איך לבחור קרן השתלמות? מדריך מקיף להשוואה נכונה


להאזנה לתוכן:

קרן השתלמות היא אפיק חיסכון פופולרי בישראל, המאפשר לחסוך לטווח בינוני. אבל בשוק קיימות קרנות השתלמות רבות, וקל ללכת לאיבוד בין כל ההצעות. איך לבחור קרן השתלמות ומהם הפרמטרים שצריך להביא בחשבון? במדריך זה נלמד על מושגים מובילים כמו דמי ניהול, תשואה ומסלולי השקעה, ונבין איך להשוות בין קרנות השתלמות שונות.

FREEPIK

מהי קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא אחד הכלים החשובים ביותר לחיסכון לטווח בינוני עבור שכירים ועצמאיים כאחד. קרן השתלמות מאפשרת לחסוך כסף תוך קבלת הטבות מס משמעותיות, ואחד היתרונות הגדולים שלה הוא האפשרות למשוך את הכספים הנחסכים בה כבר לאחר 6 שנים. לצורך ההשוואה, בקרנות פנסיה או בקופות גמל הכסף צריך לחכות עד גיל הפרישה כדי לקבל את הכסף שחסכתם. יתרון זה הופך את קרן ההשתלמות לחיסכון נזיל יחסית הניתן לנצל למימון יעדים בינוניים כמו קניית רכב, שיפוץ הבית או חופשה משפחתית.

איך לבחור קרן השתלמות?

בחירת קרן ההשתלמות הנכונה היא החלטה חשובה היכולה להשפיע על גובה החיסכון שתצברו לאורך השנים. כאשר משווים בין קרנות השתלמות שונות, יש לשים לב לכמה פרמטרים עיקריים היכולים להשפיע על כדאיות החיסכון בהן:

תשואות

התשואה היא שיעור הרווח שההשקעות של הקרן מניבות. ככלל, כדאי לבחור בקרן עם היסטוריית תשואות גבוהה ויציבה לאורך זמן. עם זאת, חשוב לזכור שתשואות העבר אינן מבטיחות את התשואות העתידיות.

דמי ניהול

קרנות ההשתלמות גובות דמי ניהול עבור ניהול הכספים, בדומה לקופות הגמל. דמי הניהול נגבים כאחוז מסך הצבירה בקרן ומשפיעים ישירות על התשואה נטו שמקבל העמית. לכן, ככל שדמי הניהול נמוכים יותר - התשואה גבוהה יותר. כדאי לשים לב לקרנות עם דמי ניהול אטרקטיביים.

מסלולי השקעה

כל קרן מנהלת כמה מסלולי השקעה - מסלול כללי, מניות, אג"ח וכדומה. חשוב לבדוק את מגוון המסלולים שהקרן מציעה ולבחור את המסלול המתאים לפי רמת הסיכון הרצויה ופרופיל ההשקעות האישי שלכם, ולהתחשב בגורמים כמו גיל וצרכים עתידיים.

שירות ונגישות

בדקו מה רמת השירות והנגישות שמציעה הקרן - האם יש אתר אינטרנט ואפליקציה נוחים? האם המענה טלפוני זמין? האם קיימות אפשרויות נוחות לצפייה במצב החשבון ולביצוע פעולות באופן עצמאי?

השוואה בין קרנות השתלמות

בשוק פועלות קרנות רבות המציעות תנאים מגוונים. כדי לעשות סדר ולקבל החלטה מושכלת, כדאי להכיר את הקרנות המובילות ולערוך השוואת קרנות השתלמות פוטנציאליות:

קרנות ברירת מחדל

כאשר עובדים לא בחרו קרן באופן עצמאי, המעסיק מפקיד את הכספים לקרן ברירת המחדל שלו. היום פועלות בישראל כמה קרנות ברירת מחדל נבחרות, וכולן נחשבות לאיכותיות עם תשואות גבוהות ועם דמי ניהול נמוכים. כל אחת מהן היא אפשרות מצוינת גם לעובדים המעוניינים לבחור קרן באופן פעיל.

קרנות פופולריות נוספות

מלבד קרנות ברירת המחדל, יש בישראל עוד כמה קרנות פופולריות שכדאי לבדוק, להשוות בין התנאים שהן מציעות ולבחון אם הן מתאימות לצרכים שלכם. כמובן שאין הכרח לבחור דווקא את הקרנות הפופולריות והידועות, ושייתכן שתמצאו קרן אחרת שתציע לכם תנאים אטרקטיביים יותר. השתמשו באתרים כמו אתר לירות וערכו בדיקה מעמיקה ומקיפה כדי למצוא את הקרן האופטימלית.

ריכוז טיפים חשובים

  • בדקו היטב את הפרמטרים השונים של הקרנות - תשואות, דמי ניהול, מסלולים ושירות.
  • אל תתפתו לבחור קרן רק על סמך שם המותג - בדקו את התנאים לעומק.
  • השוו בין כמה קרנות ובחרו את זו המתאימה לכם ביותר.
  • גם אחרי שבחרתם קרן, כדאי לעקוב ולבדוק מדי פעם שהתנאים עדיין משתלמים ביחס לשוק.
  • היעזרו בגורמים מקצועיים לפני קבלת ההחלטה הסופית.

לסיכום

בחירת קרן השתלמות היא החלטה כלכלית חשובה היכולה להשפיע על עתידכם ועל החיסכון לטווח הבינוני והארוך. כדאי להשקיע בה מחשבה ולהקדיש זמן ללמוד את הנושא, להשוות בין החלופות ולקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

$(function(){setImageBanner('d7bdc3f6-641d-48e7-b001-2815eba5762b','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה