מ.ס אשדוד: היום שאחרי, התוכניות על הסגל, הזרים ואירופה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9c284410-d682-4e0d-b9a9-eaa6defb028c','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9c284410-d682-4e0d-b9a9-eaa6defb028c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9c284410-d682-4e0d-b9a9-eaa6defb028c','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מ.ס אשדוד סגרה עונה גדולה אמש (א') עם ניצחון מרשים 3-1 על מכבי פ"ת במושבה. אשדוד חוזרת לאירופה ומשווה את שיאה מעונת 2004/5 במקום השלישי. החל מהיום (ב') תצא הקבוצה לחופשה קצרה יחסית שכבר ההכנות לעונה הבאה בעיצומן. המחשבות על הסגל, הזרים ושחקני המפתח. המשחק הראשון באירופה אמצע/סוף יולי

אין כמו ניצחון 3-1 מרשים על אחת היריבות הישירות במאבק כמו מכבי פ"ת במושבה בכדי לסגור עונה מרשימה מבחינתה של אשדוד. עם סגל איכותי, קצר אמנם אבל שמבוסס על וותיקים מצד אחד, זרים וצעירים, רן בן שמעון הוציא המון מהקבוצה שלו בדרך לאחת העונות הנהדרות של הקבוצה.

החל מהיום (ב') יצאו השחקנים בעיקר לחופשה לא ארוכה שכבר בסוף חודש יוני אמורים לחזור לאימונים. ראשי הקבוצה והצוות המקצועי עובדים על ההכנות לעונה הבאה וההכנות יעלו קצב בימים הקרובים.

נחזור לאמש (א'), באשדוד חגגו ארוכות על כר הדשא באצטדיון המושבה לאחר הניצחון 1:3 על מכבי פתח תקוה. ניצחון שהראה שוב את האיכות שיש לבן שמעון בסגל, בטח אחרי שחלק מהפצועים חזרו לשחק (דין דוד ושלומי אזולאי).

אשדוד הצליחה לשחזר את הישג השיא שלה מעונת 2004/5 כשסיימה במקום השלישי, ובעונה הבאה תשחק באירופה. אנשי ושחקני אשדוד הציגו חולצות עם הכיתוב החגיגי המציין את השגת הכרטיס לאירופה.

הקבוצה של רן בן שמעון, שאומנם צפה מהיציע, חזרה לנצח בדיוק בזמן בכדי לסיים את העונה בצורה הטובה ביותר עם ניצחון משכנע בדרך לאירופה עם 54 נקודות לזכותה.

בסיום החגיגות שלרוב התרכזו בחדר ההלבשה, קיבלנו שינוי מרענן כשהקבוצה כולה חגגה על כר הדשא עם האוהדים שהגיעו לאצטדיון בפתח תקווה והריע לשחקנים והצוות המקצועי מתחילת המשחק ועד סופו. 

אשדוד אף הכינה מבעוד מועד חולצות מיוחדות לציון השתתפותו של המועדון בפעם השנייה בתולדותיו במפעל אירופאי, “Europe here we come”, נכתב.

מ.ס. אשדוד תצא הבוקר (שני) לחופשה בת שלושה שבועות בתום העונה הגדולה בתולדותיה. וכבר בסוף חודש יוני יחזרו לפעילות והכנה לקראת העונה הבאה יחד עם אתגר אירופה.

באשדוד השאירו את ההכנות לעונה הבאה על אש קטנה, רצו להבטיח באופן סופי את המקום השלישי, דבר שהתעכב מעט מהצפוי לאור התוצאות הלא טובות במיוחד שהיו בתקופה האחרונה.

מאחורי הקלעים כבר נערכו מספר פגישות בין בן שמעון לבין בן זקן בעוד שהשניים הסכימו שלא יתבטלו בעונה הבאה ומבחינתם המטרה העיקרית היא המשכיות והצבתה של הקבוצה בחלק העליון של הטבלה לאורך שנים. 

חלק מהעובדה שחיכו להתחלת ההכנות באופן יותר אקטיבי, כי רצו לדעת באיזה מקום תסיים הקבוצה ולפיכך לדעת מה גובה המענק שתקבל הקבוצה, מה שעשוי להשפיע גם על גובה התקציב.

הצוות המקצועי
רן בן שמעון ימשיך לעונה הבאה אחרי שהאריך חוזה במהלך העונה אבל תהיה לו הרבה עבודה לבנות קבוצה שתדע לשמור על מה שהושג העונה.
בכלל בצוות המקצועי לא צפויים שינויים ונראה שהצוות ימשיך כמו שהוא עם עוזר המאמן משה אוחיון, מאמן הכושר אוהד בן שושן ומאמן השוערים רפי כהן, יחד עם מאמן כושר נוסף, יניב נוחי.
שאלת שחקני המפתח
הציר של מ.ס אשדוד העונה נע העונה סביב רועי גורדנה- שלומי אזולאי- דין דוד. לגבי כל השלושה יש סימן שאלה ונראה שלפחות שניים מהשלושה יעזבו. מי שנראים יותר בדרכם החוצה הם רועי גורדנה שקרוב להפועל ב"ש, ודין דוד שיקבל כנראה הצעות מכל הקבוצות הגדולות בליגה.
במקרה של דוד, אשדוד נמצאת בעמדת עליונות כי לשחקן יש חוזה לעוד שנתיים ואשדוד תחליט אם ולאן יילך, כמובן בתיאום עם השחקן. דוד עשוי לקבל הצעות מלא מעט קבוצות בליגה וכן אף באירופה.
השני הוא רועי גורדנה שמסיים חוזה וכאן לאשדוד יש פחות השפעה חוזית על השחקן. הפועל ב"ש מאד רוצה את הקשר שהציג עונה נהדרת באשדוד. מנגד, אשדוד מדברת עם השחקן, אבל בשלב זה יש פערים גדולים גם באורך החוזה (גורדנה רוצה שנתיים בטוחות) וגם ברמת השכר. 
דווקא בגזרת שלומי אזולאי ישנה אופטימיות מסוימת, אם כי גם במקרה שלו לא ברור מה יקרה. באשדוד כנראה יחכו את התקופה הקרובה בכדי לנסות לראות לאן הולך המצב עם כל השלושה ומשם לבנות את הסגל.
מי שגם עשוי לעורר עניין הוא חמודי כנעאן אבל כאן נראה שאשדוד תרצה להשאיר את השחקן לפחות בחלק הראשון של העונה ורק אז לראות אם וכאשר ואולי לשחרר את השחקן. ההערכות שכנעאן יתחיל את העונה באשדוד, בעיקר בשל ההערכה המקצועית וגם בשל העובדה שיש לו חוזה.
הזרים
חלק מההצלחה של אשדוד העונה נזקפת גם לסגל הזרים האיכותי של הקבוצה, בעיקר בחלק ההגנתי. ציר ההגנה שכולל שלושה זרים, צמד בלמים נהדר ומגן שמאלי שעשה התקדמות אדירה, כולם אמורים להמשיך בעונה הבאה.

צמד הבלמים, ננאד סבטקוביץ’ וטימותי אוואני ימשיכו על פי חוזה ולאור שביעות הרצון מהשניים שגם מעוררים עניין בקבוצות הגדולות אך צפויים להישאר אלא אם תגיע הצעה משתלמת שלא ניתן יהיה לסרב לה.

הסרבי שנפצע אגב אמש, הספיק לעבור צילום הבוקר לפני המראתו לסרביה לאור המתיחה שחש בשריר הירך האחורי עוד לפני המחצית. באשדוד חוששים מהפציעה של ננאד צבטקוביץ' אמש. למרות שהמשחק הראשון יהיה ב-22 ביולי באשדוד לא בטוחים שהבלם הסרבי יהיה כשיר.

באשר ליתר, כאן כבר יש יותר סימני שאלה מסימני קריאה. פהאד באיו, מוסא בגאיוקו ומוגיס זאקריה. באשר לבאיו, במועדון מאמינים שיישאר בעוד שהוא מחזיק בחוזה לשלוש שנים נוספות אך לא פוסלים את האפשרות שיימכר או יושאל במקרה ויימצא חלוץ זר טוב יותר לזירה האירופית. 
לגבי מוגיס ובקאיוקו, באשדוד כנראה יבדקו אופציות נוספות ויחפשו משהו אחר בשוק, במידה וימצאו לא מן הנמנע שנראה שינוי. חשוב לציין שגם מוגיס וגם בקאיוקו הם שחקנים צעירים, ובאשדוד מבינים שהם זקוקים לעוד זמן למידה וכנראה שככל שהזמן יתקדם כמו במקרה של מונטרי קהאמני נראה שחקנים שונים וטובים יותר.
ישנה אופציה שבקבוצה מדברים עליה, אם כי לא ברור אם ילכו אליה, והיא החתמת שחקנים איכותיים לתקופה קצרה של המפעלים האירופאים, בתקווה לעבור סיבוב אחד או שניים, אם כי ברור שמדובר בסיכון לא קטן, מפני אשדוד לא תהיה מדורגת ועשויה לקבל קבוצות שיהיה לה קשה לעבור בכל מקרה.
כמו כן, באשדוד כבר החתימו זר אחד כבר בשב עו שעבר, מדובר על הקשר הקמרוני הצעיר, דויד ניאג והוא בכל מקרה יתחיל את האימונים באשדוד.
צעירים ושחקני המשנה
לצד הניסיון והרצון להצליח בשלבים באירופה וכן לשחזר ולהעצים את העונה בזירה המקומית, בקבוצה גם בונים על השחקנים הצעירים שהוכיחו את עצמם דוגמת עידן דהן, עוז בילו, ניר חסון, שלו הרוש וחמזה מוואסי אך עם זאת לא ירצו להשאירם ללא דקות משחק במקרה ויהיה ריבוי עמדות, על כן ייתכן כי חלקם ייצאו בהשאלה על מנת לצבור ניסיון. 

בנוסף, אחרי שהבינו את חשיבות התחרות על עמדת השוער, באשדוד שואפים להשאיר את שני השוערים הבכירים שלהם, יואב גראפי ורועי משפתי.

בקבוצה מודעים לעובדה כי במקרה כזה אחד מהם ירצה לעזוב על מנת לא להיחשב כשוער שני אך מצידם יעשו מאמצים לשמור על תחרות ברמה גבוהה בין הקורות. 

עומרי בן הרוש, יעקב בריהון ואדג׳י הייפורד בסימן שאלה בנוגע להישארותם לעונה הבאה בעוד רמזי ספורי יחזור להפועל באר שבע.

השוק הישראלי

אשדוד בדרך כלל פחות מנסה לחפש שחקנים בשוק הישראלי, אבל בקבוצה ינסו לחפש כמה שחקנים שיכולים לבוא בחשבון, בעיקר מדובר בצעירים מוכשרים מליגות נמוכות כמו הבלם רועי זריהן מראשל"צ, או יניב מזרחי מבית״ר תל אביב/בת ים ונואף בזיע מאחי נצרת.

גם שם כמו אבי ריקן בא בחשבון ואולי גם אופציה לחלוץ ישראלי במקומו של דוד במקרה שיעזוב. "השאלה הגדולה היא מה יקרה עם גורדנה, אזולאי ודוד", אמר גורם באשדוד. "אם הם לא יהיו, נצטרך להביא תחליפים מהשוק המקומי, לא נוכל אחרת".

$(function(){setImageBanner('84a72cf5-3998-46bd-ae73-2528544e6240','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה