רוברט שאולוב תושב אשדוד נרצח ב7 באוקטובר בחוף זיקים


להאזנה לתוכן:

רוברט שאולוב נרצח ב-7/10/2023 בחוף זיקים. באותו הבוקר בשעה מוקדמת הוא הגיע כדי לדוג יחד עם גיסו ג'ון – חברו הטוב - בעלה של אחותו אינה, וזוג חברים נוספים. דייג היה תחביבו של ג'ון הגיס ורוברט אהב להצטרף אליו לשעות של דייג יחדיו. רוברט שאולוב נקבר בבית העלמין באשדוד

רוברט שאולוב ז"ל

רוברט שאולוב ז"ל מהלך חייו: רוברט שאולוב נולד ב- 13/5/53 במַחַצְ’קַלָה - עיר ברוסיה, בירת הרפובליקה של דאגסטן, להוריו זויה ואדניהו. אח לרפאל חיים ולשתי אחיותיו, בלה ואינה. בהיותו בן חמש שנים, עברה משפחתו להתגורר בעיר פיטיגורסק. רוברט למד בסנט פטרבורג, בה השלים גם את לימודיו האקדמיים באוניברסיטה ובהמשך חייו עבד בטקסטיל. בשנת 1980 נשא לאשה את אהבת חייו ג'אנה אתה הקים משפחה. לזוג שאולוב נולדו שלושה ילדים: אלכסיי, מריה ודימה. רוברט אהב את החיים, את המשפחה ואת החברים. המוטו שלו היה 'חיה ותן לחיות'. הוא מאוד אהב לבשל ועשה זאת היטב.

בישל בכל הזדמנות לנכדים, לילדים, למשפחה ולחברים – ונהנה מכך מאוד. הוא היה איש בעל שמחת חיים רבה למרות מסלול חייו הקשים כתוצאה מפטירתה של אשתו בשנת 2000 – בגיל 41, פטירתו של אחיו באותה השנה – בגיל 50 ופטירת בנו דימה בתאונת דרכים בשנת 2011 לאחר אשפוז ללא הכרה במהלכם של שישה חודשים – כשהוא בן 24 בלבד. רוברט היה סוג של פסיכולוג לכולם בזכות חכמת חייו. רוברט היה איש חזק, צנוע ובעל חוש הומור מפותח, ובעל לב גדול שתמיד היה שם למען האחרים. 

.

רוברט אהב מאוד את הים ולעיתים היה יוצא בשבתות לדוג בחוף זיקים עם גיסו דז'ון אסלנוב, בעלה של אחותו אינה.

בשבת בבוקר, בכ"ב בתשרי, חג שמחת תורה תשפ"ד (07.10.2023) בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס בירי טילים ורקטות מרצועת עזה לדרום ולמרכז ישראל.

בשעות הבאות חדרו אלפי מחבלים את גדר הגבול מרצועת עזה למדינת ישראל והחלה מתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה, בהם קיבוצים ומושבים, ועל הערים הסמוכות שדרות, אופקים ונתיבות.

המחבלים תקפו בסיסי צה"ל ובנסיעתם ירו בכל מי שנקרה בדרכם. הם רצחו כ-800 אזרחים בבתיהם, במכוניותיהם ובעת שבילו במסיבות, אחרי שביצעו בהם פשעים כבדים. החריבו, בזזו והעלו באש בתים ורכוש, חטפו לרצועת עזה מאות ישראלים – חיילים ואזרחים וכן עובדים זרים מהקיבוצים. למעלה מ-350 חיילים ושוטרים נפלו בטרם הצליחו כיתות הכוננות המקומיות וכוחות צה"ל להשתלט על השטח. בבוקר זה החלה מלחמה. מעט לפני שהחלו מטחי הטילים והאזעקות, רוברט, גיסו וזוג חברים, הגיעו לחוף זיקים כדי לדוג.

הבילוי נקטע באיבו כאשר חוליה של מחבלי חמאס הגיעה בסירות אל החוף ופתחה באש לעברם. כעשרים אנשים נרצחו במקום, בהם גם רוברט וגיסו דז'ון אסלנוב.

הם נחשבו נעדרים, רק לאחר ימים ארוכים של חוסר ודאות התקבלה הבשורה הקשה על מותם. רוברט שאולוב נרצח על ידי מחבלים בחוף זיקים בכ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023). בן שבעים בהירצחו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין באשדוד.

הותיר אחריו בן ובת, נכדים ושתי אחיות. על מצבתו נכתב: "לעד נזכור את זיו פניו"; "היית האדם הכי טהור בעולם ותמיד תחיה בזיכרונות שלנו."

בתו מריה ספדה: "כל כך דאגנו לבריאותו ובסוף נרצח באכזריות. הוא מאוד חסר לכולם."

נכדו רמי ספד לו: "רוברט שלנו. מי האמין שאחרי מחדל שהודיעו, וטעו, והאמנו שאולי יש עוד תקווה - הגיע הרגע שאתה לא תחזור. היית איש מדהים, אהוב על כולם מלא בטוב, אהבת את החיים ואהבת את הים, ומרצחים מרושעים גדעו את חייך.

הותרת אחריך שני ילדים שעכשיו נשארו יתומים, ונכדים, ומשפחה שלמה שכואבת. היית איש מדהים, אהוב על כולם ומלא בטוב, אהבת את החיים ואהבת את הים." ספד לרוברט יבגני, חבר ילדות שלו: "חבר אמיתי אף פעם לא נעלם. היה לי מזל לפגוש בחיים חבר כמו רוברט.

בחברות שלנו היו רגעים שמחים ועצובים שחלקנו ביחד... רוברט היה תמיד נדיב, נותן ביטחון ואת עצמו שעשה אותו חבר הכי טוב. שפע זיכרונות על רוברט, על חוש ההומור המדויק שלו והחוכמה העמוקה שלו, מחממים את הלב והנשמה. ‏

חוסר האונים על מה שקרה לרוברט שובר את הלב ועושה את הכאב בלתי נסבל. אני מודה לרוברט על הלב הענק שלו והחותמת שהוא השאיר בחיי."

יהי זכרו ברוך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה