תופעה בצל הקורונה: צעירים שעזבו את אשדוד חוזרים אל הקן אצל ההורים


להאזנה לתוכן:

משבר הקורונה גרם לצעירים רבים מאשדוד לעזוב את הדירות השכורות ולחזור לגור עם אימא ואבא למרות הקושי שבדבר: החלומות שהוקפאו לבינתיים, ההתפשרות והוויתורים העצמיים וגם - זמן האיכות עם המשפחה שהיה חסר. איש חיי הלילה, עידו מורלי: "ההחלטה הייתה לא קלה, אבל הבנתי שהמצב הולך ומחמיר ואת רחבת הריקודים לא אפגוש בקרוב"

התפרצות נגיף הקורונה ללא ספק טרפה את הקלפים כשרבים מצאו את עצמם ללא עבודה וללא פרנסה, נאלצים להקפיא את החלומות ולהתאזר בסבלנות ואולי אפילו לוותר...לפחות לבינתיים. 

המציאות החדשה דרשה ועודנה דורשת היערכות מחדש וחישוב כל הוצאה, מה שגרם גם לצעירים רבים שעזבו את הקן לחשב מסלול מחדש. היו מי שניסו למשוך עוד קצת זמן בתקווה שהעניינים יתבהרו, והיו את אלו שמהר מאוד הבינו כי עליהם לעזוב את הדירות השכורות ולחזור אל ההורים.

יש מי שלמרות הגעגועים רואה בזה מעין מנוחה זמנית מהמרוץ, אולם מנגד יש גם את מי שקשה היה להם לקבל את המציאות החדשה ונאלצו להמציא את עצמם מחדש. בכל מקרה לשני הצדדים לא היה פשוט לקבל את הגזירה.

איש חיי הלילה עידו מורלי. צילום: שני רייך

כבר יותר מחמש שנים שעידו מורלי (25) מאשדוד מככב בחיי הלילה התל-אביבים שספגו פגיעה קשה בעקבות הקורונה. מורלי, דיג'יי ומפיק מסיבות במועדונים המובילים בתל אביב, שותף במונדו 2000 ומנהל תוכן מוסיקלי מידי שלישי בגודה בר שמארח את הדיג'ייז הבולטים בארץ.

לפני כחודש וחצי הוא נאלץ לעזוב את העיר הגדולה ולשוב לבית הוריו באשדוד. "ההחלטה הייתה לא קלה, אבל הבנתי שהמצב הולך ומחמיר ואת רחבת הריקודים לא אפגוש בקרוב" – הוא מספר. "החלטתי שלא יזיק לי קצת שקט, נחת וזמן משפחה, מה שלא קרה במשך תקופה ארוכה".

"קיבלתי את זה די בטוב". עידו מורלי - צילום פרטי

"קיבלתי את זה די בטוב" – הוא משתף. "המפגשים עם החברים שגדלתי איתם לצד זמן האיכות עם המשפחה - בסך הכל לא רע. בזמן הזה הבנתי שאין על המשפחה והכי חשוב זה הבריאות בסופו של דבר לאחר כל המרוץ שאנחנו נמצאים בו במהלך החיים".

על חזרת המשק לפעילות הוא אומר: "כיף לראות שאנשים חוזרים לסוג של שגרה ואני מאוד מקווה שזה יישאר ככה. גם לברים והמועדונים יש תאריך חזרה ואני מחכה לזה כמו כל שאר הקולגות שלי. אני מאמין מאוד שבעתיד הלא רחוק אחזור שוב לתל אביב".

חזר הביתה: אוראל מרקוביץ'. צילום פרטי

גם אוראל מרקוביץ' (28), מפיק אירועים ודי.ג'יי בחתונות, התגורר באופן עצמאי ביחידת דיור בגן יבנה ונאלץ לחזור לבית הוריו בעקבות המשבר. "ההוצאות החודשיות של העסק והמגורים לא היו משהו שיכולתי לעמוד בו ללא הכנסה" – הוא מספר, "לא הייתה לי הרבה ברירה והשלמתי עם זה שאני חוזר להורים".

"כולם מדברים על לעשות לימונדה מהלימונים" – הוא מוסיף. "הקורונה הביאה איתה הרבה חשבונות נפש עצמיים וגם חישוב מסלול מחדש בנוגע לעסק שעכשיו יעבוד גם מול לקוחות "קטנים" יותר ולא רק אירועים של מאות אנשים".

"חששתי שההסתגרות בבית תכבה את האש שהייתה בי". אוראל מרקוביץ' - צילום פרטי

מרקוביץ' שנותר כמו רבים ללא הכנסה, החל להמציא את עצמו מחדש. "כדי לעמוד בהוצאות ולהעסיק את עצמי התחלתי למכור מארזי שי מהבית ועיצובי בלונים במחירים סבירים" – הוא אומר. "אני אדם של עשייה וחששתי שההסתגרות בבית תכבה את הרצון שלי ואת האש שהייתה בי".

"אני לא יודע מה יהיה ואם ומתי אחזור לדירה משלי" – הוא מוסיף, "עולם האירועים חטף מכה רצינית ומעבר לזה שאין דד ליין לחזרה לשגרה, ייקח לאנשים כמה חודשים לתכנן את האירוע וגם אז לך תדע כמה אנשים באמת יבטחו בהתכנסות באולם סגור הומה אדם. היום, מתוך רצון לחזור לשגרה, אני מחפש זוגות מאורסים שנפגעו מהמשבר ומחפשים הפקת חתונה למספר מצומצם של אנשים".

שי פדידה, סטודנטית באוניברסיטת תל אביב, עזבה את דירתה וחזרה להתגורר עם הוריה באשדוד, וכבר מתגעגעת לעיר הגדולה. בראיון בנושא אמרה פדידה לאתר מעריב און ליין: "הייתי שמחה כבר לחזור לעיר, אבל אני לא יודעת בשביל מה – כמעט כל החברים שלי חזרו לגור עם ההורים" - היא מספרת. 

"עדיף להיות בדירה יותר גדולה עם גינה מאשר בדירה תל־אביבית ולהיות לבד. נחמד לי מאוד אצל ההורים, למרות שאחרי ארבע שנים שבהן אני גרה לבד, שני הצדדים, גם ההורים שלי וגם אני, צריכים להתרגל למגורים המשותפים".

ברגע שהכל יעבור ונוכל לחזור לשגרת הלימודים והעבודה אשוב לדירה שלי, לגור לבד. אני לא רואה את עצמי גרה אצל ההורים. כבר עברתי את השלב הזה בחיים ואני זקוקה לפרטיות שלי. אני מאוד אוהבת את תל אביב, ובלי קשר, אצטרך לגור שם לפחות עד סוף התואר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה