נמל אשדוד ינפיק לראשונה אג"ח סחירה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e69d16cf-647d-4e61-b770-e14d112e1a9f','/dyncontent/2024/12/12/cc29f6c5-8b6f-44ae-83f2-5b270e1cf99c.jpg',18806,'תדהר אייטם כתבה משרדים',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e69d16cf-647d-4e61-b770-e14d112e1a9f','/dyncontent/2024/12/12/77206715-7454-4100-b394-b156eb00b9a7.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e69d16cf-647d-4e61-b770-e14d112e1a9f','/dyncontent/2024/12/2/801195ab-1e3f-4e89-8ce0-eb96f2627393.jpg',18771,'משכן עונת המנויים ילדים אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e69d16cf-647d-4e61-b770-e14d112e1a9f','/dyncontent/2024/12/23/1e2d74d0-a5f7-4bee-a1d6-daa65fcf66bc.jpg',18838,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e69d16cf-647d-4e61-b770-e14d112e1a9f','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e69d16cf-647d-4e61-b770-e14d112e1a9f','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,21779,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

הנהלת נמל אשדוד קיבלה החלטה לבצע הנפקת אג"ח סחיר ראשון בתולדותיה כבר במהלך אפריל הקרוב

על פי תוכניות הנמל, ההנפקה תצא לדרך בר באפריל הקרוב ובסכום שנע בין 120 ל-150 מיליון שקל כאשר התשקיף יתבסס על דו"חות סוף 2016.

למרות שמדובר בסכום קטן יחסית למחזור שם, בהנהלה מקווים להשיג רף חדש של ממשל תאגידי ורק מעצם העובדה שגיוס חוב באמצעו הנפקת אג"ח סחיר לראשונה בתולדות הנמל תחייב רישום למחסר בבורסה בתל אביב, כך שחברת נמל אשדוד תצטרף לחברת החשמל, רכבת ישראל ונתיבי גז, ותהפוך לחברת תשתית ממשלתית מדווחת. 

יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד מסר בתגובה ש"דירקטוריון חברת נמל אשדוד החליט על גיוס החוב, בדרך של הנפקת אג"ח אשר ייסחרו בבורסה לניירות ערך בת"א. חברת הנמל כבר השלימה את ההיערכות לדיווח הכספי בהתאם לכללי החשבונאות והתקינה הנדרשת בשוק ההון".

מהלך נוסף של הנמל הוא שדרוג הציוד הקיים והעמקת הרציפים במטרה להתמודד מול הנמל החדש שמוקם שם "מתחת לאף" של הנמל הקיים תוך פתיחת תחרות רשמית בענף הספנות. 

הנהלת הנמל השקיעה לאחרונה כ-50 מיליון שקל בשדרוג המנופים והרציפים שלה כך שהנמל יוכל לקלוט אוניות שמובילות 14 אלף מכולות. 

עד היום הנמל היה מוגבל בתשתיות שלו שם לקליטת אוניות ענק, והחשש הגדול היה שבעוד שלוש שנים יפתח שם נמל חדש ש"יגנוב" לו את נתחי שוק בתחום הפריקה וההעמסה של מכולות מטען. 

כזכור, בתחילת 2020 אמור להיפתח באשדוד נמל ימי חדש אותו בונה בימים אלו חברת צ'יינה הארבור הסינית. 

הנמל החדש ממוקם כמה ק"מ בודדים מצפון לנמל הקיים ובהשקעה של כ-3.3 מיליארד שקל. 

מי שאמור להפעיל את הנמל החדש לאורך 25 שנה TIL ההולנדית שזכתה במכרז הממשלתי להפעילו.

צילום: ארכיון

$(function(){setImageBanner('a3836b91-0520-4621-84d5-e7bfb5d4d88f','/dyncontent/2024/12/16/23348308-a338-4763-a45a-8b7b83b66035.jpg',14997,'עיריה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה