אור ירוק: עלייה חדה בכמות רוכבי הדו גלגלי ההרוגים בתאונות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7d482c29-dd26-4edd-a854-338f416222f5','/dyncontent/2024/12/12/77206715-7454-4100-b394-b156eb00b9a7.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7d482c29-dd26-4edd-a854-338f416222f5','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7d482c29-dd26-4edd-a854-338f416222f5','/dyncontent/2024/12/12/cc29f6c5-8b6f-44ae-83f2-5b270e1cf99c.jpg',18806,'תדהר אייטם כתבה משרדים',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7d482c29-dd26-4edd-a854-338f416222f5','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7d482c29-dd26-4edd-a854-338f416222f5','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7d482c29-dd26-4edd-a854-338f416222f5','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7d482c29-dd26-4edd-a854-338f416222f5','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

על פי הנתונים שמפרסמת העמותה, חלה עלייה של 20% בכמות רוכבי האופנוע והקטנוע שנהרגו בתאונות דרכים בישראל. בהשוואה לאירופה, ישראל במקום האחרון בבטיחות רוכבי אופנועים. עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל העמותה: "ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים"

קרדיט: עמותת אור ירוק

רק ביום חמישי האחרון נהרג שלווה דזרלאשווילי מאשדוד בשעה שרכב על אופנוע סמוך למחלף אשדוד, והוא בן 30 בלבד. כמה שעות מאוחר יותר נהרג רוכב אופנוע נוסף מפגיעת רכב סמוך למחלף קיבוץ גלויות.

לאור התאונות הטראגיות, בעמותת אור ירוק מפרסמים נתונים אודות היפגעות רוכבי דו גלגלי בכבישים. על פי הנתונים, שמבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מאז תחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 49 רוכבים ורוכבות. בתקופה מקבילה בשנת 2022 נהרגו 41 - עליה של 20%.

לשם השוואה בכל שנת 2022 נהרגו 79 רוכבי אופנועים וקטנועים, המהווים 23% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים באותה השנה כמעט כפול מחלקם במצבת הנהגים שנעמד בכ-13.4%.

שנת 2022: 58% מהרוכבים נפגעו בערים

1,353 רוכבי ורוכבות אופנועים וקטנועים נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2022, המהווים 58% מכלל הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים באותה שנה. עוד עולה מנתוני עמותת אור ירוק כי 26 רוכבים נהרגו בערים ובישובים ו-394 נפצעו באורח קשה בשנת 2022.

מניתוח של עמותת אור ירוק  עולה כי, 49% מהרוכבים שנפגעו בערים נפגעו בתאונות מסוג חזית-צד המאפיינות צמתים והשתלבות בין רחובות, 17% נפגעו בתאונות מסוג צד בצד, 10% נפגעו בתאונות מסוג החלקה, 7% נפגעו בתאונות מסוג חזית-אחור ו-6% בתאונות חזית-חזית.

זירת התאונה בה נהרג שלווה דזרלאשוילי ז"ל. קרדיט: תיעוד מבצעי מד"א

באשדוד נפגעו בין השנים 2018-2022 160 רוכבי דו גלגלי, 4 מהם נהרגו, 35 נפצעו באורח קשה ו-121 נפצעו קל. בשנת 2021 נפצעו 25 רוכבי דו גלגלי, 2 מהם נהרגו ו-6 נפצעו קשה. בשנת 2022 לעומת זאת נפצעו 33, 12 מהם נפצעו באורח קשה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. העלייה הדרמטית השנה בשיעור הרוכבים ההרוגים בתאונות דרכים מחייבת את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לפעול על מנת לצמצם את מספר ההרוגים הגבוה".

לדבריו, "שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר את התכנית הלאומית שהכינו ברלב"ד אשר תוביל לירידה של 50% בהרוגים בשנים הבאות ותציל רוכבים רבים ממוות. שיפור תשתיות, הורדת מיסים על אמצעי בטיחות והגברת המודעות יובילו לחסכון בחיי הרוכבים".

"בנוסף לכך" – הוסיף עו"ד יעקב, "גם על ראשי הערים מוטלת האחריות למפות את הרחובות והצמתים שבהם נפגעים מרבית הרוכבים ולפעול על מנת להפחית את הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים".

ישראל במקום האחרון בבטיחות רוכבי אופנועים בהשוואה למדינות אירופה

דו"ח (מרץ 2023) שפרסמה המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) חושף את גודל הכישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בצמצום היפגעותם של רוכבי האופנועים בתאונות דרכים בישראל.

מהדו"ח עולה כי מדינת ישראל מדורגת במקום האחרון והגרוע מבין כל מדינות אירופה בצמצום מותם של רוכבי אופנועים בתאונות דרכים באחת-עשרה השנים האחרונות (2021-2011).

בין השנים 2011 ו-2021 הצליחו מדינות אירופה להוריד את ההרוגים בתאונות אופנועים בשיעור ממוצע של 2%. בישראל לעומת זאת, לא רק שלא נרשמה ירידה במספר הרוכבים ההרוגים, אלא נרשמה עליה חדה בשיעור של 6%  - הכי גבוה מכל מדינות אירופה. רק שש מדינות אירופיות רשמו עליה ברוכבים ההרוגים בשנים הללו. סלובקיה ופורטוגל נמצאות אחרי ישראל עם עליה של 3%.                       

מבט על המדינות המצליחות חושף כי לטביה נמצאת במקום הראשון עם ירידה של 6% במספר הרוכבים ההרוגים בתאונות דרכים. שוויץ ובלגיה הצליחו לצמצם את מספר הרוכבים ההרוגים בשיעור של 5% כל אחד והן במקומות השני והשלישי (הטוב).

$(function(){setImageBanner('0227c56a-83fc-4216-928d-bc515457a670','/dyncontent/2024/12/16/23348308-a338-4763-a45a-8b7b83b66035.jpg',14997,'עיריה אייטם כתבה ',525,78,false,20076,'Image','');})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7dc537e4-ccf3-4462-bfce-bd176c81115b','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7dc537e4-ccf3-4462-bfce-bd176c81115b','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה