בשבת הקרובה, תצא מ.ס אשדוד למשחק חוץ מול הפועל רעננה. אשדוד תגיע לאחר פגרה של שבוע וניצחון ביתי על הפועל חיפה, שהגיע אחרי 4 מחזורים ללא ניצחון. אם יהיו שינויים בהרכב, את זה נדע רק במהלך סופ"ש, מי שכנראה יהיה בטוח בהרכב של אשדוד, הוא גדי קינדה הכישרון הצעיר שהעונה הולך ובונה את עצמו כאחד מהשחקנים המרכזיים במערך של קלינגר.

בכדי להבין את הסיפור של קינדה, צריך ללכת הרבה אחורה, בערך 10 שנים אחורה. סילבן בן סימון אחד ממאמני מחלקת הנוער בעבר של אשדוד, ואחד שאחראי על הרבה כישרונות שגדלו בעיר, זיהה את הילד הצנום משחק בשכונה, במתנ"ס ברובע ח' בעיר. הוא קרא אליו את הילד המבויש ושאל האם הוא משחק בקבוצה? שנענה בשלילה, ביקש ממנו להגיע ביום ראשון למגרש ברובע ב', קינדה לא הגיע, סילבן לא התייאש, התעקש והלך לברר מדוע הילד לא הגיע. שהבין שהפן הכלכלי והמרחק מפריע לילד המוכשר להגיע, נכנס לתמונה ג'קי בן זקן שהפך לאבא הרוחני של קינדה מגיל צעיר ומלווה אותו מגיל 8. 

קינדה הגיע למחלקה של אשדוד ומשם הדרך לזהות את הכישרון הגדול הייתה קצרה מאד. הילד הצנום התבלט כבר מגיל צעיר והכישרון לא הוטל בספק. הדברים היחידים שיכולים היו להפריע, זה הפיזיות והעובדה שקינדה נראה מאד קטן לגילו והשאלה האם יתמיד. אלא שקינדה התמיד וסומן די מהר ככישרון ענק. 

נזרק מהר מידי למים

שמדברים על קינדה, זכור במיוחד סיפור, על טורניר כדורגל ארצי, שנערך באשדוד, קינדה אז בן 14, היה מהבולטים באשדוד וסיים כמלך השערים של הטורניר. היכולת של קינדה צדה את עיניהם של דרור קשטן ומשה סיני, אז מאמני נבחרת ישראל. עבור בן זקן קינדה הוא ביצת הזהב, "ג'קי מכיר את הילד הזה מגיל 8 וכל הזמן ראה בו כוכב וראה אותו עושה דברים גדולים על הדשא וכבר חלם שיגיע לקבוצה הבוגרת", מספרים באשדוד. אלא שכן בדיוק הגיעה הטעות, באשדוד חיו את החלום שקינדה הצעיר יכול לעשות את אותם הדברים בנערים גם בקבוצה הבוגרת, לפני שלוש שנים הוא נזרק היישר לקבוצה הבוגרת בתקווה שיבלוט, אלא שהילד שהיה בקושי בן 17, כמעט ולא שיחק בקבוצת הנוער, לא הסתדר ולא הצליח לשחות במים העמוקים, קבלת חולצת ההרכב רק גרמה לו נזק גם מקצועית וגם בקרב הקהל. ואל זה נגיע בהמשך.

ירידה לצורך עלייה

"אנשי אשדוד שמכירים את קינדה מגיל צעיר, ראו בו כל הזמן כוכב כדורגל, כישרון ענק, הבעיה הייתה שקשה להם היה להבין שקינדה של נערים א' וב-' לא יוכל לעשות בהתחלה את הדברים בנוער ובקבוצה הבוגרת, הקפיצה הייתה גדולה מידי", מספרים באשדוד על כל תהליך קבלת ההחלטות. יוסי מזרחי ייאמר לזכותו היה הראשון שנתן לקינדה את הצ'אנס בבוגרים. בכלל לאורך ההיסטוריה של מזרחי באשדוד, הוא היה החלוץ של הרבה מאד שחקנים צעירים שקיבלו הזדמנות ראשונה תחת ידיו, ניר ביטון, עידן שריקי, אופיר מרציאנו, גדי קינדה, ואחרים.

איןו ספק שבדיעבד זו הייתה החלטה לא טובה מקצועית עבור קינדה, רצו לעשות טוב ויצא קצת הפוך. אלא שאשדוד הבינה מהר מאד את הטעות ובעונה שעברה תיקנה אותה. קינדה ירד לנוער ואז לאיציק עובדיה להוביל את הנוער לעונה לא רעה. בנוער, קינדה הוביל, שיחק, כבש, בישל והיה דומיננטי, פתאום הכיף חזר לו, האמונה ביכולת והוא גם הבין מה דרוש בכדי להוביל קבוצה, בטח קבוצה בליגת העל. קידנה בעונה שעברה, כמעט ולא שיחק בעונה שעברה בקבוצה הבוגרת, כאן דקה ושם דקה, משחק כאן משחק שם, אבל הרבה פחות מלפני שנתיים. עכשיו בגיל 19 הוא כבר מרגיש אחרת לגמרי, הרבה הודות לאותה עונה בקבוצת הנוער.

הסיפור עם הקהל

אחד מהמשברים שעבר קינדה לפני שנתיים היה המשבר עם הקהל, מעולם לא קרה ששחקן צעיר שרק עלה מהנוער ונחשב לכישרון גדול, קיבל אנטי כל כך גדול מהקהל שלו. קינדה בן ה- 18 התקשה מאד להתמודד עם הקללות והבוז מצד הקהל. אחד מאנשי הצוות המקצועי באשדוד ואף סיפר: "ראו על גדי שזה קשה לו, אם הוא בא אליי וביקש ממני שאתן לו לשחק בצד שרחוק מהקהל כי הוא פשוט לא מסוגל, הבנו שיש בעיה". הקהל של אשדוד מצא בקינדה את הבעיות של אשדוד לדעתו, טענו שזו החלטה של בן זקן שמאלץ את מזרחי לצוות את קינדה בהרכב, למעשה קינדה שימש כשעיר לעזעאל בעימות/ויכוח בין הקהל להנהלה. 

העונה משהו פרץ

אלא שהעונה משהו השתנה, קינדה קיבל מאז תחילת העונה את חולצת ההרכב באשדוד, בזכות ולא בחסד. זה התחיל בכלל בקיץ. קינדה לא היה אמור להיות שחקן הרכב, הוא היה אמור להיות סוג של טימור אביטן כזה, שעולה מהספסל ומביא למשחק משהו אחר. קלינגר סימן את עמדת הקשר מצד ימין, לשחקן התקפה, דיברו על עמאשה, חן עזריאל ואפילו שחקן זר. אלא שבינתיים שחקן כזה לא הגיע, קינדה שיחק שם במעין "פתרון ביניים", אלא שתקופת ההכנה הבליטה את קינדה, בעיקר משחק האימון מול ב"ש, ובכלל קינדה בלט, הבקיע והיה נראה חד ביותר. הוא הוסיף לעצמו פיזיות וכוח והוא כבר לא השחקן הקטן שמעיפים. 

קלינגר נתן לו את הקרידט בהרכב וזה גומל נכון לעכשיו עם 2 שערים ו- 2 בישולים. עם היכולת הטובה של קינדה באשדוד, הגיע גם הזימון לנבחרת הצעירה של ישראל, בהדרכת מיכאל ניס. קינדה קיבל את חולצת ההרכב גם בנבחרת ומשם הדרך ליכולת טובה כמו באשדוד הייתה קצרה. קינדה רשם שני בישולים נגד נורבגיה וגם מול פורטוגל רשם 90 דקות מצוינות. "הוא שחקן של ביטחון, ברגע שהוא מרגיש שסומכים עליו, הוא מראה את היכולת האמיתית שלו", אומרים עליו בנבחרת. "הוא עדיין צריך לשפר מאד את היכולת הגנתית שלו בעיקר באשדוד, שם הוא משחק על הקו. בנבחרת הוא משחק במרכז, ושם הוא בא יותר לידי ביטוי, וזה 'מעלים' את היכולת הגנתית הפחות טובה שלו", אומר גורם בצוות המקצועי של הנבחרת.

אולי גם באשדוד צריך קליגנר לשקול להעביר את קינדה למרכז ולקבל ממנו תרומה אפילו יותר גדולה. באשדוד היו שבעי רצון מיכולתו של הקשר גדי קינדה בשני משחקי הנבחרת הצעירה מול נורבגיה ופורטוגל בסוף השבוע. "גדי נמצא בתקופה מצוינת שהיא הטובה ביותר בקריירה הקצרה שלו, הוא עשה התקדמות גדולה ולא במקרה הוא משחק בהרכב כל שבוע", אמרו במועדון על הקשר הצעיר. וניר קלינגר עצמו דווקא מרגיע: "גדי עשה התקדמות גדולה, אני מדבר איתו על זה הרבה, אבל הוא עוד צריך לעבור הרבה ולאכול הרבה חצץ בכדי להיות שחקן חשוב ומרכזי, הוא בדרך הנכונה, אבל יש לו הרבה עבודה. הוא עובד קשה מאד ומראה נכונות והוא בהרכב בצדק רב", אומר קלינגר.