כיצד עיצוב חוויית משתמש משפיעה על האתר שלך?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b66a0e0b-22b5-4dff-bc3f-8a35f64e5546','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b66a0e0b-22b5-4dff-bc3f-8a35f64e5546','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b66a0e0b-22b5-4dff-bc3f-8a35f64e5546','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b66a0e0b-22b5-4dff-bc3f-8a35f64e5546','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

המונח חוויית משתמש הוא מונח שכל בונה אתרים, מקדם אתרים ואפילו בעלי עסקים רבים אחרים כבר מוכרים ושמעו לא מעט פעמים. עיצוב חוויית המשתמש באתר שלכם עשויה להשפיע במידה ניכרת גם על התוצאות בביצועי האתר, כמו למשל על המרת הגולשים באתר ללקוחות.

FREEPIK

שיפור חוויית המשתמש באתר שלכם תתרום משמעותית גם לקידום האורגני בגוגל ולמדדים שונים אחרים המשמעותיים להתפתחות העסקית שלכם באינטרנט. עיצוב חוויית משתמש UX כולל בתוכו עבודה סיזיפית החוקרת לעומק את ההתנהגות וההתנהלות של הגולשים באתר שלכם, את השימוש באתר על כל חלקיו השונים ועוד. כמו כן גם כדי לבצע את הפעולות עצמן נדרש ידע, ניסיון, כלים טכנולוגיים שונים ועוד.

אז בואו נבדיל תחילה בין UX ל-UI

כאשר מדברים על חוויית משתמש רבים מתבלבלים בין מושגים שכמעט נכתבים אותו דבר אבל משמעותם שונה – UX ו-UI. כאשר אנו מדברים על UX User Experience אנו מדברים למעשה על החוויה של המשתמש עם האתר ו/או המוצר שאנו מעצבים למעשה. בהקשר של חוויית משתמש לאתר – הרי שכל הקשור לחוויית השימוש של הגולש באתר שלנו מהרגע שהוא נכנס אליו ועד הרגע שהוא יוצא ממנו – מתקשרת לחוויית המשתמש. המטרה שלנו תהיה לענות על הצרכים של המשתמש ולספק לו את הנוחות המקסימלית לכל צורך באתר.

UI – User Interface הוא למעשה ממשק המשתמש. כלומר UI מתייחס לממשק עצמו שבו המשתמש מתקשר עם האתר שלנו. לעתים רבות יש חפיפה בין הדברים ולכן רבים נוטים להתבלבל. עיצוב חוויית משתמש עשויה גם להיקרא אפיון חוויית משתמש, כך שאם תשמעו את המונח בשמו הנוסף תבינו במה מדובר. זה עשוי להשפיע על קידום האתר בגוגל באמצעות מדדים שונים המושפעים מחוויית השימוש באתר כמו גם על אחוז ההמרה באתר שלנו.

צרו פרסונה של קהל היעד שלכם

השלב הראשון בשיפור עיצוב חוויית המשתמש באתר שלכם הוא ליצור פרסונה ממוקדת של קהל היעד שלכם. פרסונה זו תשמש אתכם לבניית האפיון והעיצוב של חוויית המשתמש שלכם. כדי לעשות זאת בצורה מקצועית ונכונה אתם צריכים לדעת מי קהל היעד שלכם, מי הגולש הממוצע שיהיה באתר שלכם, מי הלקוח שלכם. האם מדובר בגבר? אישה? באיזה גיל? כמה הוא או היא מרוויחים בחודש? האם יש להם ילדים? עצמאים או שכירים? וכו'.

בנו תרשים זרימה כללי

השלב הבא שלכם יהיה לבנות תרשים זרימה שישמש כנקודות העיקריות של האפיון שלכם. רשמו מהם העמודים הראשיים באתר שלכם, מהיכן יגיע הגולש ולאיזה עמוד באתר שלכם הוא יגיע ראשון, לאן תובילו אותו מאותו עמוד וכו'. לאחר מכן מומלץ יהיה לרדת לפרטים הקטנים בכל סוגי העמודים באתר שלכם: עמודי שירות, עמודי מוצר, עמוד אודות, צור קשר, פוסט לבלוג וכו'. הירידה לפרטים הקטנים תהיה ברמת העיצוב, התוכן, המבנה של העמוד, אפשרויות הניווט בין תכני העמוד, כיצד תובילו את המשתמשים בתוך העמוד לאן שאתם רוצים וכו'.

הכינו מבחני שמישות

לפני הוצאה לאור של אפליקציה חדשה למשל, בעלי האפליקציה בדרך כלל מאפשרים גישה מוקדמת לאפליקציה. כך המשתמשים הראשונים יכולים להפעיל את האפליקציה, להשתמש בה, לתת פידבקים לשיפור, לגלות באגים ובעיות שונות ועוד. אף אחד לא חף מטעויות וגם מומחי UX הם בני אדם ועשויים לטעות, לשכוח משהו או אפילו לעצב משהו שיהיה פחות מתאים לקהל היעד וניתן יהיה לשפר אותו. בהקשר של בניית אתרים אפשר יהיה להציג את האתר למספר גולשים או אפילו לפרסם אותו בקבוצות פייסבוק ייעודיות ולבקש חוות דעת ממשתמשים אחרים. במידה ויש מערכת באתר, ניתן לבקש להירשם לאתר ולבדוק את המערכת והשימוש בה.

השתמשו בשפה פשוטה

אחת הבעיות של בוני אתרים ואפילו מעצבים גרפיים המעורבים בעיצוב האתר אך לא מבינים לעומק את נושא חוויית המשתמש – היא שהם עושים שימוש בלשון גבוהה, לשון ליווי ושפה שאיננה בהכרח ברורה למשתמש. אם לא מדובר בגוף רשמי כמו בנקים או מוסדות ממשלתיים, כדאי יהיה לפנות לאנשים בגובה העיניים. אין צורך להיות שטותניקים מדי דביקים ברמה מעצבנת, אך בהחלט כדאי יהיה לייצר שפה פשוטה, ברורה, המדברת לאנשים בגובה העיניים.

בחירת הצבעים לאתר – למדו כיצד להשתמש נכון בשטח לבן

בחירת הצבעים באתר שלכם צריכה להיות מקבילה לצבעי המותג שלכם אך לא בהכרח. כלומר בעידן של היום ניתן לשלב גם צבעים נוספים. האתר לא צריך להיות צבעוני מדי כאילו אנו נמצאים במשרדים של גוגל, אולם אם תסתכלו על אתרים מודרניים שנבנו לאחרונה תבינו שניתן לשלב צבע או שניים נוספים, להוספת חיות וניגודיות לאתר ולאלמנטים השונים בו. עשו שימוש חכם בשטח לבן גם כדי לייצר את אותה ניגודיות, גם כדי לסדר בצורה אסתטית את האלמנטים השונים וגם כדי להפחית את העומס הוויזואלי מהעיניים של הגולש.

שימו דגש על חוויית משתמש ברמה גבוהה גם ברמה הטכנית

שיפור חוויית משתמש מגיעה עד לרזולוציה של הפרטים הטכניים. שיפור מהירות הטעינה של האתר שלכם למשל או התאמה רספונסיבית של האתר לגלישה במסכים שונים עשויה להיות קריטית לקידום האורגני של האתר שלכם ולאחוז ההמרה באתר שלכם. אתם רוצים לוודא שאתם דואגים לפרטים הקטנים ביותר החל מהמדדים הללו.

דאגו לשפר מפעם לפעם את הUX באתר שלכם

שיפור חוויית המשתמש באתר שלכם הוא הליך שלא נגמר. תמיד יש מה לבחון, נתונים שניתן להסיק מהם מסקנות, לבצע פעולות ולשפר ביצועים. עולם השיווק הדיגיטלי ועולם העיצוב משתנה בקצב מהיר וייתכן שמה שרלוונטי היום לא יהיה רלוונטי בעוד שנה-שנתיים ולכן חשוב מאוד להיות עם היד על הדופק ולבצע את השיפורים הנדרשים.

 

 

$(function(){setImageBanner('3208ad7b-820b-4571-bc61-7b7d8bb4a505','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה