התקבל היתר הבניה לפארק אתגרים החדש עם פארק מים, מיני לונה פארק, קארטינג ועוד - כך זה ייראה (וידאו)


להאזנה לתוכן:

פארק אתגרים החדש שעתיד לקום בשפך נחל לכיש קיבל את כל היתרי הבנייה הנדרשים ובקרוב יתפרסם מכרז BOT להקמתו, כך שהיזם הזוכה יהיה אחראי להפעילו למשך 20-25 שנה. אם הכל יתנהל כשורה, בעוד כ-3 שנים תוכלו ליהנות עם הילדים ממגוון האטרקציות שיש לפארק להציע, ובהן: פארק מים, מיני לונה פארק לילדים, מתחם קארטינג מקצועי ועוד. צפו בהדמיה המרהיבה

הדמיית פארק האתגרים החדש

כפי שכבר פרסמנו באשדוד נט, בשל הקמת רובע פארק לכיש החדש, פארק אתגרים יועתק מערבה אל עבר שפך נחל לכיש. הפארק החדש, שהקמתו מוערכת בכ-70 מיליון ש"ח, יתפרס על שטח של כ-40 דונם ויכיל מתחם מים מתקדם, פארק אקסטרים, מתחם קארטינג ומיני לונה פארק לילדים.

בפארק המים יהיו מגוון אטרקציות ובהן בריכת גלים, שלושה מגדלי מגלשות: אקסטרים, רגילה ומשפחתית, נהר גועש ועוד. המתקן האתגרי שיוקם לצידו הוא מבנה ענק בן מספר קומות של מתקנים בדרגות קושי משתנות, המאפשרות למשתתפים לגלות מחדש מיומנויות מוטוריות ופיזיות.

עוד בפארק יהיו מתחם קארטינג מקצועי ומיני לונה פארק עם מתקנים המתאימים לילדים, כאשר בצמוד יוקם על ידי העירייה מגרש חניה עם כ-400 מקומות חניה, אשר ישמש את מבקרי הפארק במהלך היום ובשעות הערב יהיה לחניה ציבורית עבור המבלים ברחוב מרטין בובר העמוס.

כך זה עתיד להיראות, צפו >>>

כאמור, הפארק החדש כבר קיבל את כל היתרי הבניה הנדרשים ובקרוב יתפרסם מכרז BOT להקמתו, כך שהיזם הזוכה יהיה אחראי על הפעלתו למשך 20-25 שנה תחת פיקוח של החברה לתיירות. על פי התוכנית, הפארק החדש יכיל עד 2,700 איש בו זמנית.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בירך על קבלת ההיתר ואמר: "מיזם מרשים וחדשני זה הוא חלק מקומפלקס גדול מאוד שיוקם בעיר - רובע פארק לכיש בו יוקמו 2,700 יחידות דיור לצעירים, קריית הספורט עם אצטדיון כדורגל בן 20,000 מושבים, היכל כדורסל עם 5,000 מושבים ובריכה אולימפית. הרובע החדש ישפיע מהותית על עתיד העיר למען התושבים ובמיוחד עבור צעירי אשדוד".

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון בירך גם הוא ואמר: "החברה לתיירות אשדוד ממשיכה בפיתוח יוזמות תיירותיות ומיישמת את תכנית האב לתיירות והוצאת החזון התיירותי אל הפועל. פארק אתגרים המחודש יהיה לאטרקציה תיירותית שתמשוך הן תיירים רבים והן תעניק לתושבי העיר מקום בילוי בין היפים בארץ. מברך על הוצאת ההיתר".

הדמיה של מתחם המים בפארק החדש

בכל אופן, הדרך לשם רצופה בירוקרטיה סבוכה ואף מתישה לעתים, ותלויה באישור מועצת העיר ומשרד הפנים. במידה והכל יתנהל כשורה, ההערכות הן שבעוד כשנה יוכל היזם להתחיל בעבודות להקמת הפארק ובעוד כ-3 שנים כבר תוכלו ליהנות עם הילדים ממגוון האטרקציות שיש לפארק להציע.

פארק אתגרים הנוכחי ככל הנראה יהיה שייך להיסטוריה עד אז, זאת אחרי יותר מ-20 שנה של פעילות ומאות אלפי ביקורים. הוא עתיד כאמור להתפנות במהלך השנים הקרובות במסגרת הסכמי הגג, כאשר בשטחו עתידה לקום שכונה בת 2,700 יחידות דיור, שתצא לשיווק בימים הקרובים.

"אני מקווה ומאמין שבעוד כחודשיים-שלושה כבר תהיינה תוכניות עבודה לביצוע, ונצא במקביל למכרז" – אומר לאשדוד נט עופר דרי, מנכ"ל החברה לתיירות אשדוד. "כיום אנו עמלים על אישור משרד הפנים למכרז BOT. המטרה שבעוד חצי שנה עד שנה מהיום כבר יהיה זוכה ויחלו העבודות".

הדמייה: כך ייראה מתחם הקארטינג בפארק החדש

לתושבי אשדוד ניסיון מר לגבי הצהרות ומכרזים מהסוג הזה, כדוגמת פרויקט הקאנטרי שתקוע כבר שנים רבות. מה מבטיח שהפרויקט הזה לא ייכשל?
"בניגוד לפרויקט הקאנטרי, כל ההיתרים לבניית פארק האתגרים החדש כבר קיימים וברגע שיהיה זוכה למכרז הוא יוכל להתחיל מיד בבנייה, כך שאני מאמין שתימנע סיטואציה בה הפרויקט ייתקע למשך שנים. בכל אופן, אם במהלך הפעלתו של הפארק תיקלע החברה היזמית לקשיים כלכליים, החברה לתיירות תיכנס מיד לנעליים שלה. אין מצב שהפארק הזה לא יהיה פתוח לציבור".

זה הולך להיות פרויקט הדגל של החברה לתיירות בשנים הקרובות?
"לא. ישנם פרויקט נוספים ורבים שהחברה לתיירות עמלה עליהם. מבחינתו, עיקר העבודה הייתה להשיג את ההיתרים והאישורים הנדרשים לבניית הפארק. כעת, אנו עמלים לאישור משרד הפנים למכרז BOT כשבהמשך נצא לפרסום המכרז. כמו שאמרתי, הרעיון שהיזם יבנה ויפעיל את הפארק".

המתחם האתגרי לצד גן שעשועים

למה בעצם החברה לתיירות לא לוקחת על עצמה את הבנייה והתפעול?
"מעבר לעובדה שמדובר בהשקעה של עשרות מיליונים שאין אותם כרגע לרשות המקומית, הגישה שלנו לתת למפעילים חיצוניים בעלי ניסיון לעשות את העבודה, כמובן תחת פיקוח ובמחירים שייקבעו מראש עם הנחה לתושבי אשדוד".

ומה אם לא ייגש למכרז שום יזם?
"קשה לי להאמין שזה יקרה, עם שיווק נכון אני בטוח שייגש למכרז יותר מיזם אחד. אם בכל זאת לא ייגש אף אחד, אני מאמין שהרשות תדע לאתר מקורות מימון ולעשות את זה".

שאלה מתבקשת...מה יעלה בגורלן של החיות בפינת החי לאורך הנחל?
"המתחם הנוכחי גם יפונה, ובמקומו יוקם מתחם חדש של חיות במיקום אחר לאורך הנחל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה