עיטור האומץ האזרחי הוענק לגולש האשדודי שי אבישר שחילץ נערים מטביעה


להאזנה לתוכן:

משטרת ישראל העניקה את עיטור האומץ האזרחי לגולש האשדודי שי אבישר, שבתחילת הקיץ האחרון הציל שלושה נערים שנקלעו למצוקה במים, באירוע הטביעה הטראגי במהלכו מצא את מותו הנער יהודה בילוג ז"ל. "עיטור האומץ האזרחי מוענק לשי על מעשה גבורה שיש בו גילוי אומץ לב בלתי רגיל"

שי אבישר. צילום פרטי

בדצמבר השנה בטקס הענקת עיטורים וציונים לשבח לשוטרים, שוטרות ואזרחים, שפעלו בנחישות ואומץ לב במטרה להציל חיי אדם, הוענק עיטור האומץ האזרחי לגולש האשדודי שי אבישר, שהציל בקיץ 2020  שלושה מחבריו של הנער יהודה בילוג, אשר טבע למוות באירוע הטארגי בחוף הקשתות, שזעזע את המדינה.

במהלך הטקס העניקה המשטרה את אות הגבורה גם למלאך מיכאל בן זיקרי ז"ל, אשר חירף את נפשו בזמן שהציל משפחה שלמה מטביעה באגם זיקים. את האות קיבלה לידיה אלמנתו חלי איטח. 

צפו ברגעי הענקת האות לאבישר (דקה 37:48) >>>

סיפור גבורתו של שי אבישר

זה קרה בתחילת חודש יוני האחרון. שי אבישר (44) מאשדוד היה במהלך ריצה בחוף כשהבחין בנער יהודה בילוג ושלושת חבריו נקלעים למצוקה במים. בלי לחשוב פעמיים הוא לקח גלשן שמצא על החוף ובמעשה הירואי נכנס לים להצילם. הוא הצליח לחלץ שלושה כשהם באפיסת כוחות, ולמרות מאמציו הרבים – את יהודה הוא לא מצא. 

בשילוב כוחות, ארגוני ההצלה והביטחון ערכו חיפושים נרחבים אחר יהודה הצעיר כשהוריו לא משו מהחוף מרגע היוודע דבר הטביעה, בתקווה לבשורות טובות. יומיים לאחר מכן, נמשתה גופתו של יהודה הצעיר מהים והוא בן 14 בלבד.

עיטור האומץ האזרחי הוענק לשי אבישר

בטקס הענקת האות אמש, נאמר: "שי גילה קור רוח, נחישות, תושייה רבה ואומץ לב. תוך סיכון חייו, הציל את שלושת הנערים ובכך מנע מקרה טראגי גדול עוד יותר. עיטור האומץ האזרחי מוענק לשי על מעשה גבורה, שיש בו גילוי אומץ לב בלתי רגיל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה