רצועת החוף באשדוד הולכת לשנות פניה - חניון קראוונים, גלגל ענק, מועדון גולשים ו-15 מלונות חדשים


להאזנה לתוכן:

פארק מים ענק בשפך נחל לכיש, גלגל ענק בטיילת החוף החדשה, חניון קראוונים, מבשלת בירה, 15 מלונות חדשים שמתוכננים לקום כבר ב-15 השנים הקרובות ועוד ועוד: לפי תכנית החברה לתיירות, כפי שהציג מנכ"ל החברה עופר דרי בכנס היזמות למלונאות שנערך אתמול (ד') בעיר, נראה כי רצועת החוף של אשדוד עתידה לשנות את פניה כבר בשנים הקרובות. דרי בכנס: "המטרה שלנו להפוך את אשדוד לעיר ים תוססת ועשירה"

צילום: שמואל סרדינס, אשדוד נט

 בכנס היזמות למלונאות שקיימה החברה לתיירות אשדוד בנוכחות שר התיירות ח"כ יריב גדעון לוין, נשיא התאחדות המלונות בישראל רו"ח אמיר חייק ויזמים מובילים בתחום המלונאות בארץ, הציג מנכ"ל החברה לתיירות עופר דרי, את התכנית של אשדוד לשנים הבאות לקידום תיירות נכנסת לעיר.  

חלקה הצפוני של רצועת החוף באשדוד - כפי שהוצג בכנס היזמות למלונאות

עפ"י התכנית, נראה כי רצועת החוף של אשדוד הולכת לשנות את פניה כבר בשנים הקרובות. לדברי המנכ"ל דרי, כשלושים שטחים ברצועת החוף מיועדים למלונאות כאשר על פי התכנית מתוכננים לקום 15 מלונות חדשים כבר ב-15 השנים הקרובות.

אילוסטרציה מתוך הכנס - פארק המים בשפך נחל לכיש

כמו-כן, בשפך נחל לכיש - כפי שחשפנו לראשונה באשדוד נט, עתיד לקום פארק האתגרים החדש שיחולק לארבעה מתחמים ויכלול מתחם מים ענק. הפארק יקום על שטח של כ-40 דונם ויהיה יכול להכיל 2500 מבקרים בכל זמן נתון.

בתכנית גם המשך פיתוח הטיילת החדשה באזור חוף לידו. לדברי דרי, קטע זה של הטיילת יהיה הרבה יותר אינטנסיבי, ויכיל מרחב ציבורי לאירועים, פינות ישיבה, מרפסות, קרוסלה גדולה לילדים וייתכן אף גלגל ענק, כאשר המבנה הסמוך יהפוך למבשלת בירה ומועדון גלישה.

הדמית השוק ומתחם המכולות

שוק הים שנערך בעיר מידי רביעי יועתק כ-150 מטר דרומה ומתוכנן לפעול בכל ימות השבוע. בצמוד באזור חוף אורנים יוקם מתחם מכולות מסחרי, הכולל מסעדות, ברים וגלריות. ממול - מעבר לכביש, מתוכנן לקום מרכז קונגרסים שישמש לכנסים, אירועים ותערוכות. כמו*כן, מבנה הלה מימוניה המוכר עתיד להפוך למלון עם אירוח בסגנון מרוקאי.

האגם במרינה

פרויקט המרינה הכחולה, על פי התכנית, עתיד להסתיים בחמש עד שש השנים הקרובות. לדברי דרי, עד 2021 עתידה המרינה לעבור לידי הרשות ולהפוך לבינלאומית. כזכור, במסגרת הפרויקט ייבנה אגם ענק, מסביבו יקומו 8 מלונות ומתחם מסחר ועסקים. בנוסף יוקם במקום גם גשר להולכי רגל שיחבר את קריית התרבות לאזור המלונות.

הדמיית תאורה במצודה

לחברה לתיירות עוד תכניות רבות על הפרק בהם חניון קראוונים ואוהלים, חופים בינלאומיים לגלישה, חוף הקשתות שיעבור מתיחת פנים, פרויקט המצודה כמובן ופארק אקולוגי שיוקם מדרום עד חודש יוני, שני אצטדיונים שיקומו בעיר במסגרת הסכם הגג, פרויקט מופעים אור קוליים על מבנים ציבוריים ועוד.

ראש העיר ד"ר יחיאל: "פיתוח מיזמי ותשתיות התיירות הוא סימן לבאות, וההוכחה לכך היא שרשת בינלאומית אחת כבר נטעה יתד בעיר ומביעה אמון בפוטנציאל התיירותי שלה. אין לי ספק כי הפרויקטים שבתכנון, וחלקם כבר בשלבי ביצוע מתקדמים - יעודדו ויאפשרו לאלפי האנשים המבקרים בעיר להתרשם מיופייה ומההיצע הרחב של האטרקציות – החל מחופי הים, דרך אתרי הטבע, המורשת והפארקים וכלה במסעדות ובתי המלון".

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון הצהיר בכנס כי "יש אור ירוק למלונאות מבחינת הרשות המקומית. המדיניות של ראש העיר והוועדה לתכנון הבנייה היא לקדם במרץ את התכנית החופית, תכניות המלונאות ובנוסף קידום נושא תיירות המרפא. לאשדוד יש את הפוטנציאל להיות עיר תיירותית משגשגת ומצליחה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה