גיבור השנה של אשדוד נט: מיכאל בן זיקרי ז"ל - המלאך שחרף את נפשו כשהציל משפחה מטביעה


להאזנה לתוכן:

בחודש יולי השנה, הגיבור מיכאל בן זיקרי (45) חרף את נפשו לאחר שקפץ ללא כל היסוס למימי אגם זיקים המסוכן, והציל אישה ושלושה ילדים מטביעה ודאית. בן זיקרי, למרבה הצער והכאב, איבד כוחותיו וטבע למוות. דודם של הילדים שניצלו מטביעה אמר בזמנו: "כולי דמעות, לא יודע מה לומר. הוא פשוט גיבור"

מיכאל בן זיקרי ז"ל

את תואר איש השנה לשנת תש"פ אשדוד נט מעניק השנה באופן קצת שונה ואחר, לאדם מיוחד במינו...אדם משכמו ומעלה, מלאך אפשר לומר, שמעבר לגבורתו הבלתי נלאית, הפך במותו הטראגי והכואב סמל לסולידריות, אחווה ואנושיות לחברה כולה.  

מיכאל בן זיקרי (45) הוא שמו, הגיבור שחרף את נפשו בזמן שהציל אישה תושבת היישוב הבדואי חורה שבדרום ושלושת אחייניה - בת 14, בן 10 ובת 7, שטבעו במימי אגם זיקים. 

האירוע כזכור אירע בחודש יולי השנה. מיכאל ז"ל שהה עם אישתו בחוף כשהבחין באישה וילדים הקוראים לעזרה. מבלי לחשוב פעמיים הוא זינק למים בניסיון לחלצם. בתחילה הוא חילץ חלק מהטובעים, יצא מהמים ומיד נכנס שוב לחלץ את היתר. לאחר מכן הוא נסחף בעצמו בזרם ונעלם.

קרוב משפחתו סיפר על אותם רגעים בחוף זיקים: "הוא ישב עם אשתו בים ושמע לפתע מישהי צועקת לעזרה והלך להציל אותה. אח"כ נכנס עוד פעם כי ראה עוד אנשים במצוקה במים. אחרי שהציל את כל המשפחה, הוא נפל לבור בעצמו".

"אשתו, חלי איטח, הלכה אחריו כדי לראות מה קורה איתו, ונכנסה בעצמה למצוקה בשלב מסוים" - הוא מוסיף, "היא קראה לו שיבוא לעזור לה, אבל הוא היה עסוק בהצלת המשפחה. במזל היא הצליחה לצאת מהמים".

כוחות גדולים של כיבוי והצלה ערכו סריקות אחר בן זיקרי. אחרי כשעתיים של חיפושים הוא נמשה מחוסר הכרה מהמים, ניסיונות צוותי מד"א להצילו לא הצליחו ומותו נקבע במקום.

חובש בכיר במד"א צפריר יוסף סיפר: "תוך כדי הטיפול הרפואי בארבעת הטובעים שחולצו מהמים במצב קל, אזרחים סיפרו לנו שהגבר שהציל אותם נעדר ולא יצא מהמים. כוחות גדולים של משטרה וכיבוי אש הגיעו למקום ובעזרת סירות וציוד מיוחד הם ערכו סריקות באגם. לצערנו הוא אותר במים כשהוא מחוסר הכרה ולאחר שחולץ אלינו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". 

דוברות כבה דרום

בן זיקרי ז"ל, במקור מאשקלון, התחתן מספר חודשים לפני כן עם חלי איטח, דמות מאוד מוכרת בעיר אשדוד, ועבר להתגורר יחד עמה בעיר. בזמן הקצר הזה הספיקו בני הזוג להיפרד, אבל לבסוף האהבה ניצחה - ושבועיים קודם האסון החליטו השניים לעשות הכול כדי להמשיך ביחד כשמיכאל הצהיר בפניה – הפעם אנחנו ביחד עד המוות!

"אהוב שלי חבר שלי יקר" - כתבה איטח לבעלה המנוח. "קשה לעכל קשה להבין מה קרה? רק שנינו יודעים את האמת בתוך ליבנו. את הרגע האחרון שהחזקנו יד ביד לתוך האגם, ולימדת אותי לאהוב פשטות ולהנות גם מהלבד ביחד. בחרת בשנית להבין את הניצוץ שהתרחש מחדש".

חלי ומיכאל - מתוך עמוד הפייסבוק

משפחתם של האישה ואחייניה שניצלו מטביעה התקשו אף הם לעכל את שאירע והביעו צער עמוק על האבדן הקשה והכבד. "אנחנו כל המשפחה מתנצלים וכואבים את מה שקרה" - אמר הדוד. "אנחנו מכבדים את מה שהוא עשה ומשתתפים בצערם של המשפחה".

"אני מתרגש כל-כך. כולי דמעות, לא יודע מה לומר" - הוא הוסיף. "הוא פשוט גיבור שהציל ככה את הילדים. הלוואי שכולנו נהיה כמוהו. בעזרת ה' נגיע לחזק את המשפחה באבל שלהם. אני מודה לו ולכל המשפחה ואני מקווה שיהיו חזקים וגאים בו על מה שעשה".

החילוץ בחוף זיקים. צילום: דוברות מד"א

בן זיקרי ז"ל הובא למנוחות בבית העלמין באשקלון כשמאות מלווים אותו בדרכו האחרונה, בהם גם ג'מיל אכרם, אביהם של מאיס (6) ואחמד (9) שניצלו בזכותו של בן זיקרי, שהגיע כדי להביע את צערו על מותו הטרגי של בן זיקרי.

מעשה גבורתו של בן זיקרי עורר התרגשות ברחבי העולם המוסלמי. גולשים מוסלמים רבים נפעמו ממעשהו ההירואי, שפורסם בערבית ובפרסית בחשבונות של משרד החוץ הישראלי ברשתות החברתיות.

"זו ההומניטריות האמיתית" - כתבה מירנא מעיראק בתגובה. "אין הבדל בין בני אדם, אללה לימד אותנו לאהוב זה את זה". מגיבה אחרת כתבה: "לאנושיות אין דת, מי ייתן ויישב בגן עדן ותבוא ברכה על משפחתו ויקיריו על מעשהו האציל".

כשבועיים לאחר שקיפח את חייו כשהציל משפחה שלמה, הוקלט שיר לזכרו. את המילים, שכוונו כאילו כתבה אותם חלי איטח אשתו, כתבה ליאת אסתרי ללחן של ערן קאשי >>

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה