יד הגורל: אחותו של בן וענונו ז"ל התארסה ביום בו אחיה יצא לקרב ולא שב


להאזנה לתוכן:

רון וענונו, אחותו של סמל בן וענונו ז"ל אמרה "כן" השבוע לבחיר ליבה ניר ויצמן, באותו התאריך ובאותה השעה בדיוק בהם אחיה נכנס לעזה לפני 6 שנים - ולא שב. המשפחה, שידעה על קיומה של הצעת הנישואין, לא הבחינה בכך - אלא רק ביום שלמחרת. האם שרית: "בן תמיד מכוון ומשמח אותנו מלמעלה". שיהיה במזל למאורסים הטריים

המאורסים הטריים. צילום פרטי

6 שנים לאחר שאחיה בן וענונו הי"ד יצא לקרב בעזה ולא שב, באותו התאריך ובאותה השעה בדיוק, רון וענונו אומרת "כן" לבחיר ליבה ניר ויצמן. אם זה לא מספיק - הצעת הנישואין נערכה במצפה רמון - המקום בו שהתה המשפחה בזמן שקיבלה את ההודעה כי יקירם יוצא אל החזית לצד חבריו הלוחמים.

תקראו לזה יד הגורל, השגחה עליונה או קארמה, מבחינת המשפחה היה זה בן שכיוון את הדברים מלמעלה ושימח את בני המשפחה, שידעו אמנם על קיום הצעת הנישואין, אך לא העלו בדעתם כי מדובר בתאריך ובשעה בדיוק בהם בן נכנס לרצועת עזה.

אמרה כן! (צילום פרטי)

"אם הייתי חושבת על התאריך, הייתי אומרת לניר שלא יציע ביום הזה" – מספרת שרית וענונו, האם. "רק בבוקר שלמחרת עלה לי שהצעת הנישואין נערכה בדיוק בשעה ובתאריך שבן נכנס לעזה. באותו זמן היינו המשפחה בדרך חזרה מאילת ועצרנו במצפה רמון. כמה שעות מאוחר יותר אירעה התקרית בשג'אעיה".

על הצעת הנישואין השבוע היא מספרת: "היה מרגש מאוד. בגלל ההגבלות אנחנו המשפחה צפינו בהצעה בזום, רון כמובן לא ידעה שזה עומד לבוא. בכלל, לגלות ביום למחרת שרון התארסה בדיוק אותו הזמן שבן נכנס לעזה, זה ריגש עוד יותר. אני מאמינה שבן דאג לשמח אותנו מלמעלה".

שיהיה במזל למאורסים הטריים!

בן וענונו ז"ל

סמל בן וענונו ז"ל

התקרית בעזה הפכה לאחד הסמלים הכואבים והשנויים במחלוקת במהלך המבצע שפרץ בקיץ 2014. ב-20 ביולי נכנסו לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני לשג'אעיה, כשהם מובלים בתוך נגמ"שים מיושנים. אחד המשוריינים נתקע, וכעבור שניות ספורות נורה לעברו טיל נ"ט. הנגמ"ש הפך למלכודת אש. בן, שהיה צעיר הלוחמים וחגג חודש לפני כן את יום הולדתו ה-19, הועלה לדרגת סמל לאחר מותו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה