אשדוד עיר הפסטיבלים


להאזנה לתוכן:

פסטיבל "עולים על הגל" שהחל בשבוע שעבר, מתקיים זו הפעם ה-12 באשדוד ומצטרף אל סדרת הפסטיבלים שמפיקה העיר בכל השנה. הפסטיבל מביא לידי ביטוי את ההווי והייחודיות של קהילות ישראל – מתחום האמנות, התרבות והפולקלור ומציג את אשדוד כעיר שמצליחה לקלוט עלייה בצורה מיטבית ולשמר את אופייה ויחייותה של כל קהילה.

פסטיבל "עולים על הגל", נפתח השנה במופע מיוחד של להקת "קפה שחור חזק" והיה לערב הראשון של יוצאי אתיופיה. המופע התקיים במרכז העירוני לנוער "קופף", בשיתוף משרד העלייה והקליטה, המחלקה העירונית לעלייה וקליטה, תחום נוער, החברה העירונית לתרבות הפנאי והרשות העירונית למאבק להתמכרויות ואלימות. כמו כן, נערכה תערוכה מיוחדת ובה יצירות אומנות מלאכת יד וחפצים אותנטיים מאתיופיה.

סגן ראש העיר מר ולדימיר גרשוב, יושב ראש ועדת היגוי הפסטיבל, ציין בדברי הברכה כי באשדוד מתגוררים כ-12,000 יוצאי אתיופיה והיא אחת הקהילות הגדולות בישראל. גרשוב הדגיש את "חשיבות קיומם של אירועים תרבותיים אותנטיים מסוג זה, במטרה לשמור על המסורת התרבותית של מדינת המוצא ולהעביר אותה לדור הצעיר".

את הערב האותנטי פתחה להקת נוער "מומנטום" ולאחר מכן עלתה לבמה להקת "קפה שחור חזק" האהובה על בני הנוער, שמילאו את האולם עד אפס מקום. "המיוחד בערב זה הוא שלא רק יוצאי אתיופיה השתתפו באירוע אלא כלל אוכלוסיית הנוער" אומרים במחלקת הקליטה ומציינים "המופע זכה לפרגון גדול כאשר המוזיקה סוחפת בהתלהבות ובשמחה רבה את בני הנוער לריקודים מדליקים".

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה