מס הכנסה מגביר את הביקורות בעסקים - יש ממצאים


להאזנה לתוכן:

ברשות המיסים, מזה תקופה ארוכה, מבצעים ביקורות שטח בעסקים ובדוכנים בשווקים, זאת על מנת למנוע העלמות מס. בין הממצאים שהתגלו בשבוע החולף הייתה גם מנהלת פעוטון, שלא רשמה תקבולי צ'קים על סך של יותר מ-300 אלף ש"ח

רשות המסים חתמה את סדרת מבצעי הקיץ במבצע אכיפה רחב היקף שערכה בירושלים ובערי החוף שבדרום בשבוע שעבר. כ-10.5 מיליון ₪ נגבו מחייבי מס באזור ונבדקו כ-155 עסקים. הביקורות בירושלים התרכזו בחיי הלילה בבירה ובוקרו פיצוציות, מסעדות, ברים ומועדונים ובאשדוד ובאשקלון, התמקדו בעסקים באזור רצועת החוף וכן במרכזים המסחריים. ובאשר לאחוז הליקויים? – כשליש מבעלי העסקים לא רשמו את הכנסותיהם.  

בביקורת שנערכה על יסוד מידע מוקדם, נמצא כי תופרת מאשדוד העובדת בביתה לא רשמה הכנסות של 3,000 ש"ח. לטענתה אמרה התופרת שהיא מבולגנת ושמעתה ואילך היא תתחיל להיות מסודרת. בביקורת שנערכה לעורכת דין, נמצא הפקדה לחשבונה של 37,000 ₪ עליה לא דיווחה. בדומה לעמיתותיה בצפון, שנתפסו בעבירות דומות במבצע אחר הקיץ, הגדילה לעשות גננת מפעוטון באשדוד שלא רשמה צ'קים בסך 312,000 ₪. היא טענה שתכננה למסור לכל ההורים קבלות באסיפת ההורים הבאה. המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה