להאזנה לתוכן:

שרון מרק, ראש המרכז לקיימות, המכללה האקדמית אחווה ובלוגרית ״הדבר הירוק הבא״ עם יופי של מסר שעיצבה כנגד הסגידה לקניות ולתרבות הצריכה המופרזת, דווקא ב"בלאק פריידי"

שרון מרק

אנחנו אוהבים לקנות. הרבה. במיוחד באונליין ואם מדובר בהנחה שווה וסל הקניות שלנו לא חוצה את 75 הדולרים אז הלחיצה על מקש ה SHOP NOW הרבה יותר קלה. לפי נתוני רשות הדואר 9.6 מיליון חבילות חולקו בישראל בחודשי החגים ומעל 1,000 טון חבילות יגיעו לישראל בחודשי הקניות הבינלאומיים.

חגיגת הקניות הזו פוגעת לא רק בחשבון הבנק אלא גם בסביבה שלנו  ובכדור שאנחנו משאירים לילדים שלנו. מצד אחד הצורך ההולך וגובר במשאבים לייצור כל השופינג שלנו, מביא להגברת והגדלת התפוקה מכל יחידת קרקע, אנרגיה ומים, מצד שני הצורך לשמור על המשאבים הללו גם בעתיד לרשותנו ולרשות כלל החיים בכדור הארץ. שלושה נתונים שעשויים לגרום לנו לחשוב פעמיים ויותר לפני חגיגות הקניות ההולכות ובאות עלינו לטובה: בממוצע אנחנו לובשים את אותו בגד 7 פעמים בלבד לפני שהוא עובר לאחורי הארון ולא נלבש שוב לעולם.

שליש מהמזון המיוצר כיום בעולם מושלך לפח.האנושות מייצרת כל כך הרבה פסולת עד כדי היווצרותה של שכבה גאולוגית חדשה (!) המורכבת בעיקר מחפצים שפותחו באמצעים טכנולוגים על ידי האדם ובשמה טכנוספירה.

***נכתב על ידי שרון מרק

בקיצור, אולי שווה להקשיב לשרון מרק ולוותר על בזבוז הכסף המיותר ואם כבר לקנות אז וינטאג', יד שנייה- גם יותר מגניב וגם תמיד, בלי קשר למבצעים- יותר זול.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה