תפקידים זהים דרישות שונות - במכרז העירייה לראשי המנהלות
28.05.15 / 18:24
ראש מינהלת רובע צריך להיות בעל תואר אקדמי? תלוי באיזה רובע מדובר...
בעיריית אשדוד פרסמו באתר האינטרנט העירוני שני מכרזי כוח אדם לאיתור ראשי מנהלות. מכרז אחד לרבעים הכללים בעיר, שם מחפשים שני ראשי מינהלות ומכרז נוסף רק לרובע ז'. למה שני מכרזים לאותו התפקיד? למה הדרישות משתנות?
מדוע בעיריית אשדוד דורשים תואר אקדמי (כתנאי להשתתפות במכרז לתפקיד ראש מנהלת רובע) ואילו במכרז אחר, לתפקיד זהה לחלוטין -ראש מנהלת ברובע אחר... ההגדרות משתנות לפתע ?
האם בעירייה מתאימים את המכרז לפי מעומד שנקבע מראש?
זאת נדע רק כשיתפרסמו תוצאות המכרז.
בשני מכרזים שפורסמו באתר העירוני מחפשים בעירייה שלושה ראשי מינהלות:
מכרז אחד הוא לאיתור שני ראשי מינהלות ברובעים בעיר ואילו המכרז הנוסף הוא ספציפית לאיתור ראש מינהלת לרובע ז'.
עיון בשני התנאים בשני המכרזים כמעט ולא ניתן למצוא הבדל. תנאי ההעסקה והדרישות כולן הן דומות בדיוק בשני המכרזים.
אז למה בכל זאת שני מכרזים שונים?
בתנאי ההשכלה הדרושים כדי להיות ראש מינהלת ברובעים השונים בעיר, נכתב:
"בעל/ת תואר ראשון ממוסד אקדמאי מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה".
חד וחלק וללא כל הקלות!
בתנאי ההשכלה הדרושים מראש מינהלת רובע ז' התנאים משתנים:
"בעל/ת תואר ראשון ממוסד אקדמאי מוכר ע"י המל"ג או השכלה המוכרת ע"י משרד החינוך כמקבילה לתואר אקדמי לעניין שכר יתרון לתואר שני" (???? ההגדרה המדוקדקת נשמעת מאוד מוזר...).
אז מה ההבדל אתם שואלים?
בעוד ראשי מינהלות בכל רובעי העיר נדרשים להיות בעלי תואר אקדמי, ללא כל הקלה כזאת או אחרת, ברובע זה יכולה להיות השכלה המוכרת כמקבילה לתואר אקדמי לענייני שכר בלבד.
יש מספר מכללות שמעניקות תארים שכאלה, ותארים אלה נפוצים בעיקר בקרב עובדי ציבור, תארים שנועדו להקפיץ את שכרם.
ואגב אנו שואלים - מדוע התווסף המשפט - עדיפות לתואר שני? מדוע עדיפות זאת היא ספצפית לרובע אחד ולא מתבקשת במכרז לשאר ראשי המנהלות?
למה לא לדרוש תנאים זהים לתפקידים זהים?
ביקשנו את תגובת העירייה לשוני בתנאים הנדרשים לאותו תפקיד עם אותו שכר ברובעים השונים, אך תגובת העירייה טרם התקבלה.
מצאו את ההבדלים במכרזים: