בקרוב: תערוכת אמנות פלסטית בגלריית "דואט" באשדוד


להאזנה לתוכן:

ביום רביעי 02.09.2015 בשעה 19.30 תתקיים בגלריה "דואט" שבקניון לב אשדוד פתיחת התערוכה: "מעברים" של האמנית יוספה אלמוג והשקת ספרה "רוקמת התחרה". אוצר התערוכה: שלמה פרמן.

תערוכת "מעברים" של האמנית, יוספה אלמוג, עוסקת בדרכי התמודדותה עם השינויים הפיזיים והנפשיים במהלך חייה. התהליך הזה של שינוים פתאומיים פתח בפניה אופקים חדשים ובלתי צפויים. המעבר מתנועה מוחלטת כרקדנית ושחקנית לנייחות כפויה פתח צוהר חבוי בנשמתה אל כוח הרצון, כוח החיוניות והאהבה.

מהמשבר ולאחר החלטה אמיצה יוספה הופכת את כישרונותיה התנועתיים לפרץ אין סופי של יצירה ללא גבולות כמין רנסנס ולידה מחדש. מקור השראתה של יוספה נובע מהפן התיאטרלי בחייה, היותה שחקנית ורקדנית טרום נכותה יחד עם סקרנותה לבחון את גבולות היכולת  האישית, הביאה על במת היצירה את חדוות הטעם שבחיים מול הסכנות הקיומיות.

ביצירותיה יוספה משתמשת לרוב עם חומרים ממוחזרים, צבעי אקריליק ושמן, אך מעדיפה להשתמש בבדים ואריגים המעניקים ליצירותיה איכות מרקמית יוצאת דופן. האיכות העולה מעבודותיה יוצרת תזמור עשיר המוכתב על ידי החופש הציורי שהיא נוטלת לעצמה. היצירה של יוספה מאפשרת זרימה של מצבים ממרחקים שונים, אשר יוצרים רצף של זמן על ידי המעברים מן הרחוק אל הקרוב.

 היצירה של יוספה מייצגת את ערכיה כחלק בלתי נפרד מעולמה. היא קשורה  ליצירותיה באופן אישי ורגשי. יחד עם רגישותה ומזגה הנמרץ בונה דו שיח מתמיד בין תנועה לסטטיות, בין צורה לחלל, בין גשמי למיסטי, בעל הרגשה של התעלות וריחוף.

קשה לכתוב על יוספה מבלי לערב הרבה רגש ותחושות, אך יוספה כמו צבעי הקשת מרוגע עד לנפש רוגשת, משקט ועד תשוקה, רוקדת ברוח  ותמיד עטופה בצעיף של אור.

 אוצר התערוכה: שלמה פרמן

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה