האם באמת אפשר להיגמל מסמים?


להאזנה לתוכן:

כבר מגיל צעיר כולנו מבינים שיש לא מעט פיתויים בעולם שבו אנחנו חיים. עבור חלק מאיתנו הפיתוי יהיה קופסת סיגריות ואילו עבור אחרים הפיתוי יהיה אלכוהול. בשלבים מסוימים של החיים רבים מאיתנו גם ירצו לנסות לגעת באותם פיתויים.

Link Power

הרבה מאוד צעירים מתחילים לעשן סיגריות ביחד בתיכון ואחרים מנסים סוגים שונים של סמים קלים. עם זאת, יש נקודה מסוימת שבה זה הופך מהתנסות לדרך חיים. הנקודה הזאת היא בדיוק הנקודה המורכבת והבעייתית כל כך. אף אחד לא קם בבוקר ומחליט שהוא יהיה מכור לסמים, כי עמוק בפנים ברור לכולנו שזה לא משהו שאנחנו רוצים. עם זאת, יש גורמים שונים שעלולים להוביל אותנו לשם. למשל: מצבי חיים מורכבים, מבנה אישיות, טראומות שונות וכדומה. אתם מכורים לסמים ויש לכם מידי פעם כמה רגעים שבהם אתם רוצים להיגמל? מעוניינים לעשות הכול כדי להחזיר את השליטה לידיים שלכם? האמת היא, שזה אפשרי, אז למה אתם מחכים?

למה כדאי לקבל עזרה?

גמילה מסמים זה מסוג אותם הדברים שמאוד לא פשוט להתמודד איתם לבד. זה נכון שיש סיפורי הצלחה של אנשים שהיה להם מוטיב מספיק חזק שגרם להם להיגמל לבד, אך לרוב זה לא עובד. הסמים עובדים עלינו בדיוק הפוך:

  • הם גורמים לנו לחשוב שאנחנו שולטים במצב
  • הם גורמים לנו לחשוב שאנחנו נהנים

בפועל, הם פוגעים בכל חלקה טובה בחיינו. לכן, להיות בתוך המעגל הזה ולהצליח לצאת ממנו לבד זה כמעט בלתי אפשרי. מצד שני, עם העזרה הנכונה כל אחד מאיתנו יוכל לעשות את הצעד הזה. כל אחד, אפילו אם הוא מכור כבר שנים, כשהוא עטוף בצוות מקצועי של מומחים, יוכל למצוא בתוכו את הכוח ואת הרצון להיגמל. לכן זה לא משנה לאיזה סמים אתם מכורים או כמה זמן זה כבר קורה. מה שבטוח זה שגם אתם, כמו אחרים, יכולים.

המקום הנכון להיגמל בו

השאלה האמיתית היא לא רק איך נגמלים, אלא גם איפה כדאי לעבור גמילה מסמים. מדובר על תהליך מאוד רגיש ומורכב. אין דרך אחרת נכונה לעשות את התהליך הזה, אך מה שבטוח זה שצריך להתמיד. הכול חייב להיות במידה הנכונה ובהתאמה מושלמת לקצב שלכם. בנוסף, היום זה כבר ברור שגמילה היא לא רק עניין פיזי. כדי להיגמל בצורה נכונה צריך אומנם להתמודד עם ההיבט הפיזי של הדברים, אבל זה ממש לא מספיק. יש כאן הרבה מאוד מרכיבים נפשיים. לכן, בבואכם לבחור את המקום שבו תעברו את הגמילה, כדאי יהיה לבדוק לגביו כמה שיותר פרטים. למשל, האם מדובר על מרכז גמילה שיש לגביו המלצות? באיזו שיטה עובדים באותה מרכז גמילה ואיזה צוות יעזור לכם? בדקו את כל הנתונים האלה וכך תוכלו לבחור מקום שממנו באמת תצאו נקיים.

 

 

$(function(){setImageBanner('61a1eaf3-f816-4b93-ad6d-ca4a3a857fe2','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה