פותחים עונה: מ.ס אשדוד מכוונת לעליון

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d6610f05-c462-4b34-b4fa-f70924fc9ad9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d6610f05-c462-4b34-b4fa-f70924fc9ad9','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d6610f05-c462-4b34-b4fa-f70924fc9ad9','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מ.ס אשדוד עברה קיץ די שקט ורגוע מבחינתה, שמירה על הסגל, הגרעין המרכזי בחיזוק של כמה צעירים וזרים. אשדוד כמעט ולא הייתה פעילה בשוק הישראלי. בקבוצה בונים על התפוצצות של לא מעט שחקנים צעירים ודור הביניים יחד עם העבודה של רן בן שמעון על הקווים. המטרה ברורה: פלייאוף עליון ואף למעלה מכך

במציאות המורכבת של שנת 2020, גם עונת הכדורגל נראית בהתאם. עונה שרק לפני דקה וחצי הסתיימה, נפתחת שוב בעונה חדשה במתכונת מעט שונה עם הכנה שונה. 

עבור מ.ס אשדוד שתפתח בשבת הקרובה (19:00) את העונה מדובר בסוג של עונת מבחן, עונה שבה הקבוצה אמורה לעשות סוף סוף את קפיצת המדרגה שלה. אחרי לא מעט שנים של תחתית, הישארות בליגה במחזורים האחרונים, מקווים באשדוד להעביר עונה בפלייאוף העליון בצורה חלקה.

לפחות על פי משחקי גביע הטוטו זה נראה שחסר משהו, לא ברור אם זה עניין של "רק משחקי גביע הטוטו ובליגה זה יראה אחרת", או שמדובר בנורה אדומה שיכולה לעשות בעיות בעתיד.

באופן אישי, קצת קשה לי להגדיר פלייאוף עליון כמטרה, לא רק לאשדוד לאף קבוצה, בקבוצה מקצוענית, הישגית שרוצה מצוינות, המטרה של פלייאוף עליון היא סוג של רק להגיע הביתה בשלום.

נכון שאחרי לא מעט שנים בתחתית ומאבקים שהוציאו לכולם את האוויר, התברגות בשיישיה הראשונה בליגת העל תהיה ללא ספק ציון דרך, אבל להגיד שזו מטרה ויעד, קצת קשה לי עם זה, בדיוק כמו להגדיר לסיים יום עבודה כמטרה.

צילום: טל אקוקה, מ.ס אשדוד

גם מ.ס אשדוד של העונה שעברה הייתה קבוצה לפלייאוף עליון ואי הגעתה לשם מהווה כישלון חרוץ, העונה פלייאוף עליון לדעתי זו נקודת המוצא של הקבוצה, הישג יהיה התברגות במקום לאירופה או תואר (רחמנא ליצלן).

הקיץ הנוכחי של אשדוד אופיין ברצון לשמר את הסגל, לשמור עלך הגרעין המרכזי בתוספת של חיזוקים נקודתיים. מה שממחיש באופן בולט יותר את הכישלון בעונה שעברה והיעדים לעונה הקרובה, אנשי הקבוצה מאמינים (ובצדק) שהסגל הנוכחי מספיק טוב ואיכותי.

שילוב של שחקנים ותיקים ומנוסים כמו רועי גורדנה ושלומי אזולאי, יחד עם שחקני דור הביניים כמו שגיב יחזקאל ודין דוד שנראים כמו בזמן הנכון לרשום עונת קפיצה, יחד עם צעירים שאמורים להוסיף רעננות וכישרון כמו חמודי כנעאן, גיל כהן, עידן דהן, עוז בילו ואחרים. 

רן בן שמעון החליט לחזק את הסגל שלה קבוצה בנקודות מסוימות ופנה בעיקר לשוק הזרים, ננאד צבטקוביץ' במרכז ההגנה ליד טימותי אוואני, עוד חלוץ זר פאהיד באיו ואדגי הייפורד מהכח עמידר ר"ג.

צילום: טל אקוקה, מ.ס אשדוד

לעניות דעתי לאשדוד עדיין חסר קשר אחורי מובהק, סוג של לאונרד אווסו, וכמובן סימן שאלה לגבי ההתקפה, באיו החלוץ האוגנדי החדש הוא כרגע סימן שאלה, אולי מהר מאד יהפוך לסימן קריאה אבל בינתיים הוא סימן שאלה, וכמובן שאלת דין דוד שמגיע אחרי עונת שיא וינסה לשחזר אותה ושגיב יחזקאל שברמת כישרון הוא שחקן על, אבל ברמת מספרים, רחוק מכך.

מה עשיתם בקיץ האחרון?

אשדוד הייתה בין הקבוצות הבודדות שיצאו למחנה אימונים מסודר, אומנם בגבולות המדינה אך מחנה אימונים מלא בן שבוע ימים שכלל המון אימונים אינטנסיביים וכן פעילות גיבוש.

כאמור הקבוצה צירפה מספר שחקנים בודדים, שני זרים חדשים וכמה צעירים, אדג׳י הייפורד, סתיו טוריאל, החלוץ האוגנדי פהאד באיו, הבלם הסרבי ננאד סבטקוביץ'.

גם ברמת העוזבים בעיקר שחקני רוטציה ומשלימי סגל כמו: שובל גוזלן, דודי תירם, עומר אגוזי, ג׳מי מרין, נאור עבודי, רנאן אריאס, גל אביב, רוי שפר, בנאל אדרי ורון שושן ממש לאחרונה. 

יחסי הכוחות

שוער- רועי משפתי ורון שושן היו צמד מספק ללא ספק, בעיקר אחרי עונה נהדרת של רועי משפתי שרשם קפיצת מדרגה נהדרת והפך לאחד השוערים הישראלים הטובים בליגה. 

המהלך של השבוע האחרון שבו יואב ג'רפי הצטרף לסגל ללא ספק מהווה שדרוג לעמדה הזו, הבעיחה תהיה שאלת הביטחון של משפתי. פיגורה כמו ג'רפי (במושגים אשדודים) ללא ספק לא יכולה לעבור בנחת רוח מצידו של משפתי.

צילום: טל אקוקה, מ.ס אשדוד

תחרות זה דבר טוב, לא בטוח שלעמדה כמו שוער, שם השוער צריך ביטחון, הרגשה שסומכים עליו והוא השוער הראשון. ג'רפי מגיע אחרי עונה רעה מאד בהפועל ת"א, עם הידיעה שבאשדוד לא רצו אותו, אבל הוא נשאר בלית ברירה, או סוג של ברירת מחדל.

רן בן שמעון יצטרך לראות איך להתנהג עם השניים הללו שגם למאמן השוערים החדש רפי כהן יש כאן תפקיד חשוב, איך זה יעבוד? על הנייר אשדוד השתדרדגה, בהנחה באמת וכולם יודעים את מקומם, לפחות בתחילת עונה משפתי הוא השוער הראשון וג'רפי שני, יעבוד? ימים יגידו. 

בליגה הלאומית, באותה עונת עלייה, משפתי התחיל כשוער ראשון וג'רפי כשני ובמהלך העונה הדברים ישתנו עד שג'רפי כבש את עמדת השוער הראשון במהלך העונה ובליגת העל, מעניין יהיה לראות מה יקרה במהלך העונה, ששני השוערים מגיעים במגמות שונות, משפתי בעלייה, ג'רפי בירידה. 

הגנה

מ.ס אשדוד תהיה אחת הקבוצות הבודדות בליגה ששלושה זרים שלה נמצאים בהגנה, היה את זה למכבי ת"א בעונה שעברה, גם למכבי חיפה. מרכז ההגנה יהיה זר לגמרי, אוואני שממשיך מהעונה שעברה וצבטקוביץ' שאמור להשלים אותו ולהביא סט תכונות מעט שונה.

צילום: טל אקוקה, מ.ס אשדוד

כגיבוי למרכז ההגנה יש את ניר ברדע שאחרי קיץ של אי וודאות נשאר באשדוד ותמיד יכול להוות תחליף ראוי ואף יותר מכך. גם גיל כהן יכול לשחק בעמדת הבלם, ויכול לזוז גם לעמדת המגן השמאלי אותה יחלוק עם הזר השלישי בהגנה מונטרי קמהאני.

לגבי קמהאני מדובר בשחקן צעיר שבאשדוד מאמינים שירשום התקדמות מהעונה שעברה, בחלק האחרון של העונה האחרונה ראינו שיפור קל, רן בן שמעון מנסה לעבוד איתו, חומר הגלם נמצא, עיקר הבעיה היא בהבנת המשחק, הסגירות בהגנה וקבלת ההחלטות, בעיות משמעותיות, תוסיפו לזה את העובדה שגיל כהן שחקן מקומי, צעיר, בסגל הנבחרת הצעירה נמצא שם ברקע ובעיקר יכול לשחק כמגן שמאלי, בהנחה וצמד הבלמים הזר יקבל דקות בהרכב, גם כאן לרן בן שמעון יש לא מעט סוגיות לטפל בהן.

לא מן הנמנע שלאור כל מה שמנינו, נראה את בן שמעון משחק בהרכב של חמישה בהגנה ומשלב את גיל כהן כבלם שלישי, וקמאהני כמגן, פתרון שיכול לעזור גם להיעדר קשר אחורי מובהק ולשילוב של גורדנה ואזולאי שדורש לא מעט התאמות של מערך ושחקנים.

את חוליית ההגנה משלימים, טום בן זקן הקפטן בעמדת המגן הימני, יחד עם הצעירים מור עדרי וזוהר סזנו שיכול לשחק הן כמגן והן כבלם. גם בנצי מושל שקצת נעלם באחרונה יכול להוות תחליף לעמדת המגן הימני, אבל נראה שהוא נדחק הצידה מאד בסגל וברוטציה ויכול להיות שיושאל לקבוצה אחרת.

קישור

העמדה הכי חזקה, מגוונת ואיכותית של אשדוד לדעתי. קישור שכולל את רועי גורדנה, שלומי אזולאי, סמואל אלבאי, יעקב בריהון, פיראס אבו עקל, חמודי כנעאן לא יכולה להיות רעה.

הציר המרכזי ינוע סביב אזולאי- גורדנה- אלבאי שלעיתים ייכנס לשם שחקן רביעי בין כנעאן, בריהון ואבו עקל, תלוי במערך. כולם מצביעים על שלומי אזולאי כברומטר של אשדוד וזה ברור, אבל לדעתי דווקא הצמד גורדנה ואלבאי יקבעו לא מעט לאן תלך העונה של אשדוד.

בהיעדר קשר אחורי מוהבק מדובר בשניים היחידים יחד עם אבו עקל שמשלבים הגנה והתקפה, גורדנה הוא סוג של 50-50 במערך הנוכחי של אשדוד, השחקן של רן בן שמעון במרכז המגרש, אלבאי עשה קפיצה יפה מאד, אבל כנהוג לשחקן צעיר עדיין לא שומר על יציבות מספקת וקבלת ההחלטות שלו לא תמיד טובה.

אם הצוות המקצועי ידע למצוא את הפתרונות לחוסר האיזון שיש לעיתים במשחק של אשדוד בקישור, דבר שבלט מאד במשחקי גביע הטוטו, את "האוכל" לחלוצים, אזולאי, גורנדה, כנעאן ואלבי ידעו לספק.

העונה בניגוד לשנים קודמות, יש לאשדוד גם יתרון לא קטן במצבים נייחים, עם שני מגדלים ואולי שלושה (ברגע, אוואני, צבטקוביץ') ומבצע כדורים נייחים כמו אזולאי, גם מכאן אשדוד יכולה להפתיע.

שאלת שאלות תהיה כאמור, היכולת של בן שמעון להביא את הקישור שלו לעזרת ההגנה, לשלב את האיזון של חלק מהשחקנים יחד עם היכולת ההתקפית והכישרון שיש שם בשפע.

התקפה

בהיעדר גולר מרכזי מוכח בהתקפה של אשדוד, האיכות תצטרך להתפרש על פני כמות. הסבר? דין דוד מגיע אחרי עונת שיא בליגת העל, אם הוא יצליח לשחזר את העונה האחרונה, א. סוף סוף נקבל את דין דוד היציב והגולר שבאשדוד מדברים עליו שנים ב. אשדוד כנראה תגיע ליעדים שלה. 

בנוסף לצד דוד אשדוד מקבלת שחקן דומה לו כמו שגיב יחזקאל שמפוצץ בכישרון, אבל מספרים אין לו. בגביע הטוטו הוא אמנם יתפוצץ עם רביעייה לרשת של בני יהודה, אבל באשדוד יש כאלה שחוששים חצי בצחוק חצי ברצינות שהוא "סיים את התחמושת שלו". 

הכישרון שם, היכולת שם, היכולת פחות. אם יחזקאל יתטרך לעשות מה שעד כה הוא לא עשה בקריירה להביא מספרים אפילו באזור ה- 8-10 שערים באשדוד, אשדוד יכולה לרשום עונה היסטורית. 

יחזקאל "הוכיח" קצת מהחששות של אנשי אשדוד ואנשים כמוני שמול ק"ש הגיע להמון מצבים, אבל אף אחד מהם לא הסתיים ברשת. ליד יחזקאל נראה את בריהון שלעיתים ישחק כחלוץ או כשחקן אגף, גם כנעאן, כולם שחקנים שיכולים להבריק משחק אחד ואז להיעלם לתקופה, שם המשחק במקרה שלהם: יציבות. 

אחד משחקני הרכש שהגיעו בקיץ הנוכחי הוא החלוץ האוגנדי פהאד באיו, אם אשדוד פגעה איתו ונקבל גולר מטורף, אז כל מה שייתנו יחזקאל ודוד יהיה בונוס שגם מעניין יהיה לראות את ההשתלבות של אדג'י הייפורד מליגה א' לליגת העל.

סוף דבר

אשדוד קבוצה סופר כישורנית שמציגה סגל די מאוזן (למעט כמה נקודות בודדות), עם שילוב טוב של צעירים, דור ביניים וותיקים. לאשדוד יש את כל הפוטנציאל להיות אחת מהקבוצות המפתיעות של העונה וכאן אולי נכנס דמות המפתח לעונה הקרובה.

רן בן שמעון אמור להביא לאשדוד את האקסטרה שאין לקבוצות אחרות, יכולת האימון, הפסיכולוגיה (לעיתים בגרוש), הטקטיקה, כל אלה יכולים וצריכים לעשות את ההבדל.

בעונה שעברה עם סגל דומה אשדוד התקשה מאד ולא הצליחה לעשות את קפיצת המדרגה, עם רן בן שמעון שמגיע עם מוניטין, שווה לא מעט כסף הוא יצטרך להראות שהוא מביא לאשדוד את מה שרוצים שיביא ועושה את קפיצת המדרגה.

אגב, את ההשוואות לרן בן שמעון וק"ש שהביא שם אליפות, אני לא אוהב, לא מדובר באותה עונה, גם לא באותה קבוצה ולצערי גם לא באותה סיטואציה, אם אשדוד תהיה מהמחזור הראשון בפלייאוף העליון, תתברג בו בקלות ותבטיח את מקומה שם הרבה לפני תום העונה הסדירה הוא עשה את שלו, לא הצלחה, אבל עמד ביעד המרכזי, הצלחה תהיה כרטיס לאירופה, או משהו מעבר. 

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e8d3efc4-7af9-4b0c-98f6-3c26c0970e52','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e8d3efc4-7af9-4b0c-98f6-3c26c0970e52','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e8d3efc4-7af9-4b0c-98f6-3c26c0970e52','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה