa62f55f792','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה