רק קרובות לצלחת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('dd39796c-7d1d-431e-bfb0-fda4fe832e75','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('dd39796c-7d1d-431e-bfb0-fda4fe832e75','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('dd39796c-7d1d-431e-bfb0-fda4fe832e75','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מכבי בנות אשדוד שוב הגיעו קרוב מאד לצלחת האליפות, אלא שמשהו בדרך השתבש. נכון שהיריבה הייתה קבוצה ברמה אחרת כמו רמלה, אלא שהמשחק הראשון היה כבר בידיים של אשדוד ואיתו הסיפור היא אחרת. מכבי בנות אשדוד, עוד עונה טובה עם סגנות. סיכום עונה מלא

בסיום המשחק השלישי של אשדוד ברמלה, סינן עדני דגן לאחת מהשחקניות שלו: "איזה עונה זו הייתה". ואכן, לבנות אשדוד הייתה עונה שבהחלט יכולה לכתוב ספר שלם בעונה אחת. זה התחיל עמוק בסיום העונה שעברה, עם קבוצה שכבר נגעה בצלחת והפסידה באשדוד לרמה"ש, אחרי זה הלכו באשדוד לקיץ לא פשוט וברור, שחקניות התחלפו, חצי קבוצה עזבה לכסף של רמלה והשלד של הקבוצה כולל המאמן הוחלפו. אלא שמכאן התחילה כנראה הבנייה של העונה הנוכחית, ללא ציפיות ועם קבוצה שעל הנייר פחות טובה מזו של אשתקד, חיברה אשדוד חלק לחלק ובנתה סגל ששלם בהחלט עולה על סך חלקיו, בעיקר אחרי מקצה השיפורים של מהלך העונה. גם המאמן עדני דגן הלך והראה שיש לו הרבה כדורסל והצליח לגבש קבוצה לא רעה, למרות לא מעט ביקורת על התפקוד המקצועי שלו במהלך העונה. באמצע העונה היינו גם עדים לדרמה לא קטנה, כאשר נאור גלילי היו"ר המיתולוגי נאלץ להתפטר בגלל אי העברת התקציב לקבוצה בגלל מריבות פוליטיקאים. את מקומו של גלילי נדרשה למלא טלי קריאף וגם שם הגזרה של השתיים סערה מתחת לקרקע. דיברו על מתיחות בין גלילי לבין קריאף, דיברו על זה שקריאף מצדדת בדגן בשעה שגלילי ויואל חלימי המנכ"ל האיש של גלילי בקבוצה דווקא פחות אהבו את ההתנהלות של המאמן, אלא שבסופו של דבר כולם התפשרו בכדי לעזור לקבוצה להצליח והסיום היה אמנם לא מושלם אך בהחלט מעל הציפיות. חשוב לציין שמבחינה מקצועית, מכבי בנות אשדוד הייתה קבוצה פחות טובה מזו של העונה שעברה, אך העונה הגיעה גם לגמר הפליייאוף והוסיפה גם את מעמד חצי גמר גביע המדינה, ששנה שעברה לא היה.

עדני דגן
המאמן המעוטר בכדורסל הנשי בארץ, הגיע בקיץ לאשדוד במטרה לעזור לקבוצה לקחת תואר, זו הייתה המטרה המוצהרת וגם הלא מוצהרת, אלא שאין ספק שהסגל שעמד לראשותו בתחילת העונה היה פחות טוב מזה שהגיע במהלך העונה, אחרי ההגעה של תמרה ג'יימס ולאחר מכן של אשלי רובינסון. הרבה גבות הורמו גם בקיץ וגם במהלך העונה על המאמן דגן, דיברו על חוסר תקשורת בינו לבין השחקניות, דיברו על ניהול משחק לקוי ובעיקר על חוסר רוטציה מובנת. "עדני דגן הוא אולי מאמן שהביא הרבה תארים בעבר, אולם הדגש הוא על העבר", אמרו מקורבים לקבוצה. אז אולי היו חריקות במהלך העונה, בהתחלה גם הקבוצה לא ממש התחברה, אלא שנראה שעם הזמן מצא דגן את הדרך להוביל את הקבוצה שלו להישגיים יפים, בעיקר אמונים הדברים על זה שהוא ידע להביא את הקבוצה שלו לשיא בזמן הנכון. "הרבה אנשים שתו לו את הדם במהלך העונה, אבל הכי אהבתי לראות את השמחה של עדני בסיום הסדרה בחצי הגמר והעלייה לגמר מול רמלה", אומר מקורב למאמן. דגן ידע כאמור להביא את השחקניות לכושר הנכון. אלא שאם יש ביקורת ויש לא מעט, זה בעיקר על עניין הרוטציה הקצרה שלו. אי השיתוף של נופר שלום שתמיד שעלתה נתנה הרבה מעצמה ותרמה לא מעט, הרבה יותר משחקניות אחרות, לפחות בפן ההגנתי והנשמה. אנחנו תמיד נזכור לה את הדחיפה שהיא הכניסה בחצי גמר הגביע והחזרה של אשדוד למשחק. לקראת העונה הבאה, הוא כנראה אמור להישאר, לפחות אם זה תלוי ביו"ר טלי קריאף, הוא כבר החל לשבת איתה לגבי תוכניות לעונה הבאה. אולם בעולם הספורט שלנו, שום דבר לא בטוח.

רנה מונגומרי
אמרנו קודם לכן שהסגל של אשדוד הוא סגל שלא היה נוצץ בקיץ, אלא שלצד שחקניות טובות אחרות, הביאו בקיץ אנשי אשדוד כוכבת בקנה מידה עולמי, את שחקנית נבחרת ארה"ב רנה מונגומרי שבהחלט היוותה שם מעניין בליגה שלנו. בהתחלה זה היה נראה פחות מבטיח, אלא שלאט לאט היא נכנסה לקבוצה, הכירה את הכדורסל מעבר לים והראתה שיש לה איכויות, היא עזרה המון לקבוצה להגיע לאיפה שהיא הגיעה, לקראת שלבי הסיום של העונה היא אף הייתה הרבה יותר דומיננטית בקבוצה, והראתה שבנות אשדוד תקום ותיפול על היכולת של מונגומרי. מול רמה"ש זה עבד יותר טוב, מול רמלה פחות. בכל מקרה ברור שבאם מונגומרי הייתה טובה אשדוד גם הייתה יותר קרובה לניצחון. לגבי העונה הבאה, כרגע עוד לא ברור הנושא, הרבה תלוי במצב הכספי של הקבוצה, למונגומרי אין חוזה באשדוד לעונה הבאה.

הפספוס: המשחק הראשון ברמלה וחצי גמר הגביע
שלוש דקות לסיום הרבע הרביעי במשחק הראשון ברמלה, בסדרת הגמר, אשדוד הובילה בשמונה הפרש, פסק זמן של עדן ענבר ומשם הדרך לניצחון של רמלה ופספוס גדול של אשדוד היה קצר. אפשר רק לחשוב ולדמיין מה היה קורה במצב של 1-0 לאשדוד וחזרה למשחק מספר 2 עם יתרון ביתיות, אלא שאשדוד כשלה בשלוש הדקות האחרונות ומשם הדרך לסוויפ של 3-0 הייתה קצרה. עוד פספוס שנראה שאנשי אשדוד ייקחו איתם לתוך הקיץ, הוא מעמד חצי הגמר, אליו אשדוד הגיעה למשחק מול רמת חן, אלא שפתיחת משחק נוראית של אשדוד, גרמה לרמת חן לברוח, גם חזרה עם הרבה אופי של אשדוד למשחק ברבע הרביעי, לא ממש עזרה ומשם אשדוד הייתה יכולה רק לפנטז על הגביע שנשאר רק חלום. אשדוד הגיעה במומנטום טוב לחצי הגמר, אלא שבניגוד לחצי הגמר בליגה מול רמה"ש שם התעלו השחקניות של דגן הן לא הצליחו לרשום ניצחון היסטורי וחבל.

הנפילה: דאובני הפטמון
כבר בבניית הסגל בקיץ, ראו כולם את הבעיות שיש לאשדוד בצבע. דיברו על קטיה לויצקי סנטרית נבחרת ישראל כבאנקר של אשדוד בצבע, כל הביצים היו בסל של קטיה. אלא שחוץ ממנה בנו באשדוד על דאבוני הפטמון בעמדת הזרה הגבוהה, הפטמון כישרון גדול ושם גדול, הגיעה עם תקווה גדולה, אלא שלמזלם הרע של קברניטי הקבוצה היא הגיעה פצועה, בקושי יכלה לרוץ, ונראתה כמו נפילה גדולה. השמועה אומרת שראשי הקבוצה לא בדקו מספיק טוב והשחקנית כבר הגיעה פצועה והתקווה של מנהלי אשדוד, הייתה כנראה שהיא תחלים תוך תקופה קצרה מהפציעה ותראה את היכולת האמיתית שלה. רק שכנראה שהפציעה שלה הייתה הרבה יותר חמורה ממה שחשבו ומשם הדרך לשחרור של הפטמון אחרי זמן קצר. כזה לחזות מה היה קורה אם הפטמון הייתה בריאה, יכול להיות שהיא הייתה משדרגת את אשדוד. סביר להניח שאם היא לא הייתה פצועה, היא כנראה לא הייתה מגיעה לאשדוד כבר בקיץ, בטח לא בעלות שאיתה היא הגיעה.

השדרוג במהלך העונה
דיברנו על בניית הסגל בקיץ, אולם נראה שאם דיברנו קודם על הפטמון, דומה שהחיזוק הגדול של אשדוד הגיעה עם ההגעה של תמרה ג'יימס במקום הפטמון ומשם אשדוד רצה. עדני דגן החליט להפוך את הפירמידה ובנה קו אחורי עם 3 זרות, וקו קדמי יחסית נמוך, עם לויצקי ואנדרסון בקו הקדמי. אשדוד השיגה יתרון גדול מול הרבה קבוצות בליגה, הקו האחורי של אשדוד שכלל את מונגומרי, ג'יימס, קולודני ואנדרסון בחלק מהמשחקים הטיש וכתש את רוב הקבוצות בליגה וכך גם אשדוד השיגה את היתרון שלה ואת הריצה הגדולה שלה העונה. מול קבוצות קצת יותר טובות ועמוקות כמו רמלה ורמה"ש אשדוד קצת יותר התקשתה. לאחר מכן הגיעה גם אשלי רובינסון לשלבי הפלייאוף והוסיפה את הגובה והמאסה שאשדוד הייתה צריכה לקראת המאבקים האמיתיים. אלא שנראה שדווקא ההגעה של רובינסון פגעה קצת במרקם הקבוצתי של אשדוד. יכול להיות שאשדוד הייתה צריכה ללכת על שחקנית בסגנון אחר, משהו בסגנון של אשלי ווקר, הגנה, קליעה, וכדומה. רובינסון היא בעיקר גובה, לקראת סיום העונה, הבינו באשדוד איך להשתמש בה, בעיקר קרוב לסל, בהגנה לחסום את היריבות. ברגע שרובינסון התעסקה בקליעה מרחוק זה לא בדרך כלל לא נגמר טוב.

לקראת העונה הבאה
כבר במהלך העונה ראינו את הבעיות שצצו בתזרים המזומנים של הקבוצה, העירייה קצת הגבילה ולאחר מכן התקציב קצת קוצץ. לקראת העונה הקרובה, אין ספק שעוגת התקציב בעונה הקרובה תצטרך להתחלק בצורה שונה, הכדוריד עלה ליגה, יש את הגברים וכמובן מ.ס אשדוד, וברור שהנגזרת של ההכנות של הקבוצה לעונה הקרובה היא נגזרת של הכסף שיגיע או שלא יגיע מהעירייה. השבוע כבר שמענו שהיו"ר טלי קריאף נפגשה יחד עם המאמן עדני דגן עם יואב כץ הבעלים של הפועל חיפה, לגבי אופציה שהוא ירכוש את הקבוצה או ישקיע בה, אם אשדוד תצליח להביא לעצמה תקציב ראוי לעונה הקרובה, להשאיר את רוב הסגל, בעיקר את הישראליות לויצקי את קולודני יחד עם אנדרסון יש סיכוי שהקבוצה תצליח לדבר גם בעונה הקרובה בליגה. אנחנו נזכרים במה שאמר לנו נאור גלילי מיד בסיום המשחק מול רמה"ש, "אם יבינו בעיר שהסיכוי היחיד של איזה קבוצת ספורט להביא תואר לעיר בתקציב לא גדול הוא דרך קבוצת הנשים". אולי.

$(function(){setImageBanner('990a1540-0047-4465-b98d-aec444549e4e','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה