מתתיהו צרויה, בעל חנות הספרים המיתולוגית ברובע א', הלך לעולמו


להאזנה לתוכן:

מתתיהו צרויה, בעל חנות הספרים המיתולוגית ברובע א', מוותיקי העיר, הלך לעולמו בדצמבר האחרון לאחר הידרדרות במצבו הבריאותי, והוא בן 93. בנותיו מספרות עליו: "אבא היה איש למופת, אדם משכמו ומעלה...כבר לא זוכים לראות אנשים כאלו היום"

מתתיהו צרויה ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

העיר אשדוד נפרדה ממתיתיהו צרויה, וותיק העיר, שנפטר ביום שבת האחרון לאחר הידרדרות במצבו הבריאותי, והוא בן 93. מתתיהו ז"ל, היה לדמות מוכרת בעיר בשל היותו בעלי חנות הספרים וכלי הכתיבה המיתולוגית "צרויה" במרכז המסחרי רובע א'.

הוא הובא למנוחות בבית העלמין באשדוד.

ריטה בתו סיפרה: "לפני כשבוע הוא הרגיש לא טוב, הוא אושפז בבית החולים והתברר כי התפתחה לו דלקת ריאות שהובילה לחוסר חמצן. זה הלך והידרדר וביום שבת תש כוחו. אבא יחסית לא סבל הרבה, הוא הגיע לבית החולים כשהוא עומד על הרגליים". 

מתתיהו ז"ל לצד פני אשתו. צילום באדיבות המשפחה

מתתיהו עלה לארץ ממרוקו מתוך ציונות, לאחר מלחמת ששת הימים בשנת 1967. בצעירותו היה לאיש חינוך במשך כ-20 שנים, מתוכם 18 שנה לימד ואף ניהל בית ספר במרוקו ושנתיים נוספות לימד כמורה כאן באשדוד.

לאחר מכן, בשנת 69', הוא פנה לתחום אחר אך קרוב לעולם החינוך, והקים את חנות הספרים ומכשירי הכתיבה המיתולוגית במרכז מסחרי רובע א'. החנות הייתה מרכזית וידועה בקרב תושבי העיר והסביבה. בזמנו, לא היה מי שלא הכיר את החנות ואת בעליה ואשתו פני שעבדה יחד עמו.

מתתיהו ז"ל בחנות לצד פני אשתו. צילום באדיבות המשפחה

החנות פעלה באותו המקום ברובע א' במשך עשרות שנים וסיפקה שירות למוסדות חינוך רבים ברחבי העיר. לפני כעשר שנים, עם הגיעו לגיל 82, החליט מתתיהו לסגור את שעריה של החנות, שנותרה כפיסת זיכרון ישנה מנופיה של העיר ומעברה.

משפחת צרויה. צילום באדיבות המשפחה

בנותיו מספרות על האישה שהיה: "אבא היה איש למופת, אדם משכמו ומעלה. כבר לא זוכים לראות אנשים כאלו היום. הוא היה אדם ישר והגון, הוא לא פצה ולו מילה אחת רעה מפיו. תמיד הוא חיפש איך לעזור ולא פעם סייע לאחרים בסתר. אבא היה אדם מאוד צנוע ועניו, תמיד חיפש את הטוב והיה אופטימי מטבעו. הוא היה איש חינוך למופת. אין אחד שלא הכיר אותו ולא אהב אותו. הוא הקים שבט למופת, ובחייו זכה לנכדים ולנינים".

יהי זכרו ברוך 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה