בגיל 65: הלך לעולמו דניאל אשדוד, הילד הראשון שנולד בעיר ואף נקרא על שמה


להאזנה לתוכן:

דניאל אשדוד ז"ל נולד עם הגעתן של 22 המשפחות הראשונות אל דיונות החול והפחונים שהיו להם לבית. הוא נפטר בתחילת השבוע לאחר התמודדות עם מחלה קשה והובא למנוחות בבית העלמין בעיר כשמשפחתו מלווה אותו בדרכו האחרונה

דניאל אשדוד ז"ל. צילום פרטי

הובא למנוחת עולמים בבית העלמין באשדוד, דניאל אשדוד רוימי, שהיה לילד הראשון שנולד בעיר עוד בראשיתה, עם הגעתן של 22 משפחות העולים הראשונות. הוא נפטר ביום שני השבוע לאחר התמודדות עם מחלה קשה, והוא בן 65.

סיפורו של דניאל אשדוד ז"ל, כמו שזור בסיפורה ואולי אף בגורלה של העיר. לשניהם מכנה משותף – הם נולדו יחד ממש באותם ימים. "אמא שלי ז"ל הייתה בחודש תשיעי כשהיא הגיעה לאשדוד יחד עם 21 משפחות העולים המפורסמות" – מספרת אלונה אחותו של דניאל אשדוד ז"ל.

"לא היה כאן כלום חוץ מדיונת חול" – היא מוסיפה. "היה צריך להגיע לכאן רופא מיבנה, אבא שלי ז"ל הלך להביא אותו ברגל...ואז נולד אחי שקיבל את השם דניאל אשדוד, על שם העיר".

סיפורו של דניאל אשדוד ז"ל הפך לגאווה משפחתית של ממש ועובר בין דורות המשפחה שסבורה כי לולא אימו של דניאל אשדוד ז"ל הייתה בהיריון מתקדם עם הגעתה לעיר, אותן משפחות העולים הראשונות לא היו נשארות כאן אפילו לדקה וכל סיפור הקמתה של העיר אף היה משתנה לחלוטין.

"ממה שאני יודעת" – אומרת נועה, אלמנתו של דניאל אשדוד ז"ל, "כשאותן המשפחות הגיעו לאשדוד הן לא היו מוכנות לרדת כאן כי לא היה כאן כלום ושום דבר חוץ מערימות של חול, אבל לסימי התחילו צירים ובשלב מסוים הם כולם היו חייבים לרדת, וככה התחיל הסיפור של אשדוד".

דניאל אשדוד ז"ל ביום הולדתו העשירי

לדברי אלונה, אחיה המנוח התרגש ושמח לראות כיצד העיר הולכת וגדלה במשך השנים שכונה אחר שכונה. "הוא היה כולו לב" – היא מספרת עליו. "תמיד היה ראשון לעזור בכל דבר. הוא אהב מאוד את הים, אמא שלי ז"ל הייתה קוראת לו הילד של הים".

נועה אלמנתו מספרת כי הוא עסק כל חייו בדיג והיה מאוד אהוב ומוכר בתחום. "הוא היה דייג מספר אחת, יצא לים בכל מזג אוויר" - היא מספרת. "בימים שלא היה אדם בים, הוא היה שם. דייגים אחרים ידעו שאם יש להם בעיה הם תמיד יכולים לפנות אליו. אני בטוחה שכל מי שעבד איתו יעיד שאהב אותו...את דניאל אשדוד הדייג".

את הבן היחיד אוהד, דניאל אשדוד איבד כשזה היה בן 27 לפני 11 שנה. "אוהד הגיע לחברה שלו כדי להשלים איתה אחרי ריב שהיה ביניהם ולפתע הוא לא הרגיש טוב וביקש ממנה שתזמין לו אמבולנס" - נועה מספרת. "היא חשבה בהתחלה שהוא מסתלבט כדי לפייס אותה, אבל אז היא הבינה שהוא רציני והזמינה אמבולנס...הוא נפטר בכניסה לבית החולים".

דניאל אשדוד ז"ל השאיר אחריו את אשתו נועה, אחותו אלונה ושלושה אחים.

יהי זכרו ברוך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה