מהפכת הרכב החשמלי כבר כאן

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b9574c3d-cbc5-4e66-8b71-f88fc9e6a85f','/dyncontent/2024/9/8/9c8b4e81-c302-484f-8021-2228ff2f53ca.jpg',18400,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b9574c3d-cbc5-4e66-8b71-f88fc9e6a85f','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b9574c3d-cbc5-4e66-8b71-f88fc9e6a85f','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18504,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b9574c3d-cbc5-4e66-8b71-f88fc9e6a85f','/dyncontent/2024/8/27/9d7f959a-bbf3-4870-ac1e-bb6b597a0e74.jpg',18332,'אלפרד טניס אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b9574c3d-cbc5-4e66-8b71-f88fc9e6a85f','/dyncontent/2024/8/21/6581fe1f-546c-4598-b8e6-86cd7af10d3f.jpg',18239,'עירייה אייטם ',525,78,true,21779,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בשנים האחרונות כמות הרכבים החשמליים בעולם וגם בישראל הולכת וגדלה. לא מדובר במותרות או במשהו ניסיוני, אלא במציאות שתקבע את עתיד התחבורה כולו. איך ממשיכים מכאן ומה ישראל צריכה לעשות? רמז: זה לא רק הרכב עצמו.

קרדיט תמונה: אוהד אסטון

כולנו עדים לשינוי במגמה העולמית ביחס לזיהום האוויר והרצון להפחית את הפליטה המזהמת שגורמת לנזקים סביבתיים. במקומות רבים בעולם הבינו מזמן את הבעיה והחלו לפעול לשיפורה ואף נקבעו מדדים ויעדים כמו הסכם פריז שנועד להוריד את רמת הזיהום בשנים הבאות.

חלק מהשינוי הגיע גם מיצרניות הרכב הגדולות בעולם כמו: פולקסווגן, וולוו, הונדה, פורד, ג'נרל מוטורס, מרצדס, טסלה ורבות אחרות שהבינו שאפשר להרוויח גם ממכירת רכבים חשמליים לא פחות מאשר רכבים רגילים והחלו לייצר יותר ויותר רכבים חשמליים כשהמטרה היא להגדיל את הכמות שלהם עם השנים. נתוני המכירות באירופה, אסיה וארצות הברית כבר מראים מגמה ברורה של עלייה ברכישת רכבים חשמליים וכך גם בישראל שיש בה יותר ויותר רכבים כאלה והשימוש בהם עולה.

בשונה מרכב המונע על ידי בנזין, רכב חשמלי דורש חשמל ועל כן יש צורך בתשתית מתאימה לכך. במקום תחנות דלק, ישנן תחנות טעינה חשמליות. הכוונה היא לעמדות טעינה שבהן מגיעים עם הרכב החשמלי, מחברים את כבל הטעינה לרכב וכך הסוללה שברכב נטענת. בנוסף, ניתן להתקין עמדות טעינה ביתיות וכך לחסוך את ההגעה לעמדות הטעינה הגדולות. בעמדת טעינה ביתית, ניתן לטעון את הרכב בלילה ולהשתמש בו בבוקר.

זמן הטעינה תלוי בסוג הרכב והסוללה שבו ובהספק של המטען החשמלי. ככל שעמדת הטעינה היא בהספק גבוה יותר, זמן הטעינה קצר יותר ועל כן ישנה חשיבות לתשתית טעינה מהירה לרכבים. כאן גם תפקיד הרגולטורים במדינה שעליהם להחליט איזו תשתית תקום כאן. אף אחד לא רוצה לחכות שעות באמצע הדרך לרכב שנטען, כשאפשר לעשות את אותה פעולה בזמן ששותים קפה. הפתרון, אם כן, הוא הקמת תשתית טעינה מהירה וזמינה, דבר שקיים כבר בכל העולם. מעבר לכך, במקומות שבהם קמו יותר תחנות טעינה מהירות, הדבר הביא לקניית יותר רכבים חשמליים ולא מזהמים.

בשנה שעברה, הודיע משרד האנרגיה על הרצון להקים תחנות טעינה ברחבי הארץ ואף פרסם מכרזים שאליהם ניגשו עיריות ומועצות מקומיות. המכרזים נועדו להקמת מאות שקעים חשמליים במקומות ציבוריים וחניונים כשהסבסוד הוא ממשלתי. חוץ מרכבים פרטיים, מדובר גם על תחבורה ציבורית מבוססת חשמל שגם היא מצריכה הקמת תשתית ייעודית אך כאן נדרשים אישורים והיתרי בניה נוספים, כך שהדבר עלול לקחת זמן.

אולם, לאחרונה דברים השתנו לטובה. מאז ינואר האחרון ועל אף משבר הקורונה, הוקמו ברחבי הארץ מעל מאה עמדות טעינה רגילות ומהירות בסיוע של משרד האנרגיה. העמדות הוקמו במרכזי קניות ובכבישים מהירים על מנת לאפשר נסיעה רצופה ככל הניתן, מצפון ועד דרום. על פי תכנית משרד האנרגיה, עד שנת 2021 אמורות לקום כאלפיים וחמש מאות נקודות טעינה נוספות בהקצאה של כשלושים מיליון שקלים לטובת העניין.  ניתן לראות את מיקומי העמדות במפת עמדות הטעינה.

אם הדברים ימשיכו בכיוון הזה ויקימו כאן עוד ועוד עמדות טעינה מהירות יותר, נראה שינוי גם בהרגלי הקניה בשוק הרכב המקומי, יותר רכבים חשמליים ולא מזהמים ובמקום דיבורים ותכניות, נראה מעשים בשטח ושיפור אמיתי באיכות החיים של כולנו.

אתם מוזמנים לקרוא עוד על רכבים חשמליים ב-EV Magazine

 

  

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7b70d80b-d0e8-46ec-b028-3be878b108e5','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,21781,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7b70d80b-d0e8-46ec-b028-3be878b108e5','/dyncontent/2024/11/5/1a11d1f3-11d6-4bca-aa9a-709aa900e036.gif',18651,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,21781,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה