אפליקצית היזמים הצעירים


להאזנה לתוכן:

אם היו אומרים לכם שכבר בגיל 15 תהיו בעלי חברה ומניות ואולי אפילו מנהלי חברה? זה בדיוק מה שעושים תלמידי מקיף ז' בפרוייקט "יזמים צעירים", החברה שלהם כבר ייצרה אפליקציה והם בתקווה לכבוש את העולם! או לפחות את השכונה.

 

פרוייקט "יזמים צעירים" הוא פרוייקט לכיתות מופת ומצטיינים שפועל ברוב בתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ וגם ב-120 מדינות מסביב לעולם.  המטרה היא להקנות הכרה והבנה של תפקיד העסקים בעולם הכלכלי, השפעת הכלכלה על הצעירים בעתיד, והבנה של איך פועלים העסקים מכל הבחינות.

במקיף ז' יש חברה קטנה שפיתחה אפליקציה בשם "seleb". החברה מונה 17 תלמידים: לין פדובה, אורי טפר, נויה יוסף, אמילי שיימר, אלינה רייס, ספיר שמיס, עידו נטף, אוראל בן זקן, מור בן יוסף, אלון נדלר, טדי דרוי, דניאל שוקלנדר, אלן יוסופוב, יוליה יושפה, רועי שמיר, ריף כספי, שובל שילון.

לכל אחד התלמידים תפקיד שבו הוא תורם לחברה ובהנחייתם של מריאנה פולבוי- המורה לתעשייה וניהול וערן בן שושן המנחה העסקי, הם מפתחים את החברה ואפילו בעלי מניות.

אז מאיפה הכל התחיל?

לין: "רונן הגיע לכיתה וסיפר על הפרוייקט, ערכו ראיונות ומי שהתקבל נהיה חלק מהחברה, כתבנו א החזון שלנו, עשינו הצבעות לתפקידים- וחיפשנו צורך שהמוצר שלנו יתן לו מענה."

אלינה: "בהתחלה רצינו לעשות אפליקציה להחלפת בגדים, אבל הפיתוח היה לוקח לפחות שנה ולא היה לנו זמן. היינו צריכים במרץ להיות מוכנים עם מוצר- והקמנו את החברה באוקטובר."

אז איך הגעתם לאפליקציה שלכם בסוף?

אלינה: "ראינו שאנחנו טובים במכירות, אבל לא ידענו מה ירצו לקנות אז החלטנו לייעל. חשבנו על אפליקציה שתמשוך עוד ילדים לבוא אליינו, חשבנו על הטבות וגם על הודעות נחמדות, כמו בהצלחה במבחנים ופרסום מכירות וכו'."

התלמידים פיתחו אפליקציה בשם SELEB- be special, be unsual, be celeb. האפליקציה מתבססת על הטבות ומכירות, על שימור לקוחות קיימים והבאת לקוחות חדשים בעקבות ההטבות המפתות- היא כוללת קופונים, כרטיסיות צבירת מכירות והודעות קופצות שמתריעות על מבצעים מיוחדים וכו'.

האפליקציה יכולה להתאים לכל בית עסק, אפשר לפתח אותה לכל עסק שמעוניין.

אמילי: "הייתה לנו קפיטריה במקיף והיא נסגרה, אז אנחנו- באמצעות האפליקציה- מוכרים פיצות וכאלה וכל פעם שמישהו קונה במקיף הוא צובר נקודות והטבות."

ומה לגבי התחרות בפרוייקט?

"היה יריד בלב אשדוד שבו הצגנו מוצרים והשופטים נתנו ניקוד והתרשמות ראשונית. אנחנו היחידים בעיר עם אפליקציה. אח"כ יש תחרות אזורית, ארצית ולבסוף אירופאית. אנחנו מציגים את המוצר במצגת וגם את המוצר עצמו."

מה השאיפות, מה יקרה לאחר התחרות?

לין: "בעקרון בסוף שנה החברה נסגרת, אבל אנחנו נמשיך לתפעל אותה- פשוט בלי הליווי של בית הספר. אנחנו חברה לכל דבר, יש לנו מניות שכל אחד קנה בתחילת שנה בסכום של 20 שקלים. יש לנו חשבון בנק, רישום ממשלתי והכול."

אמילי: " המורים הנחו אותנו, עזרו לנו במישור המניות, החשבונות וכאלה וגם המקיף מאוד עזר ותמך, נתנו לנו לעשות כאן מכירות והביעו תמיכה."

כולן מוסיפות בחשיבות רבה "חשוב לספר על המיזם שאנחנו עדיין ילדים, אבל עם זאת זה פרוייקט בינלאומי שבסופו יש לנו חברה גדולה לצידנו ומקיף ז' לצידנו ולאט לאט זה נהיה יותר ויותר רציני."

 

המון בהצלחה בתחרות ואולי כדאי לכם לרוץ ולקנות מניה? 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה