הורי החינוך המיוחד מיואשים: שוב מונעים את החזרה לשגרה בניגוד להנחיות פיקוד העורף
05.12.23 / 14:22
החלטת ראש העיר להחמיר את הנחיות ההתגוננות ולהשיב את הלמידה בקפסולות, הובילה להתקוממות בקרב הורים לתלמידים מהחינוך המיוחד שהגיעו הבוקר אל לשכתו בדרישה לפתרון בהול: "היה מצופה להחריג את החינוך המיוחד מיתר מוסדות החינוך". עיריית אשדוד בתגובה: "ההחלטות בתחום החינוך נועדו לשמור על ביטחון וחיי התלמידים"
אחרי חודשיים שחייהם השתבשו בשל המלחמה, הורי החינוך המיוחד באשדוד מצאו עצמם אובדי עצות נוכח החלטתו האחרונה של ראש העיר להשיב את הלמידה בקפסולות, זאת על אף הנחיות פיקוד העורף שמתירות את החזרה לשגרה.
לדברי ההורים, מאחר ומדובר בתלמידים עם צרכים מיוחדים היה מצופה מראש העיר להחריג לכאורה את החינוך המיוחד או לכל הפחות למצוא פתרון אחר ישים שיאפשר להם לחזור לשגרה במצב הנוכחי.
"בשביל ילד עם צרכים מיוחדים להיות במשך יומיים וחצי בבית זה לא משהו שנקרא פתרון ללימודים, או יכול להחזיק מעמד לתקופה ממושכת" - אמרה אחת האימהות לאשדוד נט. "ממש חודשיים שהילדים לא בלימודים, וזה בלתי אפשרי יותר".
"אנחנו לא מדברים כאן על מוסד לימוד ספציפי, מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים ומצופה להתייחס אליהם בהתאם גם אם מדובר בחריגה מהכלל" - היא הוסיפה.
היום, לאור האמור, הגיעו כמה הורים, חלקם עם הילדים, אל לשכת ראש העיר בניסיון לשוחח עמו. בתחילה נודע להם כי הוא אינו במשרד, אך לשמחתם הם פגשו בו במקרה במסדרון והחלו לשתף אותו במצוקה שלהם.
"יש להגיד שהוא היה קשוב, התייחס והקשיב לטענות" - מספרת אימא שנכחה במקום. "ביקשנו שישים את החינוך המיוחד בראש סדר העדיפויות. הוא הסביר לנו שישב עם ראשי המוסדות וניסו להגיע לאיזשהו פיתרון, וכי העירייה פועלת כדי לרכוש מיגוניות, אך גם זה לא מספיק".
לדבריה, אחת האימהות תהתה כיצד דאגו למיגונית לבריכה בעיר ולחינוך המיוחד לא. "מלכתחילה לא היה צריך להגיע למצב שבשעת מלחמה או כל מצב חירום אחר, הילדים האלו נמצאים בבית" - אמרה אימא נוספת.
"מדוע עדיין בונים מבנים שאינם ממוגנים? אשדוד נמצאת תחת ירי טילים כבר למעלה מ-15 שנים!" - היא הוספיה. "חשוב להגיד, אנחנו לא רוצים מיגוניות בעוד חודשיים, אנחנו רוצים אותן כבר מחודש שעבר. נוצר מצב שהילדים ללא שגרה כבר 4 חודשים עם כל החגים וכו'".
מעיריית אשדוד נמסר:
"כל ההחלטות בתחום החינוך נועדו בראש ובראשונה לשמור על ביטחון וחיי התלמידים.
הנחיה זו מקבלת משמעות פרקטית יותר דווקא בקרב אוכלוסיות מסויימות שבה מוגבלות וקושי בניידות יכולים להיות קריטיים.
ביחס לתלמידים שאין להם מגבלה פיסית, אצל חלק מתלמידי החנ"מ והקושי שלהם להגיע בזמן נתון לממ"ד, מצופה להחמיר ולנקוט באמצעי זהירות קפדניים יותר.
אנו חושבים שההורים מבינים זאת היטב ואנו תמהים על קומץ הורים שחושב אחרת.
בכל אופן, ביקשנו מהמוסדות להגיש בקשות ייחודיות להקלות בהתאם לתנאי המבנים בהם הם לומדים, ובהתאם לסוג הלקות המדוברת.
כל בקשה תיבחן וככל שתתאפשר הקלה במתן אישור ללמידה ב"הכי מוגן שיש"ף, היא תיעשה. גם המוסד שציינת בשאלתך מוזמן לבקש".