אינקובטורים במעבדות – איזו פונקציה הם ממלאים ולאילו פרמטרים חשוב לשים לב בעת הקנייה?

$(function(){setImageBanner('ef700c47-9146-4043-b2af-788485e70f39','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18020,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,21779,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אינקובטורים מוכרים לציבור הרחב בעיקר כמכשיר המשמש כסביבה מלאכותית ומבוקרת עבור פגים בבתי חולים, אך למעשה ניתן למצוא אותם במקומות רבים נוספים, בפרט במעבדות מסוגים שונים. בהרבה מן המקרים, משמש אינקובטור כמכשיר מרכזי וחשוב ביותר במעבדה, בלעדיו לא ניתן לבצע רבות מהבדיקות ורבים מתהליכי המחקר והפיתוח.

freepik

אילו פונקציות ממלאים אינקובטורים במסגרת אינספור מעבדות בארץ ובעולם ומדוע בכלל קיים צורך במכשיר מסוג זה? עבור מעבדה הבוחנת רכישה של אינקובטור חדש – מהם הפרמטרים העיקריים עליהם חשוב לתת את הדעת בעת החיפוש והקנייה?

 

אינקובטורים במעבדות מחקר

ברבות מהמעבדות הרפואיות והטכנולוגיות הפועלות בארץ ובעולם ניתן למצוא אינקובטורים

הממלאים במידה רבה פונקציה דומה לזו הנדרשת במחלקת יולדות ופגים, היינו יצירת סביבה בה ניתן לבקר ולשלוט באופן מדויק במידת הטמפרטורה והלחות באוויר. במסגרת תהליכי מחקר ופיתוח רבים נדרש לשמור חומרים מסוימים (הן כימיים והן ביולוגיים) בטמפרטורה ולחות מבוקרות ומדויקות ביותר, לאורך שעות או ימים. אינקובטורים מעבדתיים הם כאמור בדיוק המכשיר הממלא פונקציה זו, ועושה זאת באופן אמין, עקבי ואפקטיבי – כזה שניתן לסמוך עליו...

 

פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון בעת החיפוש והקנייה של אינקובטור חדש

בדומה לפריטים רבים נוספים בתחום של ציוד למעבדות, גם אינקובטורים ניתן למצוא מסוגים רבים ושונים. לכן כדאי להבין מבעוד מועד מהם הפרמטרים החשובים באמת באינקובטור למעבדה על מנת שנוכל למצוא ולרכוש מכשיר טוב ומתאים, כזה שישרת את המעבדה נאמנה לאורך תקופה ארוכה קדימה. להלן כמה מהפרמטרים העיקריים שכדאי שתכירו ותיקחו בחשבון במידה ואתם מחפשים אחר אינקובטור חדש למעבדה:

 

יצרן – לא בכדי זהו הפרמטר הראשון שאנחנו מציינים, שכן זהות החברה המייצרת את האינקובטור משפיעה אולי יותר מכל דבר אחר על רמת האיכות ועל מידת האמינות של המכשיר. מומלץ מאוד להתמקד באינקובטורים של חברות מובילות הפועלות בעולם החימום התעשייתי והציוד למעבדות, ומתמחות ספציפית גם בייצור של אינקובטורים. דוגמאות לחברות מומלצות שכאלו אשר את מכשיריהן ניתן לרכוש גם בישראל הן חברת Memmert הגרמנית אשר מוכרת את מוצריה בכל רחבי העולם, וחברת "אלקטרוטרם" הוותיקה הפועלת בשוק החימום התעשייתי והמעבדתי מזה עשרות שנים. קנייה מחברה מוכרת ומובילה בעולם החימום התעשייתי מבטיחה כי האינקובטור שתרכשו יהיה איכותי ואמין, וכי תקבלו שירות מקצועי ומסור בכל הנוגע לתמיכה טכנית והפעלת אחריות, במידת הצורך כמובן.

 

נפח – ניתן למצוא אינקובטורים למעבדות בטווח רחב של נפחים פנימיים, החל מעשרים ליטרים וכלה בכמה מאות ליטרים. יש לאפיין את השימושים העיקריים שצפויים לעשות באינקובטור ולהבין מהו הנפח האידיאלי מבחינתכם. מכשיר בנפח לא מתאים עשוי להביא לבזבוז של מקום ואנרגיה, או לחילופין למנוע מאיתנו מלבצע חלק מהתהליכים עבורם נדרש שימוש באינקובטור.

 

סחרור אוויר – דגמים מסוימים של אינקובטורים מצוידים במפוח ומערכת לסחרור פנימי של האוויר, וחלקם לא. לפחות בחלק מהדגמים שאינם כוללים מפוח מובנה לסחרור אוויר, נוצר סחרור אוויר פנימי באופן טבעי. מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע מטעם החברה המייצרת או משווקת את האינקובטור, על מנת להבין האם הצרכים הספציפיים שלכם מצריכים מערכת מובנית לסחרור אוויר.

 

טמפרטורה מקסימאלית – דגמים שונים של אינקובטורים מוגבלים לטמפרטורה מקסימאלית שונה. במכשיר מסוג זה הטמפרטורה אינה אמורה להיות גבוהה כמו בתנור, כמובן. ניתן למצוא דגמים עם טמפרטורה מקסימאלית של 65 מעלות צלזיוס, כמו גם כאלו עם טמפ' מקסימאלית של 80 מעלות. טווח זה מספיק עבור רובם המכריע של התהליכים בהם משתמשים באינקובטורים במעבדות.

$(function(){setImageBanner('e0dc649c-5e2d-40a5-bd3b-f03991eff681','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה